W dniu 12 października odbyło się czwarte spotkanie Silesia SEM. Uczestnicy dopisali i w kameralnym gronie ponad 100 osób zasiedliśmy do wysłuchania 3 prezentacji.
W programie wystąpili Grzegorz Skiera z firmy Silence z tematem „Jak wygląda firma pozycjonująca od kuchni?„, Marcin „mkane” Duraj z firmy Antygen z tematem „Zaplecze w SEO. O teorii i praktyce…” oraz Cezary Lech, specjalista SEO w MaxROY.com z tematem „Audyt SEO – Wikipedia.org”. Następnie wszyscy troje wzięli udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym pozycjonowania w trudnych branżach.
W trakcie panelu zostały zadane tylko dwa pytania, ale odpowiedzi na nie trwały ponad 45 minut. Pierwsze pytanie dotyczyło kosztów i możliwości pozycjonowania w trudnych branżach? W skrócie mkane uznał, że po ostatnich zachowaniach na hasło „pozycjonowanie” nie ma już trudnych branż, są tylko koszty i horyzont czasowy, Grzegorz był zdania, że lepiej dla klienta w tej sytuacji skupić się na długim ogonie, a Czarek dodał, że w MaxROY nie chwytają się „samobójczych misji”.
Drugie pytanie dotyczyło opublikowanego posta na blogu Google dotyczącego szkodzenia SWL-i przekazujących PageRank. Już nie komentując, dlaczego nadano taki dziwny tytuł temu artykułowi, zgodnie potwierdzono, że SWL są powszechne i popularne w Polsce, natomiast ich stosowanie obarczone jest ryzykiem. Można dużo zyskać, ale także wiele stracić.
Zobacz w skrócie jak wyglądała czwarta edycja Silesia SEM.
hej hej a będą pliki video z całych wykładów?
Szkoda że nie byłem do samego końca (czas wzywał). Ale dziękuję za kolejne spotkanie, i do zobaczenia na następnym.