Kampanie produktowe pojawiły się na polskim rynku ponad rok temu i są one przeznaczone dla reklamodawców e-commerce. Nadal ich przygotowanie jest tajemnicą dla wielu użytkowników AdWords. Dobrze zaprojektowana i prowadzona kampania Google Shopping może znacząco zwiększyć przychody sklepu internetowego i zapewnić przewagę konkurencyjną.
Google Merchant Center
Aby klient w wyszukiwarce zobaczył naszą reklamę razem ze zdjęciem i ceną produktu konieczne jest założenie konta sprzedawców Google i przygotowanie feedu – pliku xml zawierającego produkty dostępne w sklepie. Bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie pliku, ponieważ to on zdecyduje, czy nasze reklamy wyświetlą się poprawnie użytkownikowi. Warto również uzupełnić pola niestandardowe, które mogą zwiększyć widoczność naszych reklam.
Kampanie produktowe
Po połączeniu konta Google Merchant Center z AdWords, możemy przystąpić do tworzenia kampanii produktowych. Nie mamy w nich możliwości dodania słów kluczowych, dlatego kluczowe jest odpowiednie przygotowanie feedu. Ważne jest nadanie priorytetów naszym kampaniom i odpowiednie dobranie stawek CPC.
Często reklamodawcy dodają tylko jedną kampanię produktową do konta, co powoduje dodatkowe koszty i brak efektów kampanii. W tych kampaniach mamy dodatkowe możliwości, których wykorzystanie może zdecydować o skuteczności prowadzonych działań. Aby mieć większy wpływ na kierowanie reklam do konkretnych użytkowników bardzo ważne jest wykorzystanie wykluczających słów kluczowych i odpowiedni podział kampanii na grupy reklam. Również bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie treści reklamy.
Czego dowiesz się na szkoleniu online?
Szkolenie odbędzie się 9 kwietnia 2015 roku (czwartek), o godzinie 11:30 na platformie Anymeeting i potrwa 90 minut (60 minut program szkolenia, 30 minut sesja pytań i odpowiedzi). Podczas szkolenia omówimy następujące zagadnienia:
- założenie konta Google Merchant Center,
- przygotowanie feedu produktowego,
- dodanie kampanii produktowych do AdWords,
- omówimy jak powinna wyglądać optymalizacja kampanii,
- dowiesz się też jak podzielić odpowiednio kampanie na grupy reklam,
- nadchodzące zmiany w 2015 roku.
W trakcie szkolenia dowiesz się jak poprawnie przygotować konto Google Merchant Center. Na jakie ustawienia powinieneś zwrócić uwagę. Omówimy także poprawne przygotowanie feedu, ponieważ to głównie od niego zależy wyświetlanie reklam, a także poprawne dopasowanie ich do zapytań użytkowników. Warto również zauważyć, że skuteczny podział kampanii jest możliwy jedynie o parametry deklarowane w pliku xml.
Dla kogo jest to szkolenie?
Szkolenie kierowane jest zarówno do osób prowadzących kampanie produktowe, jak i dla reklamodawców, którzy dopiero planują rozpoczęcie takich działań promocyjnych. Osoby, które zaczynają pracę z GMC dowiedzą się na jakie parametry zwrócić uwagę, jak założyć konto GMC i przygotować feed, jak dodać kampanie do AdWords i oczywiście jak prowadzić kampanie, aby uzyskać zadowalający efekt.
Reklamodawcy posiadający kampanie produktowe na koncie AdWords, dowiedzą się jak je zoptymalizować, aby zmaksymalizować zyski. Podczas szkolenia omówimy zagadnienia teoretyczne. Całość zostanie zilustrowana na rzeczywistych przykładach.
Co otrzymam na szkoleniu?
- Każdy uczestnik szkolenia otrzyma po szkoleniu materiały ze szkolenia w postaci PDF. Dokument będzie zawierał wszystkie slajdy wraz z objaśnieniami.
- Każdy uczestnik otrzyma indywidualny certyfikat uczestnictwa w szkoleniu.
- Każdy uczestnik otrzyma również jedną godzinę konsultacji (telefon, skype) nt. prowadzonej kampanii produktowej.
Cena udziału w szkoleniu to kwota 149zł brutto. Kwotę można zaliczyć do kosztów firmy podając w trakcie rejestracji dane do faktury VAT.
Naturalnie, w ramach jednej firmy przed monitorem może zasiąść więcej niż jedna osoba właściwie tyle osób, ile się przed monitorem zmieści.
Jeżeli interesują Cię zaawansowane strategie prowadzenia kampanii AdWords, z wykorzystaniem remarketingu i automatyzacji zapisz się na szkolenie Optymalizacja kampanii remarketingowej krok po kroku. Dowiesz się na nim więcej na temat wykorzystania remarketingu w Google AdWords.
Zapisując się na dwa szkolenia, łączny koszt wyniesie 249zł za udział w obu.
Kilka słów o prowadzącym
Artur Strzelecki – prowadzi szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Są to zarówno szkolenia komercyjne oraz w projektach finansowanych z Unii Europejskiej. Przeprowadził ponad 200 szkoleń dofinansowanych z EFS Kapitał Ludzki nt. marketingu w internecie i wyszukiwarce Google, w których wzięło udział ponad 400 uczestników. Zorganizował oraz przeprowadził ponad 40 szkoleń komercyjnych z marketingu internetowego, w których udział wzięło ponad 300 uczestników, a wielu z nich można zaliczyć do poziomu zaawansowanego. Na co dzień spełnia się jako pracownik Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, od jakiegoś czasu ze stopniem naukowym doktora.