Test porównawczy umożliwia nam sprawdzenie, jak działa nasz serwis w porównaniu do konkurencji. Umożliwia odnalezienie możliwości oraz obszarów doskonalenia naszego biznesu. W przypadku testów porównawczych rzecz dotyczy doskonalenia naszej strategii obecności online.
Archiwum kategorii: Porady
Aktywni użytkownicy oraz Zachowanie w Google Analytics
Google Analytics jest potężnym narzędziem do analizowania danych o serwisach internetowych. Można korzystać z niego bezpłatnie i prezentuje zróżnicowane funkcje, które pozwalają gromadzić różnorodne dane. Wśród wielu dostępnych raportów, jednym z ważniejszych jest ten dotyczący odbiorców.
E-commerce w Google Analytics
Jesteście tu pewnie dla tego, że otworzyliście swój pierwszy sklepy internetowy lub macie w planach go otworzyć. Zainteresowaliście się pozyskaniem partnerów biznesowych, pozycjonowaniem i reklamą w wyszukiwarkach. Czas pomyśleć nad samymi klientami. Klienci w każdym sklepie internetowym generują ogrom informacji z których możemy zbierać dane dotyczących np. liczby dokonanych transakcji czy też samych odwiedzin serwisu. Postaram się przybliżyć Wam bezpłatne rozwiązanie do monitorowania ruch na sklepie, a dokładnie o moduł e-commerce w usłudze Google Analytics.
Wszystko co musisz wiedzieć nt. raportu „Dane demograficzne” w Google Analytics
Kim są użytkownicy odwiedzający stronę? Jakiego wieku są użytkownicy? Która płeć generuje lepsze konwersje? Jak uskutecznić kapanie reklamowe?
Zawartość witryny, czyli analiza treści na stronie w Google Analytics
Dlaczego dana strona ma mnóstwo odwiedzin, ale nic z tego nie wynika? Czy miary w Google Analytics podają Tobie realne dane? Co zrobić jeśli miary nie są wiarygodne? Czy wiesz ile naprawdę użytkownik spędza czasu na Twojej stronie? Czy znalazł on potrzebne informacje? Czy wyszedł niezadowolony? Jeśli tak to dlaczego? Które działy w Twoim sklepie są najbardziej opłacalne? Na te wszystkie pytania znajdziesz odpowiedź poniżej!
Cały ruch w Google Analytics
Google Analytics jest narzędziem analitycznym, które pozwala gromadzić raporty odnośnie stron internetowych, ich treści, społeczeństwa, danych mobilnych, konwersji, reklam. W swojej bezpłatnej wersji oferuje wiele możliwości, które w zupełności wystarczają by zarządzać danymi. Istnieje możliwość kupna wersji premium, jednak jest ona bardzo droga i szczerze powiedziawszy mało komu opłacalna. Właściwe korzystanie z Google Analytics powinno prowadzić do optymalizacji serwisu na podstawie przeanalizowanych danych. Niestety nie posiadam takiej władzy, by optymalizować dostępną do testów mi stronę. Skupię się więc jedynie na analizie i możliwościach.