Senuto, chyba nie trzeba nikomu przedstawiać, a jeśli faktycznie nie znasz, to idź do www.senuto.com. Spójrzmy na krótką historię Senuto, od początku w 2014 roku aż do teraz, ilustrowana infografiką.
2014
Damian Sałkowski (CEO) i Krzysztof Dębowski (COO) założyli Senuto w 2014 roku. Sam pomysł kiełkował jednak w głowie Damiana dużo wcześniej – podczas pracy w agencji interaktywnej K2 zajmował się procesami automatyzacji pracy specjalistów od marketingu internetowego, więc doskonale wiedział, czego potrzebuje rynek.
Jeszcze w tym samym roku spółka otrzymała dofinansowanie w kwocie 300 tys. zł od funduszów Knowledge Hub oraz Nowoczesna Firma S.A., które zostały przeznaczone na stworzenie MVP – minimum viable product, a więc podstawowej wersji Senuto. Daleko jej do tej, która obecnie funkcjonuje na rynku. Uruchomiono wtedy komercyjną wersję Senuto, dzięki której spółka zaczęła pozyskiwać pierwszych klientów. W firmie pracowały wówczas tylko 3 osoby.
2015
Senuto przyjeżdża w maju do Katowic jako sponsor Festiwalu SEO. Od tego momentu są z nami każdego roku. Zachowało się nawet dosyć archiwalne zdjęcie z Damianem, jak się prezentowali na targach. Były to dopiero początki, obecnie ich stoisko wygląda znacznie fajniej.
2016–2017
Od połowy 2016 do połowy 2017 roku Senuto prężnie rosło w siłę, rozwijając zespół – zatrudniono szefa sprzedaży, szefa marketingu oraz trzech kolejnych developerów, pracujących nad rozwojem aplikacji.
Lipiec 2017 to moment, kiedy fundusz bValue zainwestował w Senuto 1 mln zł. Firma miała wówczas 245 aktywnych klientów i MRR na poziomie 70 tys. zł.
Nadszedł moment na zatrudnienie kolejnych specjalistów oraz prywatny wykup udziałów od Knowledge Hub przez Damiana i Krzysztofa. Spółka pozyskała także grant z programów internacjonalizacji i Go to Brand, dzięki którym zrealizowała kilkanaście wyjazdów zagranicznych w kolejnym roku.
W grudniu 2017 roku Berlone i Nisidoria zainwestowały w spółkę w sumie 1,5 miliona złotych.
2018
2018 rok był czasem, w którym zespół Senuto intensywnie pracował nad rozwinięciem produktu w celu wprowadzenia go na rynki zagraniczne. Poszerzono wtedy również ofertę produktów enterprise, a do zespołu dołączyło 9 nowych osób. W połowie roku (lipiec 2018) nastąpiła kolejna inwestycja od bValue w kwocie 1 miliona złotych.
Spółka zakończyła rok 2018 z MRR-em na poziomie 167 tysięcy złotych i 626 aktywnymi klientami.
2019
Na początku 2019 roku na rynku pojawiła się nowa wersja platformy Senuto, która pozwoliła na jej rozwój w kierunku globalnym. Na koniec roku Senuto zakomunikowało, że liczba klientów sięgnęła 915 (wzrost +48% YoY), zaś użytkowników – 124 tysięcy. Zespół również urósł i liczył już 24 osoby.
Rok 2019 to również okres poszukiwania nowych inwestorów. Rundę na 5,2 mln złotych udało się zamknąć w grudniu, kiedy podpisano umowę z funduszem ARIA Private Equity oraz dwoma inwestorami prywatnymi – Maciejem Nogą, współzałożycielem Pracuj.pl oraz Danielem Kaczmarkiem, współtwórcą portalu Paraloscuriosos.pl.
Senuto obecnie rozwija – opartą o sztuczną inteligencję – technologię analizy danych związanych z dokonywanymi w Internecie wyszukiwaniami. Jej rozwiązania umożliwiają klientom znaczne zwiększenie ruchu organicznego trafiającego do serwisu. Firma dostarcza też narzędzia pozwalające na automatyczne planowanie treści artykułów wykorzystujących konkretne słowa kluczowe. Obecnie z tych możliwości korzystają już wszyscy liczący się w Polsce wydawcy oraz większość czołowych sklepów internetowych, marketplace’ów, porównywarek cen oraz agencji SEM/SEO. Spółka zbiera i analizuje dane dotyczące 19 milionów fraz oraz 7 milionów domen.
Danymi chętnie się dzielą. Dzięki wsparciu Senuto powstała między innymi aktualna analiza Featured snippets/Direct answers w Polsce.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.