Archiwum kategorii: Spotkania

Robert Nowaczyk

Linki przychodzące i ich rola w pozycjonowaniu

Robert Nowaczyk reprezentując spółkę Top Position przedstawił rolę linków w pozycjonowaniu. Temat został omówiony od podstaw, zatem każdy początkujący mógł się w nim odnaleźć. Osoby bardziej zainteresowane zagadnienie zadały kilka pytaniem na koniec, między innymi o schematy linkowania. Odpowiedź Roberta z „wymazywaniem linków” była całkiem ciekawa.

cup of coffee

Usługa Google Miejsca i wyszukiwanie lokalne

Pierwszą prezentację na temat usługi lokalizacji geograficznej na mapach oraz w usłudze Miejsca poprowadził Artur Strzelecki. Rozpoczął od omówienia historii Google Miejsca, które wywodzi się z niedostępnej już usługi Centrum Firm Lokalnych. Obecnie istnieje możliwość wyświetlenia trzech wersji map geograficznych, w zależności z której specjalizowanej wyszukiwarki korzystamy. Mapa pojawi się w wyszukiwaniu klasycznym jeśli zapytanie miało charakter lokalny, na 100% pojawi się mapa gdy przełączymy się na kartach wybory na opcję Mapy oraz wyświetlana jest w usłudze Miejsca.

Silesia SEM #5

Relacja z piątego spotkania

W dniu 12 kwietnia śląska (i nie tylko) branża przybyła na piąte spotkanie Silesia SEM. Uczestnicy dopisali i w kameralnym gronie ponad 130 osób zasiedliśmy do wysłuchania 4 prezentacji.

W programie wystąpili Jarosław Mutwil z tematem „Google Analytics – powrót do podstaw. Rzut oka na „podstawowe” miary”, Paweł Ogonowski z firmy Conversion z tematem „(Nie)właściwe przypisanie konwersji do ostatniego źródła odesłania – wyzwanie czy nie?”, Marek Wałach reprezentujący Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, a zawodowo pracujący jako specjalista SEO w encja.com z tematem „Budowa interfejsu do analizy linków, stron i domen” oraz Artur Strzelecki z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach omawiający „Statystyki stron na Facebooku – studium przypadków”.

cup of coffee

Statystyki stron na Facebooku – studium przypadków

Artur Strzelecki omówił studium przypadków stron na Facebooku oraz wskazał wnioski jakie można wyciągnąć ze statystyk prowadzonych przez Facebook.

Ważne jest aby umieć odróżnić czym jest strona a czym profil. Zdarza się bowiem, że firma chce założyć dla siebie fanpage, a tak naprawdę zakłada klasyczny profil użytkownika. Na szczegółowe różnice w zakresie funkcjonalności stron i profili w skazał Paweł Tkaczyk.