Optymalizacja prędkości ładowania strony internetowej jest niezwykle istotna. Użytkownik oczekuje, że strona otworzy się błyskawicznie. Tego samego spodziewa się Google, że strony który będzie wyświetlał w wynikach wyszukiwania, również będą szybkie.
To prawda, że szybkość ładowania jest znikomym czynnikiem w rankingu Google i nie odgrywa bardzo istotnej roli przy jego układaniu. Jednak jest kluczowym elementem, gdy chodzi o sprzedaż na stronie. Według badania przeprowadzonego przez Portent na przykładzie 500 stron e-commerce, wynika że z każdą sekundą dłuższego ładowania strony spada średnia wartość generowana przez tę stronę. Zatem istnieje silna korelacja między szybkością strony a generowanymi leadami i przychodami.
Jak optymalizować wydajność strony?
Google oraz Yahoo/Bing bardzo poważnie traktują prędkość ładowania strony. Udostępnili szereg wskazówek jak należy optymalizować różne elementy aby przyspieszyć ładowanie strony. Z tych wskazówek możemy skorzystać pod tymi adresami:
- https://developers.google.com/speed/docs/insights/v5/about
- https://developer.yahoo.com/performance/rules.html
Zazwyczaj są te wskazówki pogrupowane w następujące kategorie:
- Zawartość
- Serwer
- Pliki cookie
- Pliki CSS
- JavaScript
- Grafika
- Urządzenia mobilne
Nie chcemy też zapomnieć o narzędziu PageSpeed Insights, które analizuje szybkość działania strony i daje wskazówki dotyczące wygody korzystania użytkowników urządzeń mobilnych.
PageSpeed Insights mierzy wydajność stron na urządzeniach mobilnych i komputerach. Dwukrotnie pobiera adres strony podczas badania, dla użytkownika mobilnego i komputera stacjonarnego. Narzędzie to jednak jest ograniczone i wiele aspektów szybkości ładowania stron pomija, np. kompresję plików JPG lub czas, który upłynął do wysłania pierwszego bajtu serwera.
Pamiętajmy też, że z jednej strony to narzędzie firmuje Google, a z drugiej strony zaleca korzystanie rozwiązań, które niezwykle spowalniają działanie strony oraz obniżają wynik PageSpeed Insights. Zwykłe dodanie kodu Google Analytics, stosowanie fontów Google lub korzystanie z biblioteki jQuery pobranych z zasobów Google negatywnie wpływa na szybkość działania strony.
Szkolenie online
Czego dowiesz się na szkoleniu online?
Szkolenie odbędzie się 5 grudnia 2019 roku (czwartek), o godzinie 10:00 sesja przedpołudniowa oraz ponownie o godzinie 21:30 sesja wieczorna na platformie Clickmeeting i potrwa 90 minut (60 minut program szkolenia, 30 minut sesja pytań i odpowiedzi). Szkolenie będzie nagrywane, potem będzie można do niego powrócić. Sesja przedpołudniowa jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia w godzinach pracy, sesja wieczorna jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia po godzinach pracy.
Podczas otwartego szkolenia online, dowiesz się jak przyspieszyć działanie strony oraz z których narzędzi warto skorzystać wyszukując miejsca optymalizacji wydajności. Program szkolenia zawiera następujące punkty:
- Optymalizacja konfiguracji serwera
- Optymalizacja transmisji danych
- Optymalizacja renderowania strony
W trakcie szkolenia dowiesz się jak identyfikować elementy, które w czasie ładowania strony mogą ją opóźniać. Będziesz też wiedział, z których narzędzi skorzystać aby w pełni dokonać pomiaru czasu ładowania strony. Następnie dowiesz się jak optymalizować trzy obszary, na które składa się całkowita wydajność strony: serwer, transmisja, renderowanie. Poznasz praktyczne rozwiązania, które sprawią, że Twoja strona internetowa przyspieszy i wzrośnie jej wydajność oraz atrakcyjność w oczach użytkowników.
Co otrzymam na szkoleniu?
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma po szkoleniu materiały ze szkolenia w postaci PDF. Dokument będzie zawierał wszystkie slajdy wraz z objaśnieniami.
- Każdy uczestnik otrzyma nagranie szkolenia w postaci pliku video.
- Uczestnicząc w szkoleniu, otrzymasz też wszystkie odpowiedzi na szczegółowe i techniczne pytania.
Cena udziału w szkoleniu to kwota 199 zł netto (244,77 zł z VAT). Kwotę można zaliczyć do kosztów firmy podając w trakcie rejestracji dane do faktury VAT.
Naturalnie, w ramach jednej firmy przed monitorem może zasiąść więcej niż jedna osoba 🙂 właściwie tyle osób, ile się przed monitorem zmieści. Jednak w samym szkoleniu jest limit 25 miejsc dla uczestników i decydować będzie pierwszeństwo zgłoszenia oraz opłacenia uczestnictwa w nim. Wielu z nas wie, że pozycjonowanie za 200 zł już się kończy i trzeba szukać nowych metod. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, by taką kwotę zainwestować w swoje umiejętności i wiedzę.
Inne szkolenia
Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej, zapisz się również na poniższe szkolenia:
- Odzyskiwanie linków z wygasłych domen – 14 listopada 2019
- Content + Outreach w PL – 21 listopada 2019
- Migracja strony internetowej – 28 listopada 2019
- Pozycjonowanie lokalne w Google – 12 grudnia 2019
Kilka słów o mnie
Artur Strzelecki – prowadzę szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Są to zarówno szkolenia komercyjne oraz w projektach finansowanych z Unii Europejskiej. Przeprowadziłem ponad 200 szkoleń dofinansowanych z EFS Kapitał Ludzki nt. marketingu w internecie i wyszukiwarce Google, w których wzięło udział ponad 400 uczestników. Zorganizowałem oraz przeprowadziłem ponad 70 szkoleń komercyjnych z marketingu internetowego, w których udział wzięło ponad 600 uczestników, a wielu z nich można zaliczyć do poziomu zaawansowanego. Na co dzień spełniam się jako pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od jakiegoś czasu ze stopniem naukowym doktora.