Ponad 200. uczestników, 9. prelegentów, 10 wystąpień. Wszystko okraszone piękną, słoneczną pogodą oraz bezpośrednim widokiem na morze. Tak w największym skrócie można określić konferencję Search.conference w Sopocie. Dużym nietaktem byłoby jednak zakończyć relację na tak lakonicznym podsumowaniu. Ciekawi szczegółów? Przeczytajcie dalej.
Kilka słów o Search.Conference
Konferencja Search.conference odbyła się 12 października w Zatoce Sztuki w Sopocie. Jak zapewniali organizatorzy spotkanie miało być miejscem w którym można poznać praktyczne porady oraz ciekawe case study krążące wokół tematyki SEO, content marketingu oraz ogólnego rozwoju e-commerce. Całość oparta miała zostać na znanych markach w kraju i na świecie.
I rzeczywiście tak było. Na miejscu jako prelegenci pojawili się zarówno przedstawiciele największych marek jak i osoby, które wyznaczają trendy w podejściu do SEO oraz e-commerce. Całość została skupiona wobec strategicznego podejścia zgodnego z założeniami biznesowymi poszczególnych firm.
Co zaprezentowali prelegenci?
Ogromna dawka wiedzy i inspiracji. Nie do opisania w 1. artykule. To na co warto zwrócić szczególną uwagę to skala przestawianych przypadków. Większość z nich opierała się dużych projektach, które nie są w zasięgu wielu polskich przedsiębiorców. Czy to plus, czy minus tej konferencji – tu opinie uczestników były podzielone. Nikt jednak nie zaprzeczył, że uzyskał ogromną dawkę pomysłów do wdrożenia w swoich projektach. Poznajmy kilka ciekawszych wystąpień.
Robert Niechciał – Ignition
Robert jako jedyny prelegent pojawił się na scenie dwa razy. W pierwszym wystąpieniu przestawił tematy ewolucji algorytmów Google w ostatnim czasie, skupiając się znaczeniu dopasowania treści do konkretnych zapytań. Pokazał jak ważne staje się tworzenie kompleksowych treści opartych o poszczególne „chmury” słów kluczowych, które znajdują się na najbliższej bliskości między sobą.
Druga prezentacja, która kończyła cały blok szkoleniowy skupiła się natomiast na wartościach Link Juice. W obrazowy sposób przedstawiony został przepływ wartości linków zarówno wewnątrz domeny jak i elementach całej sieci internetowej powiązanych ze sobą domen. Szczególna uwaga została skupiona na odległości poszczególnych domen od najważniejszych stron w poszczególnych krajach, gdzie Google rozpoczyna proces budowy „page rank” poszczególnych stron.
Przemysław Strzałka – AGDmaster.com
Temat wystąpienia od Przemka pod tytułem „Omnichannel w e-commerce w dobie mody na marketplace’y”, przestawił sposoby wykorzystywania marketplace’ów w całościowej strategii sprzedaży produktów na różnych rynkach w Europie. Strategiczne podejście do sprzedaży poprzez wykorzystywanie siły marketplace’ów pozwoliło osiągnąć pozycję lidera w sprzedaży części zamiennych do sprzętów AGD.
Łukasz Kacprzak – pkt.pl
Od zera do milionera, tak można przestawić case study przedstawione przez Łukasza. Omówienie 2. letniej strategii zmian wraz z efektami poszczególnych działań pozwoliły zapewnić uczestnikom konferencji pełną dawkę emocji związanych z spadkami i wzrostami ruchu na poziomie kilkuset tysięcy wizyt miesięcznie. Ten przykład jasno przedstawił, że strategia SEO nie może opierać się na krótkotrwałych działaniach bez planów rozwoju i korekty działań na kolejne półrocza. Był to idealny przykład, gdzie techniczne i analityczne podejście zgodne z założeniami biznesowymi musi przynieść sukces w strategii długoterminowej.
Karol Soja – Vestigio
Karol przedstawił bardzo praktyczne podejście do sposobów tworzenia treści w sposób strategiczny. Prezentacja pod tytułem: „Różne podejścia do contentu – SEO dla Google News i treści evergreen” była prawdziwą esencją kierowania zespołem redaktorskim w kontekście tworzenia contentu przyjaznego i oczekiwanego dla Google. Analityczne podejście do wyznaczania trendów oraz badania żywotności treści uzupełniły prezentację i mogą stanowić obecnie pełne kompendium wiedzy dla pracy redaktorskiej w gazetach czy portalach informacyjnych.
Damian Sałkowski – Senuto
Damian od dłuższego czasu interesuje się rozwojem AI w kontekście wprowadzanych zmian w algorytmie wyszukiwarki Google. Prezentacja „AI – Jak może wyglądać SEO w przyszłości?” przestawiła w prosty sposób jak działała, jak działa i w jakim kierunku będzie się rozwijać wyszukiwarka Google. Podejście do kontekstowego wyszukiwania przez użytkowników oraz coraz lepsze rozumienie przez Google zaindeksowanych treści będzie elementem, gdzie wyszukiwarka sama dostarczy odpowiedzi na zadane przez użytkowników pytania. Czy Google zmieni się z „Search Engine” na „Answer Engine”? A specjaliści SEO zmienią się na specjalistów AEO (Answer Engine Optimization)? Czas pokaże.
Przemysław Jakubowski – Allegro.pl
Allegro to marketplace, który na dzień dzisiejszy generuje około 50 milionów organicznych sesji miesięcznie. Ogrom portalu nie umożliwia już szybkich, nieprzemyślanych zmian. Przemek w prezentacji „SEO w skali – wyzwania i strategie” uchylił rąbka tajemnicy warsztatu z grupy Allegro. Wewnętrzne narzędzie analityczne integrujące dane z wielu platform, sposoby radzenia sobie z wieloma czynnikami wynikającymi z treści tworzonych przez uczestników oraz plany na przyszłość. To tylko kilka z elementów jakie zostały zaprezentowane podczas wystąpienia.
Czym wyróżnił się Search.conference?
Search.conference wyznaczył nowy standard w tworzeniu konferencji. Wyselekcjonowani mówcy z praktycznym doświadczeniem, bardzo ciepłe podejście organizatorów do uczestników, zapewnienie mini cateringu oraz networking w miejscu prezentacji – to elementy, które szczególnie dobrze powinny zostać zapamiętane przez uczestników tego wydarzenia.
Więcej szczegółów znajdziecie na oficjalniej stronie: https://searchconference.pl
Byłem, potwierdzam, było warto ! Już dziś, w ciemno, mogę rezerwować miejsce na przyszłoroczną edycję. ps. No i ta miejscówka z morzem za oknem… 8) Było pysznie 😀