Archiwum kategorii: Porady

Urządzenia mobilne

Ruch mobilny w Google Analytics

Google Analytics jest narzędziem analitycznym, które pozwala tworzyć i przechowywać raporty stron internetowych (sklepów internetowych, aplikacji). Raporty dotyczą treści zawartych na stronie, społeczeństwa które odwiedza stronę, w przypadku sklepów internetowych klientów (konwersji). By zacząć korzystać z GA wystarczy dodać kod śledzenia w Twojej witrynie w postaci skryptu JavaScript, zakładając wcześniej konto w Google Analytics. Warto także zapoznać się z działaniem tego narzędzia.

Analiza kohortowa w Google Analytics

Na samym początku musimy się dowiedzieć, czym tak naprawdę jest kohorta? Kohorta jest to termin pochodzący ze statystyki, który w odniesieniu do Google Analytics oznacza grupy użytkowników, które zostały wydzielone z całego ruchu na stronie na podstawie wspólnej cechy. Obecnie tą cechą jest data pozyskania użytkownika.

Sieci społecznościowe w Google Analytics

Sieci społecznościowe w Google Analytics

Dla większości serwisów sieci społecznościowe są aktualnie bardzo ważnym źródłem ruchu. Nic w tym dziwnego, w końcu to właśnie media społecznościowe są miejscem, gdzie różne informacje rozpowszechniają się w niewyobrażalnie szybkim tempie. Ale jeszcze nie tak dawno, bo kilka lat temu, użytkownicy trafiali na naszą stronę tylko i wyłącznie poprzez użycie wyszukiwarki Google.

prestashop

Jak zmusić PrestaShop do pracy z Google Analytics?

Skorzystanie z firmowanego przez PrestaShop Partners modułu do Google Analytics powinno działać poprawnie i przesyłać dane analityczne do serwera. Dlaczego tak nie jest i jak to naprawić dowiecie się na podstawie historii dwóch rzadkich przypadków, kiedy najzwyczajniej Google Analytics i PrestaShop nie działają ze sobą.