We wrześniu 2019 roku poprowadzę na żywo 7 częściowy cykl szkoleń online (webinar) z zakresu marketingu w Google. Program szkolenia oparłem o zdobyte doświadczenie i wiele lat pracy w tematach, które będą omawiać. Cena szkolenia (459zł netto) jest atrakcyjna a forma uczestnictwa jest bardzo wygodna, bo przed własnym komputerem o dogodnej godzinie.
Szkolenie online
Czego dowiesz się na szkoleniu online?
Podczas cyklu otwartych szkoleń online, każdy uczestnik pogłębi swoją wiedzę z zakresu szeroko pojętego pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych. Program szkolenia składa się z 7 części. W każdej części szeroko omawiam jeden z wybranych aspektów marketingu w Google wraz z przykładami i analizami.
Dla kogo jest szkolenie?
Szkolenie jest dla każdego, kto chce poszerzyć, uzupełnić lub zbudować od podstaw swoją wiedzą o tym jak wykorzystać wyszukiwarkę Google w działalności swojej firmy lub w jeszcze lepszym i skuteczniejszym świadczeniu usług pozycjonowania i optymalizacji. Ze szkolenia skorzystają przede wszystkim specjaliści SEO, menedżerzy ds. obsługi klienta, handlowcy z firm SEO oraz każdy, komu zależy na zrozumieniu jak działa wyszukiwarka Google oraz jak poprawić widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Jaki jest program szkolenia?
Program szkolenia obejmuje 10,5 godziny materiału podzielonego na 7 części. Każda część trwa 90 minut, gdzie 75 minut przeznaczone jest na prezentację treści i przykładów a 15 minut na pytania i odpowiedzi uczestników szkolenia. W zakresie szkolenia umieściłem poniższe tematy.
Część I. Zasada działania wyszukiwarki Google
W pierwszej części szkolenia omawiam jak działa wyszukiwarka oraz jakie usługi oferuje. W zakres materiału wchodzą:
- jak działa wyszukiwarka (pobieranie, indeksowanie, baza danych, wyświetlanie),
- podstawowe czynniki rankingowe wyszukiwarki Google,
- projekty związane z wyszukiwarką,
- typy i modyfikatory zapytań,
- funkcje wyszukiwania.
Część II. Czynniki rankingowe wyszukiwarki Google
W drugiej części szkolenia omawiam i analizuję listę 200 czynników rankingowych Google. Autorem listy jest Brian Dean. W zakres programu wchodzą:
- czynniki wpływające na domenę,
- elementy na poziomie strony,
- czynniki na poziomie witryny,
- linki,
- interakcje użytkownika,
- specjalne zasady algorytmu,
- czynniki społecznościowe,
- sygnalizowanie marki,
- spamowanie wewnątrz i na zewnątrz strony.
Część III. Wprowadzenie do danych strukturalnych
W trzeciej części szkolenia wprowadzam uczestników w temat danych strukturalnych (znane pod inną nazwą elementy rozszerzone lub fragmenty sformatowane). W zakres materiału opartego o tutorial Google wchodzą:
- metadane,
- schema.org (notacja Microdata, RDF-a oraz JSON-LD),
- typy rozszerzeń danych strukturalnych w Google,
- typy treści z danymi strukturalnymi,
- marker danych strukturalnych,
- narzędzia (Google, Bing, Yandex).
Część IV. Eye tracking i click tracking w Google
W czwartej części szkolenia pokazuję jak korzystanie i postrzeganie wyników w Google zmieniło się na przestrzeni 20 lat oraz jak trzeba to wykorzystać we własnych działaniach. W zakres programu wchodzą:
- eye tracking (badania okulograficzne) w Google,
- click tracking (badania CTR, klikania w rezultaty) w Google.
Część V. Optymalizacja wydajności strony
W piątej części omawiam i pokazuję jak przyspieszyć działanie strony internetowej. Materiał jest oparty na wcześniejszym szkoleniu optymalizacji wydajności strony, zaktualizowanym o ostatnie zmiany w PageSpeed Insights oraz Google Speed Update. W zakres programu wchodzą:
- optymalizacja konfiguracji serwera,
- optymalizacja transmisji danych,
- optymalizacja renderowania strony.
Część VI. Link building
W szóstej części omawiam i pokazuję na wielu przykładach jak pozyskiwać linki do strony internetowej. Ta część jest oparta wyłącznie o moje własne doświadczenie. W zakres programu wchodzą:
- linki zdobywane za pomocą relacji,
- linki zdobywane za pomocą wiedzy o skryptach,
- linki kupowane na platformach linków lub u link builderów.
Część VII. Audyt strony internetowej
Siódma część to zarówno uporządkowanie dotychczasowej wiedzy jak i praktyczne wskazówki jak zabrać się za optymalizację strony internetowej. Ta część jest oparta o listę autorstwa Pawła Gontarka i składa się z 12 punktów:
- podstawowe dane,
- optymalizacja onsite,
- zawartość na stronie,
- dobór słów kluczowych,
- powielanie zawartości,
- indeksacja i dostępność,
- architektura i linkowanie wewnętrzne,
- przekierowania 3xx,
- problemy techniczne,
- prędkość witryny,
- wersja mobilna i AMP,
- wersje językowe strony.
Co otrzymam na szkoleniu?
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma po szkoleniu materiały ze szkolenia w postaci PDF. Dokument będzie zawierał wszystkie slajdy wraz z objaśnieniami.
- Każdy uczestnik otrzyma dostęp do nagrania video ze szkolenia.
Harmonogram szkoleń
- 3 września 2019, godz: 10:00 – I część, powtórka godz: 21:30
- 5 września 2019, godz: 10:00 – II część, powtórka godz: 21:30
- 10 września 2019, godz: 10:00 – III część, powtórka godz: 21:30
- 12 września 2019, godz: 10:00 – IV część, powtórka godz: 21:30
- 17 września 2019, godz: 10:00 – V część, powtórka godz: 21:30
- 19 września 2019, godz: 10:00 – VI część, powtórka godz: 21:30
- 26 września 2019, godz: 10:00 – VII część, powtórka godz: 21:30
Szkolenie odbywa się w 2 razy w tygodniu, we wtorki i w czwartki o godzinie 10:00 sesja przedpołudniowa oraz ponownie na żywo o godzinie 21:30 sesja wieczorna na platformie ClickMeeting i potrwa 90 minut (75 minut program szkolenia, 15 minut sesja pytań i odpowiedzi). Szkolenie będzie nagrywane, jeśli ktoś będzie chciał je odtworzyć później. Sesja przedpołudniowa jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia w godzinach pracy, sesja wieczorna jest dla osób chcących skorzystać ze szkolenia po godzinach pracy.
Cena udziału w szkoleniu to kwota 459 zł netto (564,57 zł z VAT). Kwotę można zaliczyć do kosztów firmy podając w trakcie rejestracji dane do faktury VAT.
Naturalnie, w ramach jednej firmy przed monitorem może zasiąść więcej niż jedna osoba 🙂 właściwie tyle osób, ile się przed monitorem zmieści.
Kilka słów o mnie
Artur Strzelecki – prowadzę szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Są to zarówno szkolenia komercyjne oraz w projektach finansowanych z Unii Europejskiej. Przeprowadziłem ponad 200 szkoleń dofinansowanych z EFS Kapitał Ludzki nt. marketingu w internecie i wyszukiwarce Google, w których wzięło udział ponad 400 uczestników. Zorganizowałem oraz przeprowadziłem ponad 70 szkoleń komercyjnych z marketingu internetowego, w których udział wzięło ponad 600 uczestników, a wielu z nich można zaliczyć do poziomu zaawansowanego. Na co dzień spełniam się jako pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od jakiegoś czasu ze stopniem naukowym doktora.