Relacja z Silesia SEM Szkolenia 2012

Silesia SEM 2012

Szkoleniom stacjonarnym organizowanym przez Silesia SEM zawsze towarzyszy atmosfera wyczekiwania. Było tak również podczas czwartej edycji szkoleń organizowanej w ostatnim tygodniu września w Katowicach. Uczestnicy szkoleń, reprezentujący małe i średnie firmy oraz duże korporacje zjechali z całej Polski i spotkali się w budynku Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Pierwsze szkolenie we wtorek dotyczyło Google Analytics. Kilku uczestników tego szkolenia skorzystało z przygotowanego materiału na poziomie podstawowym i średnio-zaawansowanym. W trakcie szkolenia często odwoływano się do rzeczywistych danych znajdujących się w GA czy to prowadzącego, czy uczestników.

Drugie szkolenie w środę omawiało podstawowe zagadnienia związane z pozycjonowaniem stron. Materiał jest tak przygotowany, aby każda osoba, która nawet wcześniej nie miała z tym styczności, mogła odnaleźć się w przedstawianych zagadnieniach. Cieszy też fakt, że nawet uczestnicy którzy później brali udział w szkoleniu zaawansowanym potrafili znaleźć w trakcie programu podstawowego, pewne rzeczy o których wcześniej nie wiedzieli.

W czwartek rozpoczęło się najbardziej ekscytujące szkolenie zaawansowane z pozycjonowania. Trzeci raz z rzędu rejestracja na szkolenie została zamknięta wcześniej, ponieważ wszystkie miejsca zostały wykupione. Natomiast pierwszy raz program szkoleń został zreorganizowany tak, aby oddzielić od siebie dwie strony SEO, białą od czarnej. Każdy z uczestników mógł wybrać udział tylko w jednym dniu szkolenia lub w obu, według preferencji czy używanych metod. Co ciekawe, wszyscy byli obecni przez 2 dni!

Program szkolenia w stosunku do materiału omawianego podczas poprzednich edycji został wymieniony i odnowiony na poziomie 50%. Choć wcześniej zapowiadano mniejsze zmiany, to do uaktualnienia oraz wprowadzenia do programu szkolenia wszystkich nowości zmusiła obecność na szkoleniach osób, które już wcześniej brały w nich udział, a z miłą chęcią na nie powróciły. Przed szkoleniem te zmiany nie były jawne, aby nie sugerować niczego konkurencji, która również wysłała na szkolenie swoich przedstawicieli, co bardzo nas cieszy.

Niech jedna z opinii pozostawiona w ankiecie odda klimat w jakim prowadzone jest szkolenie:

Z chęci pozyskania wiedzy trafiłem na stronę Silesia SEM ale umocniła mnie w przekonaniu, że warto skorzystać z waszego szkolenia recenzja Gdaq na jego blogu. Dodatkowo pomoc Tomka pomimo, że była po zakupie szkolenia to i tak uświadomiło mnie to w tym, że jesteście bardzo dobrze nastawieni i to nie tylko do ludzi których szkolicie bo Tomek o tym wcześniej nie wiedział, a odezwał się w temacie bardzo ważnym dla mnie. Także wielkie dzięki, że dzielicie się wiedzą i doświadczeniem. Szczególne dzięki dla Tomka który pokazał mi na przerwie podczas szkolenia jak mam poradzić sobie z jedną z moich stron, którą pozycjonuje.

Oczywiście w ankiecie znajdują się też cenna krytyka różnych spraw oraz inne wskazówki, co można ulepszyć, do czego mamy zamiar się dostosować, by służyć jak najlepiej podczas następnych szkoleń. W piątek trwał drugi dzień szkolenia zaawansowanego z pozycjonowania oraz zaawansowane szkolenie Google AdWords. Flagowy produkt Google jest bardzo dynamiczny i bycie z nim na bieżąco wymaga ciągłej pracy przy AdWords, co podkreślali zarówno uczestnicy szkolenia jak i prowadząca.

Jednym z patronów medialnych szkolenia Silesia SEM było Polskie Radio Katowice S.A. Oto co można było usłyszeć na antenie:

Od 25 września, przez cztery dni w murach Uniwersytetu Ekonomicznego poszerzano wiedzę z dziedziny marketingu w internecie. Wszystko z powodu szkoleń Silesia SEM, które organizowane były już po raz czwarty. Pełne sale, duża wiedza merytoryczna wykładowców i technika przekazania uczestnikom sprawiły, że ta edycja osiągnęła wysoki poziom. Zarówno początkujący, jak i ludzie z wieloletnim doświadczeniem mieli sporo pytań, a prowadzący szkolenia wraz z odpowiedzią dawali wskazówki i przestrzegali przed błędami, często niezauważalnymi. Czy teraz mają receptę na sukces? O to pytał Piotr Polok.

Materiał zamieszczony za zgodą Polskie Radio Katowice S.A.

Zdjęcia ze szkolenia można obejrzeć na Facebooku. Łącznie w szkoleniach udział wzięło ponad 40 uczestników z całej Polski.


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

15 komentarzy do “Relacja z Silesia SEM Szkolenia 2012

  1. Arturze, czy planujecie udostępnić szkolenia w wersji video do kupienia? Myślę, że znalazło by się paru chętnych.

  2. Dużo wiedzy ukierunkowanej na aktualne trendy i zmiany w Google, dobre szkolenia seo i sem merytorycznie …ale był czas na branżowe kurioza, odpowiedzi praktyczne, kuluary i jeszcze raz kuluary (przy piwie w klubach katowickich) …polecam :-))

  3. Byłem na poziomie podstawowym i mogę polecić każdemu kto chce zacząć z SEO albo przypomnieć te zagadnienia pozdrawiam całe zacne grono osób biorących udział w szkoleniu podczas czwartej edycji

  4. Byłem na zeszłorocznych szkoleniach. Szkoda że w tym roku się nie skusiłem. Mądry Kamyk po szkodzie 🙂

  5. Bardzo fajne szkolenie i bardzo pozytywni ludzie. Powtórka za rok? Czemu nie, chociażby dla wieczornego afterparty i seołowych historii, które smakowały równie dobrze co piwko:)

  6. @Paweł – myślałem kiedyś o video, ale to się raczej nie uda. Pierwsza sprawa to aktualność takiego nagrania. Druga to możliwość niekontrolowanego rozprzestrzeniania się tego materiału w sieci. Ponadto każde szkolenie jest inne, częściowo dopasowane do aktualnych wydarzeń i oczekiwań. Może się kiedyś skusisz?

  7. Też chętnie kupiłbym video. Pomimo wad, które wymienił Artur, jest kilka zalet – można na spokojnie wszystko przeanalizować i obejrzeć „grupowo” w firmie. Kwestię nielegalnego rozpowszechniania częściowo można rozwiązać – sprzedaż tylko firmom, licencja. No i z racji częstych zmian wideo traci na aktualności, ale tym samym może zachęci kogoś do przyjścia na następne szkolenie?;)

  8. Byłem, widziałem, w przyszłości też będę brał udział. Tylko musiałbym wiedzieć o tego typu szkoleniach. Może jakiś newsletter o wydarzeniach prosto na maila?

    Polecam Wszystkim!
    Krzysiek

  9. @Krzysiek, mówisz i masz, wciągnąłem Twój adres na listę newslettera. Pozdrowienia dla Londynu.

  10. ciekawe, ale pewnie materiałów z tego szkolenia (video itd.) nie ma nigdzie :)?

  11. Hmm, na video pewnie też bym się skusił. To wcale nie jest taki zły pomysł. A większość trzymała by je dla siebie i nie dzieliła się wszem i wobec na youtube, bo i po co ?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *