W cyklu życia strony internetowej, raz na jakiś czas planowana jest migracja starego portalu na nowy, bądź zmiana systemu zarządzania treścią z jednego na drugi. Od niedawna także popularność zdobywa migracja strony internetowej na bezpieczny protokół https. Powstaje pytanie, jak przeprowadzić prawidłową migrację strony internetowej i zachować jej dotychczasową widoczność w wyszukiwarce bądź zyskać na widoczności?
Migracja strony internetowej – silnik URL
W zakresie migracji silnika strony na nowy, bądź powszechnej zmiany adresów URL na nowe dobrze jest zaplanować cały proces. Trzeba ustalić priorytety przekierowań i schemat mapowania starych adresów na nowe. Wyzwania się zaczynają, gdy stare i nowe adresy nie mają żadnych wspólnych punktów odniesienia.
Migracja strony internetowej – certyfikat SSL
Każde wdrożenie SSLa na stronie właściwie jest inne i wynika to różnic w typach dostępnych certyfikatów (domena, firma), organizacjach wystawiających certyfikaty, pośrednikach sprzedających oraz miejscach instalacji certyfikatu, czyli hostingach i serwerach. Genialny przewodnik po migracji do SSL przygotował Fili Wiese, jednak nie każde wdrożenie będzie wymagało podjęcia wszystkich opisanych w nim kroków, a ponadto będzie uzależnione od tego gdzie certyfikat jest instalowany.
Szkolenie online
Czego dowiesz się na szkoleniu online?
Szkolenie odbędzie się 28 listopada 2019 roku (czwartek), o godzinie 10:00 sesja przedpołudniowa oraz ponownie o godzinie 21:30 sesja wieczorna na platformie Anymeeting i potrwa 90 minut (60 minut program szkolenia, 30 minut sesja pytań i odpowiedzi). Szkolenie będzie nagrywane, potem będzie można do niego powrócić. Sesja przedpołudniowa jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia w godzinach pracy, sesja wieczorna jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia po godzinach pracy.
Podczas otwartego szkolenia online, dowiesz się jak prawidłowo zmigrować stronę internetową oraz na co szczególnie zwrócić uwagę przy wdrożeniu. Program szkolenia zawiera następujące punkty:
- Priorytety adresów URL
- Mapowanie adresów URL
- Testowanie przekierowań
- Pełna migracja do HTTPS
W trakcie szkolenia dowiesz się jak odkryć najważniejsze strony, od których należy rozpocząć migrację. Jakie mechanizmy zastosować przy mapowaniu starych adresów na nowe oraz co zrobić gdy pojawią się adresy, które do niczego nie pasują (bynajmniej nie kierować ich na główną). Zobaczysz też jak testować czy migracja udała się w zupełności oraz jak szybko i skutecznie przenieść się ze stroną na HTTPS. Poznasz praktyczne rozwiązania, które sprawią, że Twoja strona internetowa po zmianie silnika bądź protokołu zyska na popularności w wyszukiwarce.
Co otrzymam na szkoleniu?
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma po szkoleniu materiały ze szkolenia w postaci PDF. Dokument będzie zawierał wszystkie slajdy wraz z objaśnieniami.
- Każdy uczestnik otrzyma nagranie szkolenia w postaci pliku video.
- Uczestnicząc w szkoleniu, otrzymasz też wszystkie odpowiedzi na szczegółowe i techniczne pytania.
Cena udziału w szkoleniu to kwota 199 zł netto (244,77 zł z VAT). Kwotę można zaliczyć do kosztów firmy podając w trakcie rejestracji dane do faktury VAT.
Naturalnie, w ramach jednej firmy przed monitorem może zasiąść więcej niż jedna osoba 🙂 właściwie tyle osób, ile się przed monitorem zmieści. Jednak w samym szkoleniu jest limit 25 miejsc dla uczestników i decydować będzie pierwszeństwo zgłoszenia oraz opłacenia uczestnictwa w nim. Wielu z nas wie, że pozycjonowanie za 200 zł już się kończy i trzeba szukać nowych metod. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, by taką kwotę zainwestować w swoje umiejętności i wiedzę.
Inne szkolenia
Jeśli interesują Cię inne zagadnienia związane z optymalizacją i pozycjonowaniem strony internetowej, zapisz się również na poniższe szkolenia:
- Odzyskiwanie linków z wygasłych domen – 14 listopada 2019
- Content + Outreach w PL – 21 listopada 2019
- Optymalizacja wydajności strony – 5 grudnia 2019
- Pozycjonowanie lokalne w Google – 12 grudnia 2019
Kilka słów o mnie
Artur Strzelecki – prowadzę szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Są to zarówno szkolenia komercyjne oraz w projektach finansowanych z Unii Europejskiej. Przeprowadziłem ponad 200 szkoleń dofinansowanych z EFS Kapitał Ludzki nt. marketingu w internecie i wyszukiwarce Google, w których wzięło udział ponad 400 uczestników. Zorganizowałem oraz przeprowadziłem ponad 70 szkoleń komercyjnych z marketingu internetowego, w których udział wzięło ponad 600 uczestników, a wielu z nich można zaliczyć do poziomu zaawansowanego. Na co dzień spełniam się jako pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od jakiegoś czasu ze stopniem naukowym doktora.