Archiwum kategorii: Porady

Kampanie w Google Analytics

Często pewnie miałeś do czynienia z hasłem jakim jest „kampania”. Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat jego znaczenia, to dobrze trafiłeś. Poniżej znajdziesz artykuł, który na pewno wyjaśni twoje wątpliwości.

Google Analytics

Jak dowiedzieć się, czego szukają użytkownicy w sieci – wyszukiwanie w witrynie

Posiadasz własną stronę internetową, na którą wchodzi wiele osób – każda z nich czegoś oczekuje od Twojej strony. A co jest najkrótszą drogą do znalezienia tego, czego szukamy na stronach internetowych? Oczywiście, że wyszukiwarka. Idealne narzędzie, aby dowiedzieć się, co jest najczęściej wyszukiwane przez użytkowników i na co powinniśmy zwrócić najwięcej uwagi.

Technologie w Google Analytics

Google Analytics to system statystyk systematyzujących dane o użytkownikach, którzy odwiedzają naszą stronę internetową. Jak to jest możliwe? Wystarczy umieścić specjalny kod JavaScript na stronie, pobierający, w momencie wejścia użytkownika na stronę istotne dane o nim i przesyłającym je do Google Analytics. Wszystkie dostępne wyniki możemy oglądać w formie kolorowych, cieszących oko, przy tym bardzo rozbudowanych raportów. Co warte dodania, wyświetlanie wyników możemy zawęzić do jakiegokolwiek, interesującej nas daty, bądź przedziału czasowego.

Zainteresowania w Google Analytics

Powodzenie wszelkich działań marketingowych w dużym stopniu zależy od właściwego doboru grupy odbiorców. Systemy reklamowe Facebooka, czy Google AdWords pozwalają na precyzowanie grup docelowych poszczególnych kampanii. Google, oprócz reklam wyświetlanych w wyszukiwarce, ma w swojej ofercie także sieć reklamową, czyli Google Display Network. Tworzą ją strony internetowe, udostępniające reklamom swoją przestrzeń poprzez program AdSense. Odpowiednie kampanie reklamowe są dopasowywane do tematyki stron, na których zostają wyświetlone. Dzięki temu zabiegowi, reklamy mogą być kierowane do konkretnych odbiorców najbardziej zainteresowanych daną tematyką.