Artur Strzelecki omówił studium przypadków stron na Facebooku oraz wskazał wnioski jakie można wyciągnąć ze statystyk prowadzonych przez Facebook.
Ważne jest aby umieć odróżnić czym jest strona a czym profil. Zdarza się bowiem, że firma chce założyć dla siebie fanpage, a tak naprawdę zakłada klasyczny profil użytkownika. Na szczegółowe różnice w zakresie funkcjonalności stron i profili wskazał Paweł Tkaczyk.
W skrócie profilu charakteryzuję się limitem 5000 znajomych, obustronnym potwierdzeniem zgody, pełną informacją o znajomym, czatem, ograniczoną korespondencją i instalacją aplikacji. Strona nie ma ograniczeń co do liczby fanów, przyjmuje ich natychmiast, nie ma pełnej wiedzy o fanie ale pozwala się z nim komunikować. Można także obserwować statystyki strony.
Black Friday 2024 - wyprzedaż programów SEO
Jacek Gadzinowski w jednej ze swoich ostatnich gościnnych publikacji napisał o pięciu strategiach komunikacyjnych na Facebooku. Wyróżnił:
- Komunikacja informacyjno-wizerunkowa – forma ciągłej relacji, wykorzystywana przez marki wyjątkowo aktywne marketingowo
- Komunikacja wizerunkowo-produktowa – materiały contentowe budowane w oparciu o bogaty szerokościowo / głębokościowo świat marki
- Komunikacja konkursowa – aktywność marki sprowadzająca się do realizacji bieżących zadań kampanii
- Komunikacja aktywizacyjna – prowadzona w oparciu o charakterystyczne cechy marki, ustalone w ramach strategii
- Komunikacja zastępcza – w oparciu o ubogi świat marki, nie połączona z konkretną kampanią, nie posiadająca wyrazistej strategii dla social media.
K2 User Experience w opublikowanym raporcie na temat badań eyetrackingowych stron na Facebooku, wskazuje że największą popularnością cieszą się posty ze zdjęciami i video.
Praktyka pokazuje, komponując wpisy warto kierować się następującymi wskazówkami:
- Nie rozpisujmy się zanadto
- Zadawajmy pytania aktywizacyjne
- Nie serwujmy pod rząd podobnych postów
- Posty zawierające linki, obrazki lub video są częściej lajkowane i komentowane
- Publikowanie treści kontrowersyjnych nie wychodzi na dobre
- Brak publikacji contentu wcale nie oznacza, że musimy milczeć
- Prowadzenie konkursów na tablicy jest zakazane!
Źródło: Makuch P., Jak konsumujemy posty znajomych i marek na Facebooku? Eye tracking stron głównych użytkowników i fan pages marek., K2 User Experience, Warszawa 2011. (Download PDF)
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Black Friday i Cyber Monday w SEO – promocje - 29 listopada 2024
- Czy Google staje się coraz gorsze? Nowe badanie rzuca światło na jakość wyników wyszukiwania - 27 listopada 2024
- Jak seo poisoning zagraża małym i średnim firmom – nowe wyzwania i rozwiązania - 19 listopada 2024
Ciekawe wnioski, właśnie myślę nad założeniem własnego profilu firmowego na facebooku i jestem pewien, że te wskazówki będą bardzo pomocne. Od dziś będę zaglądać tu regularnie. Pozdrawiam.
Interesujący tekst. Można powiedzieć, że Facebook został rozłożony na czynniki pierwsze. Wszystkie firmy, które prowadzą fanpage’s powinny się z tymi strategiami zapoznać.
O fajnie, że trafiłem na ten post. Właśnie czeka mnie przeprowadzenie kilku zmian na profilu firmowym oraz generalna optymalizacja, twoje wskazówki są bardzo pomocne. Dzięki.
Z tego, co widzę, w dzisiejszych czasach bez facebooka nawet nie ma co myśleć o sukcesie…w mojej branży. Chyba warto o tym pomyśleć i stworzyć taki profil z użyciem powyższych wskazówek.
Facebook, wszędzie facebook… Nawet jeśli ktoś go nie lubi, to trzeba zacząć się z tym godzić. Skoro wykorzystując konto na fb można łatwo wypromować stronę, to czemu nie spróbować.
A ja właśnie zacząłem prowadzić kampanię facebookową dla mojej firmy i widzę, że zaczyna pomału przynosić rezultaty, mam nadzieję, że uda mi się osiągnąć sukces 🙂
Sam prowadzisż tę kampanię czy zleciłeś firmie ?