Radosław Kubera, właściciel Ad-Media, jednocześnie jeden z najlepszych ekspertów użyteczności w skali naszego kraju, przedstawił temat Użyteczność stron internetowych – jak efektywnie zwiększyć konwersję na stronie. Kto zna Radka, oczywiście wie, że jest też autorem różnych programów wspomagających pozycjonowanie stron, m.in. LinkSystem Stealth2.
Prezentacja liczyła sobie zaledwie kilkanaście slajdów, jednak w oparciu o nie przez ponad 40 minut Radek wyłożył gruntowne podstawy jednego aspektu użyteczności strony internetowej, jaką jest strona produktowa.
Niemożliwe jest powtórzenie wszystkiego co pokazał, powiedział, czy przytoczył z własnej praktyki. Z ciekawszych wypowiedzi, to nie kasujmy wypowiedzi niezadowolonych klientów na naszej stronie. Komentarze krytyczne potwierdzają prawdziwość produktu. Próba skasowania, może skończyć się tym, że niezadowolony użytkownik, ten sam rodzaj komentarza zamieści w 30 innych miejscach internetu gdzie nie mamy już nad tą treścią kontroli. Inna ciekawostka, to instalacja captchy przy formularzu kontaktowym pozbawia nas 60% wiadomości, które by chcieli wysłać do nas kontrahenci.
PS.
Co do pewności, kto jest autorem LinkSystem Stealth, nikt wątpliwości z nas nie ma, to jednak samo Google nie jest tego takie pewne. Pozdrowienia dla Sławka za jego „hack” rich snippetów.