Google Ads

« Back to Glossary Index

Usługa internetowa stworzona przez Google w celu reklamowania treści w wyszukiwarce Google. System ten pozwala na dotarcie do nowych użytkowników przez wyświetlanie, lokalnie lub globalnie, treści reklamowych w przeglądarce. Opłata za reklamę następuje w momencie gdy użytkownik odwiedzi promowaną stronę lub wykona połączenie telefoniczne.

Google Ads (wcześniej Google AdWords) istnieje w internecie od 2000 roku, a w lipcu 2018 roku zmienił nazwę na Google Ads. W 2017 roku Google zarobiło 95.4 miliardów dolarów dzięki swojej platformie reklamowej, co stanowi 70.9% przychodu firmy (dane: https://www.statista.com/statistics/266249/advertising-revenue-of-google/)

Jest to system reklamowy od Google, który w wynikach wyszukiwania i w ramach witryn z programem Google Adsense wyświetla linki sponsorowane. W pierwszym przypadku wyniki są wyświetlane w oparciu o wpisaną frazę, zaś w drugim demograficznie, kontekstowo, bądź też na wybranych przez reklamodawcę witrynach. Google Ads cechuje wysoka skuteczność dzięki dopasowaniu reklam do preferencji wyszukiwań oraz zachowań internautów. Ta forma reklamy jest płatna i jest rozliczana w systemie CPC (ang. cost per click) i CPM (ang. cost per mile – koszt na tysiąc wyświetleń).

System reklamowy Google pozwalający na wyświetlanie linków sponsorowanych i reklam w wyszukiwarce Google oraz w sieci witryn współpracujących z Google.