Ekspansja Google nie zna granic i właściwie nikogo nie powinno dziwić zagospodarowanie pewnych elementów wyszukiwarki nowymi formatami reklam. Do wyszukiwarki grafiki wchodzą reklamy Zakupy Google, a do grafu wiedzy reklamy produktów dostępnych w lokalnym sklepie. Na początku tylko na urządzeniach mobilnych.
Inicjatywę wprowadzenia nowych miejsc reklam do wyszukiwarki podjęli sprzedawcy, którzy chcą wykorzystać rosnące wykorzystanie urządzeń mobilnych.
Zakupy Google w wyszukiwarce grafiki
Produkty, które szukają kupujący często są sprawdzane w wynikach grafiki. Oglądając zdjęcia, użytkownik zadaj dodatkowe pytania jak „Jaka jest cena tego?” lub „Gdzie mogę to kupić?” Stąd też zostały wprowadzone reklamy Zakupy Google do wyszukiwarki grafiki. Reklama produktów powiązanych pojawi się, gdy użytkownik przegląda zdjęcia, tak aby mógł od razu go kupić. Reklamy są automatycznie wyświetlane w wyszukiwarce grafiki jako część “Sieci wyszukiwania”. W testach wprowadzających tę reklamą, brał m.in udział Svarowski, znana firma produkująca biżuterię. Poniżej znajduję się przykładowa reklama dla zapytania “crystal necklace”.
Zakupy Google w wyszukiwarce grafiki
Asortyment produktów lokalnych w Grafie Wiedzy
Zapytania z lokalnym charakterem, czyli takie które zawierają nazwę miejsca, kod pocztowy lub słowa jak “obok mnie” podwoiły się w ostatnim roku. Google wprowadziło reklamy lokalnego asortymentu produktów, aby pomóc ludziom z okolicy dotrzeć do sklepu stacjonarnego. Ten rodzaj reklamy okazał się być niezwykle skuteczny i Google pokazuje go bardzo często. Od teraz pojawia się nowy link pomagający przyciągnąć klientów do sklepu tradycyjnego za pomocą kampanii produktowych. Pojawi się on na tzw. lokalnej wystawie Google. To strona, która pokazuje produkty z pobliskich sklepów.
Jedna z firm biorących udział w testach reklamy zauważyła wzrost 40 do 50% kliknięć za pomocą tego linku z lokalnej wystawy Google. Dodatkowy klikalny link pojawi się w lokalnym Grafie Wiedzy. Jeśli firma posiada swój graf wiedzy, to otrzyma dodatkowy link “Szukaj produktów w tym sklepie”. W tym miejscu szukający znajduje zazwyczaj godziny otwarcia i wskazówki dojazdu, a od teraz będzie mógł przejrzeć asortyment produktów.
Jeśli chcesz wypróbować te nowe formaty reklam, zgłoś się do swojego opiekuna AdWords.
Źródło: http://adwords.blogspot.com/2016/05/ways-to-be-useful-for-mobile-shoppers.html
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.