Ruch z wyników wideo do produktów w sklepie internetowym

Filmy z Google

Właściciele sklepów internetowych, którzy chcą zwiększyć widoczność swojego sklepu w wyszukiwarce Google, mogą wykorzystać jedną mniej znanych funkcji Google. Sklepy internetowe mogą pozyskiwać ruch z wyszukiwarki filmów w obrębie Google. Wystarczy niewiele pracy, aby cieszyć dodatkowymi odwiedzinami osób, które są bardzo bliskie zakupu.

Generalnie wyszukiwarka filmów Google do niedawna pokazywała zdecydowaną większość wyników, jeśli nie wszystkie, z YouTube. Rzadko pojawiały się tam inne usługi filmowe. Obecnie w tym miejscu można zaobserwować, że dla zapytań produktowych, czyli słów kluczowych zawierających nazwę produktu, pojawiają się wyniki pochodzące ze sklepów internetowych. Zobaczmy poniższy przykład.

Filmy z Google

Na 5 różnych wyników, 4 są ze sklepów internetowych, a piąty jest z YouTube. Łatwo zauważyć, że to jest jeden i ten sam film. Ma tę samą miniaturę, ten sam czas trwania oraz tego samego autora. Źródłem filmu jest wynik nr 3 – YouTube, natomiast wyniki biorą się z tego, że filmy zostały osadzone w obrębie opisu produktu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak zdobywać ruch z Google do sklepu internetowego to zapraszam do udziału w 2-częściowym szkoleniu online (webinar) pt. Pozycjonowanie sklepu internetowego.

W jednym ze sklepów, w którym doradzam, już jakiś czas temu podjęto decyzję o tym, aby opisy produktów wzbogacić o film z YT. To łatwe zadanie, wystarczy bowiem ze strony YT, gdzie umieszczony jest film, skopiować fragment kodu, który pozwoli odtwarzać film w obrębie opisu produktu. Należy nacisnąć przycisk Udostępnij, a następnie wybrać opcję Umieść (jak na poniższym zrzucie) i dostosować opcje szerokości filmu do karty produktu.

Film z YT

Może się okazać niezbędne dodanie dodatkowych styli CSS, które sprawią, że film będzie responsywny w oknie i dostosuje się do urządzeń mobilnych.

Poniższy kod dopasowuje umieszczony film do szerokości karty produktowej, można z niego dowolnie skorzystać.

CSS

<style type="text/css">.embed-container {
  position: relative;
  padding-bottom: 56.25%;
  height: 0;
  overflow: hidden;
  max-width: 100%;
}
.embed-container iframe,.embed-container object,.embed-container embed {
  position: absolute;
  top: 0;
  left: 0;
  width: 100%;
  height: 100%;
}</style>

HTML


<div class="embed-container">
<iframe allowfullscreen="allowfullscreen" src="https://www.youtube.com/embed/EZLlno8VtGA" width="300" height="150" frameborder="0"></iframe>
</div>


Zatem jakie efekty są do osiągnięcia. Na poniższym przykładzie widać, że ruch Video, sprowadził w ciągu 3 miesięcy na stronę sklepu internetowego kilkaset kliknięć, ale dotyczył aż 83 różnych produktów. Jeśli chodzi o porównanie z ruchem z wyszukiwarki tekstowej, to jest to zaledwie ułamek, ale co warto podkreślić, to jakość tego ruchu. Pamiętajmy, że to są zapytania produktowe, wpisujący je użytkownicy są już bardzo blisko zakupu, a chcą poznać więcej informacji na temat produktu, między innymi przez obejrzenie filmu.

Ruch Wideo

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej jak zdobywać ruch z Google sklepu internetowego to zapraszam do udziału w 2-częściowym szkoleniu online (webinar) pt. Pozycjonowanie sklepu internetowego.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *