SEO i wskaźniki konwersji: dwie strony medalu?

Realizacja tego, co obiecują Twoje słowa kluczowe i przekonywanie ludzi za pomocą treści.

Wszyscy oprócz pustelnika żyjącego na Kilimandżaro wiedzą, że optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych jest ważna dla każdej strony, która sprzedaje produkty i usługi (a nawet wtedy pustelnik może o tym wiedzieć, w zależności od zasięgu Internetu w Tanzanii). Wysoki ranking w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych jest niezbędny, aby klienci mogli znaleźć Twoją stronę. Bez dobrego SEO Twoje internetowe imperium będzie jak sklep spożywczy w kiepskiej dzielnicy, nieodwiedzany przez nikogo.

A jednak niektóre firmy z wybitnymi praktykami SEO kończą z tragicznie złymi wskaźnikami konwersji. Klienci mogą szybko zlokalizować daną stronę WWW w niezmierzonej pustyni Internetu, ale równie szybko ją opuszczają bez kupowania czegokolwiek. Dzieje się tak dlatego, że (wg. wyżej wymienionych) pozycjonowanie ma jedynie umieścić Twój URL nad resztą w zakresie widoczności, ale nie robi już nic, żeby przekonać ludzi, aby dali swoje pieniądze w zamian za to, co oferujesz.

Jeśli rzeczywiście chcesz osiągnąć zyski, ważne jest, aby skupić się nie tylko na SEO, ale również na następujących trzech najistotniejszych pytaniach, które odnoszą się konkretnie do marketingu Twojej firmy oraz sprzedaży Twojego produktu:

Punkt nr 1: Czy realizujesz to, co obiecują Twoje słowa kluczowe?

Pytanie

Większość webmasterów kieruje wszystkie swoje wysiłki na uzyskanie wysokiej pozycji w rankingu najbardziej popularnych słów kluczowych w wyszukiwarkach związanych z ich niszą, ale często zapominają o ważniejszym celu, jakim jest zapewnienie odpowiednich usług, aby pomóc swym potencjalnym klientom.

Na przykład szybkie wyszukiwanie popularnego zapytania „schudnąć szybko” zwróci listę stron internetowych, które sprzedają tabletki odchudzające. Prowadzi to często do słabych zakupów, ponieważ wielu z tych, którzy szukają konkretnej frazy niekoniecznie szuka tabletek odchudzających, aby kontrolować swoją wagę.

Znacznie lepszym ciągiem słów kluczowych, aby zoptymalizować ten rodzaj strony internetowej będzie „kup tabletki odchudzające online” lub „kup tabletki odchudzające (nazwa miasta),” z których oba są bardziej ukierunkowane, dostarczają produkty i usługi zgodnie ze słowami kluczowymi i prowadzą do znacznie lepszych wskaźników konwersji.

Punkt nr 2: Czy projekt Twojej strony internetowej jest wystarczająco atrakcyjny?

Atrakcyjny

Istnieje dobry powód, dla którego projektanci interfejsu użytkownika są obecnie jednymi z najlepiej opłacanych specjalistów w branży komputerowej: duże firmy i korporacje wiedzą, że wrażenia klienta mają znaczenie, zarówno w świecie rzeczywistym jak i w Internecie. Strona internetowa może zajmować wysoką pozycję w rankingu w wyszukiwarkach pomimo posiadania niechlujnego i amatorskiego wyglądu, ponieważ roboty sieciowe, które indeksują stronę koncentrują się raczej na treści, niż na wyglądzie. Jednakże ludzie odwiedzający stronę w większości oceniają ją przede wszystkim pod kątem designu, a dopiero później treści. Strona internetowa, która przypomina zaśmiecone i zdezorganizowane biurko sprawi, że odwiedzający ją opuszczą, zanim nawet spojrzą na dostarczane usługi i produkty.

Chociaż zaangażowanie do pomocy profesjonalisty jest jedną z opcji, które warto rozważyć, sam możesz nauczyć się podstaw web designu – ot chociażby tutaj: http://thehipperelement.com/post/75476711614/ux-crash-course-31-fundamentals

Dobrym pomysłem jest również zasięgnięcie opinii innych ludzi, co sądzą o czytelności, organizacji i atrakcyjności Twojej strony. Fora publiczne są zazwyczaj najlepszym miejscem, aby zapytać o opinie, ponieważ większość z tych, którzy w nich uczestniczą to osoby bezstronne, udzielające uczciwej krytyki. Wreszcie, zapoznaj się ze stronami internetowymi swoich największych konkurentów i zobacz, co robią prawidłowo. Pomoże Ci to uzyskać lepsze zrozumienie tego, co musisz wykonać na Twojej własnej stronie.

Punkt nr 3: Czy Twoje treści są niewystarczająco przekonujące?

Buy key

Ważne jest, aby nakłonić odwiedzających do podjęcia działań, które ostatecznie doprowadzą do sprzedaży. Często zdarza się, że strony internetowe nie są w stanie przekształcić wizytujących gości w klientów ze względu na jeden z trzech powodów:

  • Zawartość jest skonstruowana w taki sposób, że klienci są zmuszeni do przekopywania strony, aby znaleźć produkt, którego szukają. Większość ludzi nie ma wystarczająco dużo cierpliwości, aby dołożyć dodatkowych starań. O wiele lepszym rozwiązaniem byłoby poświęcić jakąś sekcję na stronie głównej, która akcentowałaby element, który sprzedajesz, tak aby użytkownicy mogli natychmiast uzyskać niezbędne informacje, których poszukują.
  • Teksty na stronie docelowej witryny są napisane źle, co może budzić wątpliwości co do jakości produktu. Ściśle rzecz ujmując, nie istnieje konkretny format do naśladowania, jeśli chodzi o strony docelowe, ale pobieżne przyjrzenie się najlepszym stronom internetowym e-commerce ujawni wzór naśladowany przez przedsiębiorców odnoszących największe sukcesy. Strony docelowe tych witryn zawierają zwykle perfekcyjnie napisany tekst bez błędów gramatycznych, który w superlatywach opisuje zalety kupowania ich produktów. „Historie z życia” często są wplecione w zachęty do kupna tak, aby utrzymać zainteresowanie czytelnika, a spodziewane korzyści i wyniki są wyraźnie zaznaczone w łatwej do odczytania punktowanej formie tak, że w momencie, gdy użytkownik zakończy przeglądanie treści, jest już przekonany o wyższości produktu.
  • Brak wezwania do działania (Call-To-Action / CTA). Głównym celem strony internetowej e-commerce jest zachęcenie odwiedzających do zakupu produktu, a nie tylko przeglądania oferty. Można to zrobić poprzez zapewnienie sporej liczby linków, które prowadzą klientów do strony zamówienia, oraz poprzez tworzenie treści, która wykorzystuje emocjonalnie nacechowane i nakłaniające do działania słowa, które inspirują użytkowników do dokonania zakupu. Jeśli strona docelowa jest płaska i nudna, współczynnik konwersji na pewno spadnie. Więcej o tym jak stworzyć atrakcyjny CTA tutaj [http://www.uxbooth.com/articles/good-call-to-action-buttons/]

SEO i sprzedaż: w którym punkcie się wreszcie spotykają

Website SEO and analytics icons
Chociaż SEO jest bardzo istotne, jego skuteczność ma ograniczony zasięg. Sprzedaż zależy bardziej od jakości produktu, przyciągającego uwagę designu i prawidłowo sformułowanej zachęty słownej niż od prób osiągnięcia pierwszego miejsca dla określonych słów kluczowych. Ostatecznie jednak żaden z tych czynników nie może zostać pominięty. Potrzebujesz SEO, aby ludzie Cię zauważyli, oraz potrzebujesz dobrej strony sprzedażowej, aby coś od Ciebie kupili. Dzięki zastosowaniu tych dwóch strategii w jak najpełniejszym stopniu, Twoje współczynniki konwersji osiągną niebotyczny pułap. Mając wystarczająco dużo praktyki i dyscypliny, można nawet przekonać pustelnika żyjącego na Kilimandżaro, aby kupił buty do wspinaczki!

Skomentuj, Udostępnij, Bądź w kontakcie poprzez linkedin Lukasz Zelezny, twitter @LukaszZelezny

The following two tabs change content below.
SEO ekspert w uswitch.com, prelegent na światowych konferencjach marketingowych jak Marketing Festival, ClickZ, BrightonSEO, Search Marketing Day i Festiwal SEO.

Jeden komentarz do “SEO i wskaźniki konwersji: dwie strony medalu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *