(Google Ads) Słowo lub fraza używana do wyszukiwania różnych informacji w wyszukiwarce internetowej. W kampaniach reklamowych słowa kluczowe definiowane są, aby dotrzeć z przekazem do użytkowników, którzy wyszukują podobnych do określonych w kampanii słów kluczowych. Słowa kluczowe w Google Ads składają się z 2-3 wyrazów i ułatwiają użytkownikowi dotarcie do wyszukiwanego produktu.
Słowo kluczowe (SEO) – wyraz lub fraza, na którą właściciel strony internetowej chce być widoczny w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe odzwierciedlają tematy i zapytania wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce. Poprawnie dobrane, umieszczone w treści i meta-tagach (np. tytułach, nagłówkach) pomagają wyszukiwarkom zrozumieć zawartość strony, wpływają na jej pozycję w rankingu oraz zwiększają trafność i widoczność witryny dla potencjalnych odwiedzających.