Obecnie żyjemy w czasach w których internet jest obecny praktycznie w każdym aspekcie naszego życia. Jesteśmy otoczeni przez urządzenia z dostępem do internetu, które ułatwiają nam komunikację z innymi ludźmi i organizacjami (poprzez pocztę elektroniczną, komunikatory), zakup produktów czy zdobywanie wiedzy o otaczającym nas świecie.
Niesie to za sobą szereg korzyści, ale jednocześnie wymusza na nas zmianę sposobu funkcjonowania w obszarze społecznym i gospodarczym. Co za tym idzie coraz większą wagę przypisuje się odpowiedniemu wykorzystaniu narzędzi umożliwiających analizę zachowań użytkowników stron internetowych.
Archiwum kategorii: Porady
Google Analytics: Czas rzeczywisty
W tym artykule chciałbym państwu przybliżyć temat potężnego narzędzia internetowego do analizy statystyk serwisów internetowych jakim jest Google Analytics. Usługa jest dedykowana administratorom stron internetowych w celu analizy statystyk na ich stronach WWW. Narzędzie jest w dostępne w modelu freemium – jest płatne gdy będziemy mieli ogromny ruch na stronie – 10 milionów akcji (hits), … Czytaj dalej Google Analytics: Czas rzeczywisty
Google Analytics: Rozszerzony e-commerce
Plug-in ulepszonego ecommerce dla analytics.js pozwala nam na śledzenie interakcji użytkownika z produktem na stronach ze sklepem internetowym. Sporządza on zestawienie danych zawierających między innymi: wyświetlenia produktu, kliknięcia produktu, przeglądanie detali produktu, dodawanie produktu do koszyka, ilość przejść do inicjowania finalizacji transakcji, same transakcje oraz otrzymane zwroty.
Google Analytics: Analiza kohortowa
Chcesz dowiedzieć się czy twój biznes się opłaca? Najnowsze analizy potrafią wskazać kanały ruchu na twojej stronie, które pomimo poniesionych kosztów marketingowych są zbyt krótkotrwałe i generują przychody jedynie podczas kampanii. Dlaczego tak się dzieje? Jeśli chcesz zatrzymać swojego klienta i zarabiać na nim w długofalowej kampanii, zacznij analizować kohorty a na pewno nie pożałujesz.
Narzędzie Google Search Console w Google Analytics
Dużo osób zadaje sobie pytanie, co to właściwie jest Search Console, do czego służy i czy warto w ogóle zawracać sobie tym głowę. Jeśli do tematu stworzenia i dalszego zarządzania stroną internetową podchodzimy „na poważnie” to jak najbardziej powinniśmy korzystać również z pomocnego narzędzia jakim jest Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools).
Import danych geograficznych w Google Analytics
Import danych geograficznych daje możliwość przypisywania identyfikatorów geograficznych do niestandardowych regionów, dzięki czemu można raportować i analizować dane Analytics w sposób bardziej odpowiedni do struktury organizacyjnej firmy.