W zeszłym tygodniu pojawił się „sensacyjny artykuł” jak to Google chciało zamknąć biznes polakom nakładając ręczna karę na w styczniu 2012 roku na porównywarki cen w Polsce. Jednym z poszkodowanych był nokaut.pl. Czego wszystkim brakuje w tych wzmiankach? Faktów opartych na liczbach, a te akurat są w moim posiadaniu.
Archiwum kategorii: Artykuły
Shoper® okiem najwybitniejszych specjalistów SEO
Niedawno otrzymałem możliwość wzięcia udziału we wspólnym przedsięwzięciu razem Pawłem Gontarkiem (blog SEO) i Krzyśkiem Marcem (devagroup). Poznajmy zatem krótką historię dużego audytu SEO dla oprogramowania sklepu internetowego shoper.pl.
UE nakazuje Google jak stosować prawo do bycia zapomnianym
Grupa robocza ds. ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych wydała właśnie dla Google 13 kryteriów zgodnie z którymi wyszukiwarka ma podejmować decyzję o usunięciu danych osobowych z wyników wyszukiwania. Ponadto nakazała, aby prawo do bycia zapomnianym, było również stosowane w amerykańskiej wersji wyszukiwarki google.com oraz zakazała informowania webmasterów o tym, że strona została ukryta w Google oraz rekomenduje inny sposób oznaczania wyników z zapytaniem o imię i nazwisko niż do tej pory.
Yahoo i Mozilla zostali partnerami, w Firefoxie będzie Bing!
Tego się nikt nie spodziewał. CEO Yahoo Marissa Mayer ogłosiła właśnie, że Yahoo i Mozilla podpisali umowę na 5 lat. Umowa stanowi, że domyślną wyszukiwarką w Firefoxie będzie Yahoo oparte na silniku Binga.
Jakie udogodnienia wprowadzają dla swoich klientów europejskie sklepy?
To, czy klient sklepu internetowego pomyślnie zakończy rozpoczętą transakcję, zależy od szeregu czynników. Żeby zwiększyć konwersję i uniknąć porzuconych w trakcie zakupów koszyków, sprzedawcy internetowi powinni poważnie rozważyć kilka istotnych czynników. Podczas gdy aspekty takie jak korzystna cena produktu i jego dostępność stanowią dwa podstawowe warunki zakończonej kupnem transakcji, oprócz nich zaobserwować można także inne, przyjazne konsumentom funkcje, które nie tylko zachęcą ich do złożenia zamówienia, lecz również do ponownego skorzystania z usług sklepu w przyszłości.
„Wersja na komórki” – nowy snippet i element rankingu Google
Od dzisiaj oficjalnie w Google jest wyświetlana informacja o tym, witryna internetowa jest „wersji na komórki”. Ten snippet był już od pewnego czasu testowany i obserwowaliśmy jego różne formy: tekstowe i graficzne. Ponadto Google zaznacza, że będzie brać pod uwagę jako czynniki rankingowy, to czy witryna posiada wersję mobilną.