Google zaktualizował swoje wytyczne dla webmasterów, jeśli chodzi o stosowanie ukrytych (niejawnych) przekierowań na stronach internetowych. Jak wiadomo, przekierowania są częścią działania wielu stron internetowych, np. gdy zmieniona była strona internetowa i obecnie znajduje się pod nowym adresem lub zmienione zostały adresy wewnętrzne w obrębie jednej domeny i trzeba je przekierować pod nowe.
Archiwum kategorii: Artykuły
Web Analytics Alliance wzywa UE do porzucenia Google Analytics
Analiza przeprowadzona przez nowo utworzone konsorcjum europejskich firm analitycznych (Web Analytics Alliance) pokazała, że strony internetowe utrzymywane przez Parlament Europejskich oraz inne instytucje europejskie używają do mierzenia ruchu programu Google Analytics. Ich zdaniem, należy to zmienić.
Ryanair stracił 25% widoczności w Google po zmianie strony internetowej
Na początku kwietnia potentat tanich lotów w Europie, Ryanair, odświeżył swoją stronę internetową. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że autorzy nowej strony nie wzięli pod uwagę wytycznych Google, w wyniku czego do tej pory Ryanair stracił około 25% swojej dotychczasowej widoczności w Google.
Eksperci o rynku reklamy kontekstowej w Polsce w 2014 roku
Rynek reklamy kontekstowej w 2013 roku urósł o 4,5% i osiągnął wartość ponad 216 mln zł. W 2014 roku agencje i domy mediowe planują zwiększyć budżety na reklamę w sieciach kontekstowych o kolejne 7,4%. Badanie Rynek reklamy kontekstowej w Polsce pokazuje, że w 2013 roku wydatki na reklamę w sieciach kontekstowych stanowiły ponad 25% budżetów SEM. Z kolei według badania IAB AdEx, SEM stanowił 35% budżetów na całą reklamę internetową. Na tej podstawie można oszacować, że reklama kontekstowa obejmuje 8,9% budżetów reklamowych w polskim internecie. Tym samym polski rynek reklamy kontekstowej w 2013 roku był wart prawie 216,5 mln złotych, czyli o 4,5% więcej niż w 2012 roku.
Google Finance wyświetla wyniki GPW w Warszawie
Od dzisiaj w usłudze Google Finance można na bieżąco sprawdzać wyniki Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Do tej pory Google Finance oferował wyświetlanie wyników z wielu zagranicznych giełd. Po tej zmianie w Google Finance, możemy obserwować wyniki z 35 giełd papierów wartościowych z całego świata. Większość z nich można śledzić w czasie rzeczywistym, pozostałe udostępniają swoje indeksy z reguły z 15 minutowym opóźnieniem.
Internetowe zakupy transgraniczne, czyli jak międzynarodowy jest e-commerce?
Dokonywanie zagranicznych zakupów za pomocą platform e-handlu jest dowodem na to, że konsumenci w sieci coraz częściej chcieliby uzyskać dostęp do szerszej gamy produktów w lepszych cenach. Tendencja ta ma ogromny potencjał i może być bardzo opłacalna zarówno dla sprzedawców internetowych, jak i ich klientów. Dostarczenie gotowych rozwiązań logistycznych może bowiem ułatwić e-sklepom zdobycie nowych międzynarodowych klientów, o ile zostaną im zaoferowane dostosowane do ich potrzeb możliwości, których dotychczasowy brak zniechęcał kupujących do nabywania produktów poza granicami państwa.