Google Analytics jest narzędziem analitycznym, które pozwala tworzyć i przechowywać raporty stron internetowych (sklepów internetowych, aplikacji). Raporty dotyczą treści zawartych na stronie, społeczeństwa które odwiedza stronę, w przypadku sklepów internetowych klientów (konwersji). By zacząć korzystać z GA wystarczy dodać kod śledzenia w Twojej witrynie w postaci skryptu JavaScript, zakładając wcześniej konto w Google Analytics. Warto także zapoznać się z działaniem tego narzędzia.
Archiwum kategorii: Porady
Analiza kohortowa w Google Analytics
Na samym początku musimy się dowiedzieć, czym tak naprawdę jest kohorta? Kohorta jest to termin pochodzący ze statystyki, który w odniesieniu do Google Analytics oznacza grupy użytkowników, które zostały wydzielone z całego ruchu na stronie na podstawie wspólnej cechy. Obecnie tą cechą jest data pozyskania użytkownika.
Sieci społecznościowe w Google Analytics
Dla większości serwisów sieci społecznościowe są aktualnie bardzo ważnym źródłem ruchu. Nic w tym dziwnego, w końcu to właśnie media społecznościowe są miejscem, gdzie różne informacje rozpowszechniają się w niewyobrażalnie szybkim tempie. Ale jeszcze nie tak dawno, bo kilka lat temu, użytkownicy trafiali na naszą stronę tylko i wyłącznie poprzez użycie wyszukiwarki Google.
Błąd Googlebota „Sorry, we have no imagery here” na Mapach Google
Niedawno moją uwagę przykuł nietypowy opis w wynikach wyszukiwania Google jaki pojawił się pod jedną ze stron. Składał się on z powtarzanego zdania „Sorry, we have no imagery here.” Oczywiście takie zdanie nie znajdowało się na tej stronie. Po sprawdzeniu okazuje się, że Googlebot nie radzi sobie z Mapami Google.
Ta witryna mogła paść ofiarą ataku hakerów – co robić?
Uruchamiasz wyszukiwarkę Google, szukasz informacji o swojej stronie, a tam Twoim oczom ukazuje się złowrogi komunikat: “Ta witryna mogła paść ofiarą ataku hakerów”. Nie wiesz co robić i zastawiasz się skąd się to wzięło?
Jak zmusić PrestaShop do pracy z Google Analytics?
Skorzystanie z firmowanego przez PrestaShop Partners modułu do Google Analytics powinno działać poprawnie i przesyłać dane analityczne do serwera. Dlaczego tak nie jest i jak to naprawić dowiecie się na podstawie historii dwóch rzadkich przypadków, kiedy najzwyczajniej Google Analytics i PrestaShop nie działają ze sobą.