Z reguły mało, kto dzielił się informacjami o tym jakie spadki czy wzrosty miał w wyniku kolejnej aktualizacji. Jednak sądząc po aktywności na forach dyskusyjnych i w sieciach społecznościowych, wielu zostało dotkniętych i to bardzo głęboko. Niestety wśród domen, z którymi pracuję również pojawiły się spadki. Postanowiłem dobrze się przyjrzeć wszystkim domenom i znaleźć wspólny mianownik dla spadków, wzrostów i stabilnych pozycji.
Archiwum kategorii: Artykuły
SEMSTORM – odkrywa (not provided) i daje wgląd w konkurentów – opinia
Jeśli marzysz o ominięciu „not provided” lub bezpośrednim wglądzie w to, jak najbliższy konkurent radzi sobie w Google to jest narzędzie, które potrafi to zrobić. SEMSTORM, który wyrasta na barkach Serp24.pl będzie tym kombajnem, który nie tylko pokaże z których słów kluczowych pochodzi ruch, sprawdzi i porówna wszystkie słowa kluczowe z konkurencją, ale także podłączy się do Google Analytics, sprawdzi strony docelowe czy rzeczywiście dotarł na nie ruch, a z Google AdWords wyciągnie informacje o potencjale jaki jeszcze czeka przed stroną internetową. Ogromna nowość na polskim rynku, wpisuje się w czas, gdy nastała potrzeba dokładniej badać słowa kluczowe i potencjalny ruch jaki z nich może przyjść.
SiteCondition.com – test oprogramowania do audytów SEO
SiteCondition.com to usługa działająca online, która analizuje całą domenę w zakresie linków, treści, słów kluczowych oraz ewentualnego przygotowania pliku Disavow Tool. Autorem narzędzia jest Radosław Kubera, właściciel Ad-Media, która specjalizuje się w SEO oraz audytach użyteczności witryn internetowych. SiteCondition to polski produkt i na polski rynek przeznaczony. Premiera miała miejsce w zeszłym tygodniu, natomiast prapremierę można było zobaczyć w trakcie 8# Polskiego SEO Hangoutu. W czasie pierwszej prezentacji Radek przez ponad godzinę prezentował możliwość jakie oferuje SiteCondition. Jako ofiarę wybrał domenę silesiasem.pl (brzmi znajomo 🙂 – i na koniec wynikło, że domena powinna uniknąć filtra 🙂
Pasek rekomendacji Facebook Open Graph sprowadza ruch i linki
W artykule przeczytacie o samym protokole Open Graph oraz o jednym z pluginów, Recommendations Bar (tł. pasek rekomendacji), który korzysta z tego protokołu i wspiera ruch na stronie docelowej poprzez publikację linków na profilach użytkowników na Facebooku. Rekomendowanie treści z wykorzystaniem Facebooka jest o wiele bardziej rozwinięte niż rekomendacje w Grafie Wiedzy w Google. Facebook pozwala, wręcz zachęca do integracji stron internetowych, z protokołem który został przez Facebook opracowany – Open Graph Protocol.
Hummingbird – Google wprowadził nowy algorytm wyszukiwarki
Amit Singhal, senior vice president ds wyszukiwania przedstawił w czwartek na konferencji prasowej informacje o uruchomieniu najnowszego algorytmu wyszukiwania Hummingbird (Koliber). Hummingbird działa już od miesiąca i obecnie oddziałuje na 90% światowych wyników wyszukiwania w Google.
White Autobot – naturalny harvester URLi, tytułów i opisów z Google
Google w swoich wskazówkach korzystania z usługi wyszukiwania zabrania korzystania z automatycznych odpytań. Ostatnie dni i tygodnie pokazały, że systemy monitorowania pozycji stają się coraz bardziej niestabilne z powodu awarii serwerów proxy. Inne znane programy jak Scrape Box czy Ultra SEO Master mają trudności z realizacją harvestu z Google. Google uczy się jak rozpoznawać automatyczne zapytania o footprinty i szybko je odrzucać poprzez zwracanie captchy.