Na pozycjonowanie lokalne składają się z trzy elementy: zlokalizowane wyniki wyszukiwania, zestaw wyników na mapie oraz wyniki lokalne dla dedykowanych kategorii.
Zlokalizowane wyniki wyszukiwania są obecne w Google od czasu wprowadzenia Venice Update w 2012 roku. To klasyczne, tradycyjne wyniki wyświetlane przez wyszukiwarkę, które są dostosowane do położenia geograficznego użytkownika lub wymienionej lokalizacji w zapytaniu skierowanym do wyszukiwarki. Zależnie od intencji wyszukiwania, słowa kluczowego wprowadzonego do wyszukiwarki i urządzenia z którego się korzysta, zlokalizowane wyniki wyszukiwania mogę zająć do 60%, czyli 6 na 10 wyników.
Zestaw wyników na mapie to specjalna grupa wyników, która jest umieszczona na tradycyjnej stronie z wynikami wyszukiwania. Ta grupa zawiera mapę, na której zaznaczone są lokalne miejsca oznaczone kolejnymi literami alfabetu. Pod mapą znajduję się rozszerzony opis tych zaznaczonych miejsc i zawiera w zależności od urządzenia na którym się wyświetla nazwę, adres, telefon, link do strony, liczbę opinii i godziny otwarcia tego miejsca. Naturalnie 100% wyników umieszczonych na mapie jest zlokalizowanych.
Dedykowaną grupą wyników lokalnych są specjalne kategorie: hotele, restauracje, nightlife i entertainment. Wyniki są wzorowane na wyżej wymienionym układzie, jednak nie zawierają mapy, a zamiast tego, w wynikach znajdują się zdjęcia obiektów.
Dlaczego optymalizacja pod pozycjonowanie i wyniki lokalne jest taka ważna?
Optymalizacja pod wyniki lokalne jest niezwykle, ponieważ wyszukiwarka Google przygotowuje wyniki spersonalizowane dla użytkowników na podstawie ich położenia geograficznego lub intencji lokalnej, która ma swoje odzwierciedlenie w słowie kluczowym.
Skąd Google wie jaka jest intencja lokalna? Już wiemy, że bierze pod uwagę, to co użytkownik wprowadził jako słowo kluczowe. Korzysta także z danych o lokalizacji dostarczanych przez urządzenie użytkownika (smartfon/tablet lub komputer), adresu IP z którego korzysta użytkownik oraz z danych spersonalizowanych zapisanych na kocie Google lub Apple ID.
Zatem najbardziej podatne na wyniki lokalne są urządzenia mobilne, one najczęściej dostarczają informacji o dokładnym położeniu użytkownika.
Szkolenie online
Czego dowiesz się na szkoleniu online?
Szkolenie odbędzie się 12 grudnia 2019 roku (czwartek), o godzinie 10:00 sesja przedpołudniowa oraz ponownie o godzinie 21:30 sesja wieczorna na platformie Anymeeting i potrwa 90 minut (60 minut program szkolenia, 30 minut sesja pytań i odpowiedzi). Szkolenie będzie nagrywane, potem będzie można do niego powrócić. Sesja przedpołudniowa jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia w godzinach pracy, sesja wieczorna jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia po godzinach pracy.
Podczas otwartego szkolenia online, dowiesz się zidentyfikować różne elementy mające wpływ na lokalne wyniki wyszukiwania oraz w jaki sposób je zoptymalizować. Program szkolenia zawiera następujące punkty:
- Google Moja Firma
- Cytowania NAP na lokalnych platformach
- Optymalizacja strony on-site
- Lokalnie opinie
- Media społecznościowe
Według najnowszego badania MOZ Local Search Ranking Factors 2018 to najważniejsze grupy czynników, które decydują o obecności w lokalnych wynikach wyszukiwania.
W trakcie szkolenia zobaczysz przygotować wszystkie elementy, które mają decydujący wpływ na obecność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Zobaczysz także różne scenariusze doskonalenia obecności strony w wynikach lokalnych, w zależności od tego jaka jest sytuacja wyjściowe tej strony. Poznasz kilkadziesiąt szczegółowych elementów mających wpływ na lokalne wyniki wyszukiwania oraz metody jak najlepiej te elementy zoptymalizować. Dzięki temu wzrośnie obecność i atrakcyjność strony internetowej w oczach użytkowników.
Co otrzymam na szkoleniu?
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma po szkoleniu materiały ze szkolenia w postaci PDF. Dokument będzie zawierał wszystkie slajdy wraz z objaśnieniami.
- Każdy uczestnik otrzyma nagranie szkolenia w postaci pliku video.
- Uczestnicząc w szkoleniu, otrzymasz też wszystkie odpowiedzi na szczegółowe i techniczne pytania.
Cena udziału w szkoleniu to kwota 199 zł netto (244,77 zł z VAT). Kwotę można zaliczyć do kosztów firmy podając w trakcie rejestracji dane do faktury VAT.
Naturalnie, w ramach jednej firmy przed monitorem może zasiąść więcej niż jedna osoba 🙂 właściwie tyle osób, ile się przed monitorem zmieści. Jednak w samym szkoleniu jest limit 25 miejsc dla uczestników i decydować będzie pierwszeństwo zgłoszenia oraz opłacenia uczestnictwa w nim. Wielu z nas wie, że pozycjonowanie za 200 zł już się kończy i trzeba szukać nowych metod. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, by taką kwotę zainwestować w swoje umiejętności i wiedzę.
Inne szkolenia
Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej, zapisz się również na poniższe szkolenia:
- Odzyskiwanie linków z wygasłych domen – 14 listopada 2019
- Content + Outreach w PL – 21 listopada 2019
- Migracja strony internetowej – 28 listopada 2019
- Optymalizacja wydajności strony – 5 grudnia 2019
Kilka słów o mnie
Artur Strzelecki – prowadzę szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Są to zarówno szkolenia komercyjne oraz w projektach finansowanych z Unii Europejskiej. Przeprowadziłem ponad 200 szkoleń dofinansowanych z EFS Kapitał Ludzki nt. marketingu w internecie i wyszukiwarce Google, w których wzięło udział ponad 400 uczestników. Zorganizowałem oraz przeprowadziłem ponad 70 szkoleń komercyjnych z marketingu internetowego, w których udział wzięło ponad 600 uczestników, a wielu z nich można zaliczyć do poziomu zaawansowanego. Na co dzień spełniam się jako pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od jakiegoś czasu ze stopniem naukowym doktora.