Kilka dni temu obiegła cały marketingowo-analityczny świat siejąca „terror i zniszczenie” informacja o całkowitym zaprzestaniu wspierania przekazywania wpisywanych do wyszukiwarki Google słów kluczowych do programów statystyk stron internetowych jak np. Google Analytics. To co zostało zapowiedziane dokładnie dwa lata temu (18 października 2011), że zbierane dane będą teraz bezpieczniejsze, właśnie się stało. Google przestał ujawniać dane o słowie kluczowym zwykłym użytkownikom. W artykule przejrzymy różne rady, które na przestrzeni tych dwóch lat powstały jak sobie radzić z Not Provided, a na końcu zapoznacie się z genialnym rozwiązaniem, o którym mowa w tytule.
Archiwum kategorii: Artykuły
Oczyszczanie profilu linków – 20 rad jak dbać o linki
Niedawno znów wysłałem e-mail do pewnej grupy osób, które znam i wiem, że zajmują się SEO. Tym razem poprosiłem o przygotowanie wypowiedzi na temat ulepszania profilu linków poprzez rezygnację lub likwidację linków słabej jakości (cokolwiek znaczy „słaba jakość” :).
Porównywarka cen Zakupy Google jest już w Polsce
Niedawno na swoim blogu Google ogłosił, że ujednolica swoją usługę porównywania produktów ze sklepów na liście w wynikach wyszukiwania. Powstająca nowa usługa Zakupy Google zastąpiła dotychczasową usługę Google Product Search. Porównywarka cen Zakupy Google potrafi wyświetlać oferty produktów, porównać różne produkty, ich cechy i cenę, następnie przekierować do sklepu z którego pochodzi prezentowany produkt. Są to identyczne funkcje jakie oferują obecne w Polsce największe porównywarki cenowe: Ceneo, Nokaut i Skąpiec, zatem jest dla nich poważnym, nowym konkurentem.
White Autobot – czyszczenie nienaturalnych linków
Od kilkunastu tygodni w wielu miejscach sieci do których zaglądam, często przewijającym tematem jest wychodzenie z filtra, zdejmowanie linków, wysyłanie prośby o ponowne rozpatrzenie witryny przez Google. Trochę czułem się przez to wyobcowany, ponieważ żadna ze stron z którymi współpracuję nie ma takiego problemu. W moich Narzędziach dla Webmasterów, próżno szukać aktualnego powiadomienia o nienaturalnych linkach, szczególnie z datą 3 lipca, kiedy to sporo takich komunikatów Google wysłało. Jednak, dzięki nieoczekiwanemu doświadczeniu to się zmieniło…
Monitoring marki w internecie – bezpłatna licencja dla czytelników
Wraz z wydaniem nowej wersji programu do monitoringu marki w internecie – NetBrand, otrzymaliśmy możliwość rozdania bezpłatnej licencji tego produktu stworzonego przez firmę Skrypty.pro
Skrypt ten oferuje możliwości trzech narzędzi, które świetnie łączą się w jeden wspólny pakiet. Na całość składają się: tradycyjny monitoring pozycji w wyszukiwarce Google (różne wersje językowe), śledzenie dyskusji na forach i blogach oraz obserwacja wyników naszych filmów na portalu Youtube.
Najbardziej opiniotwórcze polskie strony i artykuły o SEO
Korzystając z danych jakie przez lata swojego działania zebrał serwis planeta-seo.pl o publikowanych artykułach w sieci na temat SEO, postanowiłem przygotować zestawienie najbardziej opiniotwórczych stron internetowych, w których te artykuły powstają. Na początek trzeba ustalić czym jest opiniotwórczy artykuł na temat SEO, który powstał i został opublikowany w sieci. Postanowiłem się odnieść do najprostszej definicji, jaką dostarcza nam język polski, gdzie opiniotwórczy to „mający wpływ na kształtowanie opinii”. Zatem wskaźnikiem, który decyduje czy artykuł jest opiniotwórczy, będą opinie jakie na jego temat powstały.