Powiadomienia przychodzące do Narzędzi dla Webmasterów, możemy podzielić na trzy grupy. Pierwszą grupą są powiadomienia przychodzące od zespołu do spraw jakości wyszukiwarki Google. Ten zespół rozpoczyna komunikację z webmasterem, gdy jego strona narusza wytyczne Google dla webmasterów. Dokonując poprawy swojej strony, również od tego zespołu otrzymamy informację czy wprowadzone zmiany są wystarczające lub jeszcze strona nie jest zgodna z wytycznymi Google. Druga grupa komunikatów to są tzw. powiadomienia ostrzegawcze o problemach związanych z funkcjonowaniem naszej witryny. Te powiadomienia są wysyłane automatycznie, gdy robot Google wykryje istotne problemy w działaniu naszej strony. Trzecia grupa to komunikaty informacyjne, które mówią o wykonaniu pewnych działań w Narzędziach dla Webmasterów.
Archiwum kategorii: Artykuły
Google zabronił kolejnych metod zdobywania linków z artykułów
Google bez rozgłosu uaktualnił swoje wskazówki dla webmasterów dotyczące wymiany linków. Otrzymaliśmy listę kolejnych zabronionych sposobów zdobywania linków. Na liście metod które mogą negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania znalazły się: wymiana na dużą skalę linków w gościnnych wpisach, artykuły sponsorowane oraz artykuły lub notki prasowe zawierające linki ze zoptymalizowanymi słowa kluczowymi.
Fragmenty rozszerzone: produkty w sklepie internetowym – instalacja
Poziom trudności instalacji fragmentu rozszerzonego: średni. Integracja z następującymi platformami: Shoper, Prestashop i inne sklepy. Wykorzystane wtyczki: Integracje własne w szablonach graficznych. Przedstawione standardy: schema.org i mikroformat hProduct
Koszty prowadzenia firmy pozycjonującej w Polsce (infografika)
Niedawno razem z Mateuszem Delą, poprosiliśmy o odpowiedzi w ankiecie na pytania dotyczące kosztów prowadzenia firmy pozycjonującej. Wcześniej Mateusz podzielił się swoimi doświadczeniami jeśli chodzi o stawki i zarobki pozycjonerów w Polsce. Artykuł otrzymał sporo komentarzy, ponieważ zarobki to zawsze emocjonujący temat i wiele osób się chętnie wypowiada. W kilku z tych komentarzy pojawiła się sugestia aby zmierzyć ile kosztuje pozycjonowanie i prowadzenie firmy seo.
Najefektywniejsze i najtrudniejsze działania SEO do wykonania – lista
Zakup wyposażenia do biura lub samochodu czy ustalenie planu na wieczór. Podjęcie wyżej wymienionych decyzji zwykle rozpoczyna się poszukiwaniem w Google, a w 9 na 10 przypadków kliknięcia pochodzą z pierwszej strony wyników. Zatem jeśli nie ma Cię na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, to tak jakbyś nie istniał.
Pierwsza pozycja w Google daje 33% CTR w 2013 roku – case study
Pierwszy raport wydany przez Chitika na temat wartości kolejnych pozycji na stronie z rezultatami wyszukiwania został wydany trzy lata temu. Od tego czasu algorytm Google zmienił się setki razy. Mając te zmiany na myśli, zespół Chitika zaktualizował wcześniej zbadane wyniki, na temat CTR kolejnych pozycji w wynikach wyszukiwania. Aby uwiarygodnić to badanie, Chitika przeprowadziła je na milionach wyświetleń stron, do których użytkownik został skierowany z wyszukiwarki Google. Z adresu odsyłającego z Google, istnieje możliwość wydobycia pozycji, na której strona znajdowała się na liście z wynikami wyszukiwania. Korzystając z tej właściwości, Chitika zmierzyła jaki % ruchu z Google pochodził z każdej pozycji na stronie z wynikami wyszukiwania. Zbór danych został zebrany w dniach 21 do 27 maja 2013 roku