(Google Analytics) Pozwala na importowanie czyli wgrywanie danych do Google Analytics z zewnętrznych źródeł. Proces ten wyróżnia trzy różne typy: Import danych o działaniach – alternatywa kodu śledzenia (raporty e-commerce, dane o zwrocie środków), Rozszerzony import danych – rozszerza dotychczas zebrane dane tj.: o użytkownikach (listy marketingowe), kampanii (gotowe kody kampanii reklamowych),dokładne metadane produktów (rozmiar, kolor) czy dane geograficzne (definiowanie regionów). Skrócony import danych – jest to podsumowanie. Wykonuje się po przetworzeniu zebranych danych. Skrócony import danych o kosztach ukazuje informacje o kliknięciach kosztach i wyświetleniach pochodzących z firm trzecich (nie Google). Dane możemy przesyłać na dwa sposoby: użycie interfejsu użytkownika w panelu Analytics w opcjach administracji lub przy użyciu interfejsu API zarządzania Analytics. Przykłady niestandardowych zmiennych: Podział użytkowników na kobiety i mężczyzn, czy osoby zapisane do newslettera.
Import danych
« Back to Glossary Index