W ciągu 14 lat interfejs Google zmienia się kilkukrotnie. Tak samo zmieniał się sposób korzystania w wyników wyszukiwania. Zebrałem badania eye trackingowe, które pokazują jak na przestrzeni lat zmienił się sposób konsumpcji wyników Google.
Archiwum kategorii: Artykuły
Stosowanie adblocków w blokowaniu reklam w Polsce – wyniki badania
W 2017 roku przeprowadziliśmy badania dotyczące wykorzystania adblocków w blokowaniu reklam w Polsce. Kluczowe wyniki badania są następujące:
77% polskich internautów korzysta z adblocka,
prawie wszyscy aktywnie go włączają i wyłączają gdy zachodzi taka potrzeba,
najważniejszymi powodami blokowania reklam są rozproszenie uwagi oraz zbyt wiele reklam na jednej stronie.
Pełne wyniki badania są dostępne w artykule:
Link building – przechwytywanie wygasłych ale „żywych” domen w Google
Co to jest „żywa” domena w Google? Po czym rozpoznać, że ma wartość w oczach Google mimo, że wygasła. Zapraszam do lektury.
TOP 10 raportów niestandardowych w Google Analytics
Przygotowany zestaw 10 raportów niestandardowych w Google Analytics to subiektywny wybór najbardziej przydatnych raportów. Jednak jak rozumieć „najbardziej przydatne”? Właściwie każdy raport niestandardowy zazwyczaj jest tworzony aby zaspokoić specjalne potrzeby użytkownika Google Analytics. Sam Google Analytics zawiera wiele podstawowych raportów i można by na nich poprzestać. Natomiast raporty niestandardowe zwykle tworzone są po to, aby wyświetlić w nich tylko te informacje, które są potrzebne w danej chwili, bez zbędnych pozostałych danych.
„Przypomnienie dotyczące linków w postach sponsorowanych” – Google
Dziś na Forum Pomocy dla Webmasterów Michał Wiciński zamieścił przypomnienie dotyczące linków w postach sponsorowanych. Najwyraźniej posty sponsorowane z linkami działają w sposób, którego Google sobie nie życzy.
Rich results – nowe narzędzie od Google (beta)
Przez lata w Google pojawiło się wiele możliwości, dzięki którym można podkreślić zawartość strony w wynikach wyszukiwania. Google nazywało te rozwiązania na kilka sposobów jak rich snippets (fragmenty sformatowane lub fragmenty rozszerzone), rich cards (karty rozszerzone) lub enriched results (wyniki wzbogacone). Od tej pory w dokumentacji Google wszytko będzie nazywane Rich results (elementy rozszerzone).