Automatyzujmy i optymalizujmy, w ten sposób można podsumować 9 spotkanie Silesia SEM w Katowicach. Zanotowaliśmy nową najwyższą liczbę osób z branży, które po południu pojawiły się w Katowicach i wysłuchały 5 prezentacji. Nie informowałem przed ani nie zapeszałem, a teraz mogę powiedzieć, że było to pierwsze spotkanie, gdzie w zdominowanej przez płeć męską branży wystąpiła na scenie kobieta.
Archiwum kategorii: Spotkania
Link Building bez powiadomień i filtrów – gdzie i jak szukać linków?
Każdy, kto zajmuje się zdobywaniem linków do stron internetowych, chciałby aby pozyskane linki były wartościowe dla strony. Co to jest wartościowy link? To taki link, który pochodzi ze strony mającej zaufanie od Google, przenosi za sobą ruch użytkowników oraz jest zorientowany tematycznie. Radek pokazał metodę, która pozwala znaleźć takie miejsca.
„Dobry, zły i brzydki” jakie linki są wartościowe w erze post pingwin?
Linki, które należy zdobywać w erze post pingwin, zaliczają się wyłącznie do kategorii dobrych linków. Jaki to jest dobry link? Jaki link będzie zły, a który będzie brzydki? Dobry link to link naturalny, a takiego bardzo trudno zdobyć. Zdaniem Karola, zdobycie takiego linka prawie graniczy z cudem ponieważ Google uważa, że linki są nienaturalne gdy zajdzie chociaż jeden z niżej podanych czterech warunków
Back to the roots – słów kilka o optymalizacji stron
Według wszelkich zauważalnych znaków, optymalizacja strony jest zaraz na 2-gim miejscu po zdobywaniu linków, jako czynnik mający wpływ na pozycje strony. To jednak w zakresie optymalizacji i przygotowania wyglądu strony przez ostatnie kilkanaście lat wydarzyło się najwięcej. Wchodzi do powszechnego użycia HTML5, wykorzystywany jest Responsive Web Design oraz mikroformaty. Tomek Stopka powrócił rzeczywiście do korzeni i porównał ze sobą kilka elementów.
Optymalizacja działań w Google przy pomocy SEMSTORM
Do działań optymalizujących stronę internetową w Google z pewnością należy wybór odpowiednich słów kluczowych, takich które są wyszukiwane przez użytkowników oraz w miarę łatwo pojawić się na konkurencyjnej pozycji dla tego słowa.
W czasie wszechobecnego (not provided) przydałoby się uchylić rąbka tajemnicy o słowach kluczowych, które zostały przez Google schowane. Dobrze jest też wiedzieć jakich słów kluczowych używa konkurencja i które z nich są najlepsze w zakresie przyciąganego ruchu. Dobrze zoptymalizowana strona przyciąga także uwagę sygnałów z mediów społecznościowych. Pomocą w przeprowadzenia takiej optymalizacji i oraz zmierzeniu tych efektów tych działań w postaci dziennego monitoringu służy pomocą Milena Majchrzak prezentując narzędzie pod nazwą SEMSTORM.
Black or White? Jaką strategię pozycjonowania przyjąć?
Który kapelusz jest lepszy? Biały czy Czarny? Który samochód jest lepszy do przewiezienia 20 ton dziennie? Ciężarówka czy Porsche? W zależności od zdefiniowanego celu, należy wybrać taką strategię, która do niego doprowadzi. Nie ma złych strategii SEO, są tylko te, które zostały źle zastosowane. Jarek Miszczak pokazał na 3 przykładach jak wygląda realizacja wyznaczonego celu, zarówno drogą białego kapelusza oraz czarnego.