W połowie czerwca poprzedniego roku odbyło się szkolenie z marketingu z wykorzystaniem Facebooka, które miało miejsce drugiego dnia podczas Search Marketing Day. Po szkoleniu zostały zmontowane 3 płyty DVD z nagraniem całego materiału. Poniżej możecie przeczytać dosyć solidną zajawkę co na płytach można znaleźć. Na pierwszej płycie prezentację rozpoczyna Tomek Frontczak…
Promocja w obrębie Facebooka
Obecnie ciężko wyobrazić sobie funkcjonowanie dzisiejszej społeczności bez sieci, a jeszcze w niedawnej przeszłości byliśmy zupełnie nieobecni na internetowej mapie świata. Rozpoczęcie wielkiej ewolucji ważnego odkrycia jakim jest Internet w naszym kraju przypada na lata 90. Nastąpiła wtedy rewolucja internetowa. Aby łatwiej zrozumieć sposób ewoluowania Internetu warto podzielić go na 3 kategorie:
- Lata 90 – początki surfowania internetowego
- Lata 00 – powstanie wyszukiwarki Google, etap wyszukiwania
- Lata 10 – powstanie Facebooka, etap odkrywania
Ciekawym jest fakt, iż surfując w Internecie czyli korzystając z witryn internetowych za pomocą przeglądarek, pozostawiamy całą masę informacji o nas, czego możemy nawet się nie zauważać. Ma to miejsce podczas korzystania z wyszukiwarek internetowych gdzie tak naprawdę pozostawiamy zapis tego co nas interesuje, czego w danej chwili szukamy. Uogólniając, dzielimy się po prostu swoimi intencjami. Bardzo prostym przykładem jest Facebook, który zawiera czasem nasze prywatne dane dotyczące tego kim jesteśmy, co lubimy, gdzie jesteśmy oraz co w danej chwili robimy. Patrząc na to z perspektywy osoby trzeciej możemy dojść do wniosku że tak naprawdę nasza prywatność zanika. Firma Google budując swoją potęgę bazowała na braku prywatności użytkowników oraz z wykorzystaniem bardzo prostych zasad m.in.:
- Zaspokajaniu intencji użytkownika – czyli poprzez wpisaniu słowa kluczowego uzyskujemy satysfakcjonujące nas wyniki wyszukiwania.
- Wyprzedzaniu intencji użytkownika – przedstawianie oferty zanim się nią zainteresujemy
- Kreowaniu intencji – kreowanie potrzeby na dany produkt lub rzecz na podstawie danych zawartych w Internecie o predyspozycjach użytkowników.
Popularność Facebooka przedstawia się następująco :
- Wielka Brytania
- 40 mln ludzi online
- 30 mln posiada facebooka
- 14 mln odwiedzin przez 25 min dziennie
- 5 mln to ludzie w wieku od 35 do 45 lat
- 52% to kobiety
- Świat
- 700 mln użytkowników
- 250 mln w kanale mobilnym
- 300 miliardów elementów pobieranych dziennie
- Średnio każdy użytkownik posiada 120 znajomych
Warto wspomnieć iż do tych użytkowników mamy bezpośredni dostęp gdyż zakładane profile są prawdziwe, tzn. wszystkie fałszywe dane skutkują zablokowaniem konta, przez co reklamodawcy mogą bezpośrednio kierować reklamę do danego użytkownika.
Facebook oferuje Facebook Ads, które zostaną omówione w drugim rozdziale. Ponadto istnieje F-commerce, czyli sklep za pośrednictwem portalu facebook.com Przykładem jest Groupon.pl, w momencie gdy posiadamy konto na Facebooku nie musimy rejestrować się osobno na Grouponie, gdyż wykorzystuje on nasze facebookowe konto występuje tutaj pewnego rodzaju sprzężenie.
Podsumowując te zagadnienia nie myślmy jak social media mogą zmieścić się w naszym biznesie ale pomyślmy jak zmodyfikować nasz biznes aby cieszył się popularnością na poziomie Facebooka.
System Facebook Ads
Facebook Ads to reklamy które ukazują się wszędzie poza stroną główną. Można powiedzieć, iż jest to taki Google AdWords gdzie zamiast na słowa lub strony reklamę kieruje się na ludzi. Można tego dokonać zarówno w wąskim jak i szerokim zakresie (np. do wszystkich mężczyzn mieszkających w województwie śląskim lub bardziej szczegółowo np. do mężczyzn zamieszkałych w danej miejscowości, w wieku 18-25 lat interesujących się wybraną dziedziną sportu). Targetowanie reklam może odbywać się na trzech płaszczyznach:
- Lokalizacja
- obecne miejsce zamieszkania
- Zainteresowania
- oceniane na podstawie „lubię to”
- Profil
- płeć
- wiek
Facebook ADS charakteryzuje się następującymi cechami:
- Maksymalnie 4 na stronie poza stroną główną
- Zarządzane przez automatyczny system Facebook Ads, obsługa bezosobowa
- Kupowanie reklamy głównie w modelu CPC (cost per click ) choć czasem tez CPM
Konfiguracja Facebook ADS obejmuje:
- Wybranie formy reklamy
- Wybranie grupy docelowej
- Lokalizacja (kraj, ewentualnie miasto)
- Dane demograficzne (wiek, płeć)
- Zainteresowania
- Kontakty na facebooku
- Zaawansowane demograficzne (m .in. stan cywilny)
- Edukacja i praca
- Kampanie, cena i harmonogram
- Kampania i budżet (nazwa kampanii, budżet)
- Harmonogram
- Koszt
Optymalizacja kampanii
Z pojęciem optymalizacji kampanii związany jest współczynnik CPC. CPC (Cost Per Click)- współczynnik efektywności reklamy; jest to stosunek liczby kliknięć do kosztów włożonych w emisję reklamy, na podstawie którego oblicza się koszt pojedynczego kliknięcia.
Ważne jest, aby osiągnąć minimalizację CPC, poprzez lepsze targetowanie, poprzez lepsze dopasowanie reklamy do grupy odbiorców.
Facebook Ads-Factors-Shoemoney.com –postać na rynku marketingowym w USA, był największym reklamodawcą na FB. Prowadził badania co tak najbardziej jest ważne w reklamie, by było łatwiej promować się. Z jego badań wyniknęło, że użytkownicy największą uwagę zwracająca obrazek, grafika.
CTR-Współczynnik określający, jak często osoby, które zobaczą Twoją reklamę, klikają ją. CTR może służyć do określania skuteczności słów kluczowych i reklam. [współczynnik %]
- CTR to liczba kliknięć reklamy podzielona przez liczbę jej wyświetleń.
- Wszystkie reklamy i słowa kluczowe mają własny CTR, podany na koncie.
- Wysoki CTR wskazuje, że użytkownicy uważają Twoje reklamy za przydatne i trafne. CTR ma również znaczenie dla Wyniku Jakości, który wpływa na koszty i pozycję reklamy.
- Za pomocą CTR można sprawdzić, które reklamy i słowa kluczowe są skuteczne, a które należałoby poprawić. Im lepiej słowa kluczowe i reklamy są powiązane między sobą oraz z Twoją działalnością, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie reklamę po wyszukaniu wyrażenia z Twoim słowem kluczowym.
Pytanie: Dlaczego tworząc reklamę powinno się wybrać to co sugeruje FB w zakresie kosztów, mimo, że to może być zdecydowanie za duży koszt dla nas (najczęściej tak jest)?
Otóż dlatego, żeby przez te pierwsze 24h FB mógł w pełni sprawdzić, czy ta reklama rzeczywiście jest dobra. Jeśli na samym początku zbyt obniżymy koszta za kliknięcie, to znacznie obniżymy wartość wyświetleń. W związku z tym próba może być zbyt mała, żeby była wiarygodna statystycznie, jaki tak naprawdę mamy CTR.
Po określonym czasie 12-24h sprawdzamy, jaki był CTR, i jeżeli był odpowiedni-zmniejszamy, czasem nawet dosyć bardzo, koszta. Shoemoney słynął z tego, że wykorzystał FB do reklam lokalnych. Na Polskim rynku jest to jeszcze niezagospodarowana nisza. Jest to dobre miejsce na takie reklamy, pod warunkiem, że zawierają ‘haczyk’, np.: analogicznie do usług groupon.pl; oferowany jest dany produkt, który wcale nie jest nam potrzebny, ale skoro jest taka okazyjna oferta….
Dla większości reklama z kobietą jest atrakcyjniejsza, niż reklama z mężczyzną. Reklama Jest bardziej atrakcyjna i lepsza jest reakcja użytkowników.
Inspiracje reklamowe
Przykuwające uwagę od razu, kiedy nam się pokażą, są reklamy :
- Zawierające twarze kobiet (szczególnie twarze celebrytek)
- Z wyróżniającymi się, dobrze zaprojektowanymi napisami
- w niektórych reklamach głowa eksperta i logo firmy
Warunkiem jest dostosowanie do grupy docelowej. 1 dzień kampanii i spora klikalność. Dlaczego?
- Okres studniówkowy
- Grupa docelowa maturzystów
- Zdjęcie wygląda jak część FB, a nie jak reklama
- Fajna historia
W FB często mamy do czynienia z efektem opatrzenia się:
jeśli nowe TO przykuwa uwagę TO jest bardziej klikane TO żeby nie spadło ‘klikanie’ reklamę co jakiś czas należy zmieniać.
Shoemoney podsumowuje, że najlepsze jest to, co odwołuje się do ludzi. Emitował kilka plansz z obrazkami i poleceniem: klikaj gdziekolwiek. Dla mężczyzn najbardziej atrakcyjnymi reklamami były te, na których widniały kobiety z ‘osobowością’:
Landing page na Facebooku
Landing Page to idealne uzupełnienie kampanii e-marketingowej. Landing Page jest stroną WWW, gdzie trafiają użytkownicy po kliknięciu w banner, e-mailing czy linki sponsorowane. Głównym celem Landing Page są konwersje prowadzące do zrealizowania celów Twojej kampanii. Stosując Landing Page zapewniasz sobie skuteczność każdej kampanii e-marketingowej. Niekorzystne jest żeby ktoś od razu wpisując „AirMax Jordan niebieskie” wchodził na stronę butów, gdzie może ją kupić. Potrzebny jest pośrednik w stylu Landing Page na Facebooku. Na landing page możemy zamieszczać kupony rabatowe, wymusić kliknięcie ‘like it’, co powinno spowodować coraz większy ruch na landing page.
Ciekawym przykładem landing page jest http://www.planmybaby.com/. Ważny jest opis lektora po wejściu na stronę. Strona jest długa co nie wpływa na młodych internautów, ale na pewno znajdzie się grupa docelowa, której się to spodoba i na pewno zainteresują się tą stroną.
Inną bardzo ciekawą stroną jest, według narratora „mistrzostwo wykorzystania video” jest http://www.themusclemaximizer.com/, gdzie po wejściu na stronę mamy półgodzinny film (prezentację). Video bardzo dobrze wpływa na odbiorcę, dzięki czemu zaleca się dodawania reklam bądź opisów video na stronę internetową. Powinniśmy korzystać z takich inspiracji. Landing Page jest rozszerzeniem mediów społecznościowych, gdzie dzielimy się informacjami, emocjami, przeżyciami na dany temat.
Zagadnienia zaawansowane
Zarządzanie kontami facebooka
Jeśli chodzi o zarządzanie kampaniami w organizacji to nie powinno się otwierać kont które są profilami. Tworzymy zatem konto biznesowe bez profilu, aby nie było powiązania z daną osobą. Istnieje kilka ważnych zasad które należy przestrzegać w użytkowaniu kont biznesowych tzn.:
- Przy zarządzaniu kilkoma klientami/projektami pojawia się konieczność podzielenia pracy na kilka kont.
- Nie pozwól pracownikowi założyć konta na swoim profilu, otwórz konto na firmowym adresie email i udostępnij to konto lub daj bezpośredni dostęp
- Istnieje możliwość współdzielenia konta, zarządzanie wieloma kotami biznesowymi z dowolnego profilu.
Jak założyć konto biznesowe ?
- Wejdź na Facebooka niezalogowany
- Przygotuj unikalny email
- Kiedy wyskakuje login wybierz : ‘nie mam konta na Facebooku ‘
- Nie klikaj ‘utwórz swój profil ‘( nie tworzymy profilu osoby )
Na poziomie konta mamy zakładkę uprawnienia która służy do przypisywania uprawnień innym użytkownikom oczywiście zarejestrowanym na Facebooku. Warto zwrócić uwagę że w momencie gdy tworzymy reklamę dla siebie możemy utworzyć tą kampanię na własnym osobistym profilu, lecz jeśli chcemy podzielić te kampanie na kilka osób, należy utworzyć konto biznesowe ze względu na różnorodny podział dostępu do danych.
Problemy rozliczeń z Facebookiem :
- Płatność kartą jedynie w Euro, faktura wystawiana za każdy dzień (pod koniec miesiąca mamy do wydrukowania 30 faktur włącznie z przeliczaniem kursów walut )
- Początkowy limit wydatków 40 euro
- Jeśli chcemy wliczyć w koszta usługę zakupioną za granicą musimy posiadać certyfikat rezydencji ( jest to bardzo ciężko osiągalne ), aby nie płacić podwójnie podatku w Polsce jak i za granicą.
Metoda SponsorPay na Facebooku
Metoda ta współpracuje z dostawcami gier online, polega ona na kupowaniu wirtualnej waluty, czyli dany reklamodawca zgłasza chęć sfinansowania zakupu tej waluty w grach pod warunkiem wykonania danych czynności przez użytkownika. Mówiąc prościej zamiast kupna danej waluty wypełniamy jakąś ankietę co skutkuje otrzymaniem danego bonusu. Jest to inna interaktywna metoda dotarcia do grupy użytkowników w obszarze gier które w serwisach społecznościowych są bardzo popularne.
Jeśli chodzi o skuteczność kampanii reklamowych dostępne są raporty które możemy wygenerować za pomocą aplikacji facebooka. Zawierają one :
- Ilość wyświetleń
- Ilość kliknięć
- Łączny CTR reklamy
- Częstotliwość wyświetleń reklamy na daną osobę
Na drugiej płycie z serii „szkolenie Facebook Marketing” mamy przyjemność wysłuchać wykładów prowadzonych przez Jacka Gadzinowskiego zapalonego fana Lecha Poznań i prowadzącego swoją stronę Gadzinowski.pl oraz zajmującego się innymi rzeczami związanymi z social media. Na płycie możemy się zaznajomić z takimi tematami jak:
- Strategie komunikacji marek na Facebooku,
- Ekosystemie komunikacji,
- Marketingu sportowym,
- Case studies.
Strategie komunikacji marek na FB
Jacek mówi tutaj o komunikacjach o markach w nie bezpośredni sposób, przy normalnej rozmowie i podkreśla, że jest to marketing szeptany. Jego zdaniem Facebook jest doskonałym uzupełnieniem Google. Obserwujemy dynamiczny wzrost fanów na poszczególnych fanpage. Facebook umożliwia dotarcie do szerokiego grona użytkowników, poprzez bezpośredni kontakt.
W dużej mierze firmy które zakładają fanpage nie przemyślą swojej strategii i przez to tracą na wizerunku. FB jest obecnie mniej wirusowy, bo FB zrobił się bardziej inteligentniejszy i liczy się w nim kontent strony, im lepszy kontent tym do większej ilości osób się dotrze (Edgerank).
Trzeba wiedzieć po co chcemy być na FB jako firma. Gdy chcemy wejść z naszą marką, a ktoś utworzył już jakiś nieoficjalne fanpage to warto z ta osobą rozmawiać i dojść do porozumienia, by jego fani przeszli na nasz oficjalny fanpage, a dzięki temu zyskamy odpowiedzialnego administratora do naszej strony, a nie stracimy część fanów.
Na fanpage musi być ruch i wzajemna multiplikacja. Ilość fanów nie wpływa na pozycję. Żeby ktoś został przyjacielem marki to trzeba odpowiednio przekonać tą osobę. Facebook docelowo chce wprowadzić model biznesowy, żeby zaprosić ludzi do strony trzeba wykupić reklamy, gdyż ograniczył stopień wirusowości.
Naszą pozycje możemy powiększyć dzięki video, gdyż taka forma może się podobać, a użytkownicy zawsze mogą zrobić przeróbkę, a dzięki temu możemy dotrzeć do większej liczby osób.
Ekosystem komunikacji
- Moda w reklamach by ludzie dołączali do fanpaga danej marki
- Facebook jest mało widoczny w Google
- Facebook jest łatwym medium do ogłoszeń danych eventów
- Nie można reklamować się tylko na Facebook, bo gdyby Facebook padł nie mielibyśmy nawet jak wrócić do swoich fanów
- Nie warto mieć tylko fanpage trzeba mieć też mieć stronę internetową
- Konkursy, lajkowanie, udostępnianie
- Wchodzenie głównie na profil za pośrednictwem dobrego kontentu
- Wprowadzenie automatyzacji umieszczania postów czy tez zdjęć
Marketing sportowy
- F-commerce
- Jak dobrze prowadzić fanpage by Facebook wyżej wypchał nasze posty
- Tworzenie atrakcyjnych avatarów
- Zamieszczanie zdjęć naturalnych, humorystycznych linków
- Sezonowość wejść na fanpage, zależne od sezonu
Case studies
- Omówienie poszczególnych profili z Facebooka
- Ostrzeżenie przed hejtersami
- Ukazanie ważnej roli administratora w fanpage
Cała druga płyta była przyjaźnie przedstawiona. Zawierała ciekawostki na temat social media które można samemu zastosować i wprowadzić w nasze funpage.
Na trzecie płycie możemy zobaczyć Piotra Maruszewskiego z PM Interactive.
Engagement Ads
Facebook umożliwił wykorzystanie reklam angażujących (ang. Engagement Ads), które stopniowo angażują i wprowadzają użytkowników do kontaktu z marką. Wiadomo już od dawna, że społeczeństwo jest coraz bardziej uodpornione na normalne kampanie reklamowe. Zwykłe reklamy (np. w telewizji i radiu) informują jedynie o nowych produktach czy też usługach, a nie wzbudzają zaufania oraz pozytywnych emocji.
Engagement Ads polegają na interakcji z użytkownikiem nawet na głównej stronie Facebook’a. Mimo wszystko spośród przedstawionych na grafie poszczególnych reklam angażujących, najlepszą taką reklamą jest właśnie połączenie wszystkich metod w jedną. Jest to bardzo trudne zadanie, jednak najbardziej skuteczne.
Facebook wbudował mechanizmy, które dają możliwość kierowania reklamy potencjalnych konsumentów. Przykładem marketingu targetowego może być przykładowa reklama sklepu jubilerskiego, pojawiająca się użytkownikom, którzy zmienili status związku na zaręczeni. Ponadto pojawią się reklamy o wynajęciu lokali ślubnych czy też zamówieniu tortów ślubnych.
Jeżeli chodzi o filmy wideo, są one jednym ze sposobów prowadzenia reklam angażujących. Należy pamiętać, że obraz jest w stanie wyrazić więcej niż tysiące słów. Dla przykładu świetnie nakręcony, krótki spot może przyciągnąć dużą uwagę i wywołać pozytywne emocje u odbiorcy. Opierając się na informacjach z zdobytych na zajęciach doszliśmy do wniosku, że znajdziemy sami jakiś klip, który przemawia do nas. Na obrazku widać po prawej stronie jak znany polski raper prowadzi konkurs, gdzie istnieje możliwość wygrania PlayStation 3. Wystarczy nagrać telefonem lub innym urządzeniem nagrywającym dźwięk pochodzący z miasta. Jest to niewątpliwie reklama angażująca, ponieważ wzbudza zaangażowanie użytkownika oraz delikatnie wprowadza w świat rapera. Jeżeli klip okaże się ciekawy z pewnością skuszą się przesłuchać jego kilka utworów muzycznych. Ponadto oferowana jest nagroda co jest dodatkowym elementem podnoszącym skuteczność reklamy. Klip dostępny pod adresem z youtube.com jednak został napotkany przez kampanię promującą na Facebook’u.
Nośnikiem reklamy jest aktywność użytkowników. To właśnie dzięki nim prowadzony jest marketing wirusowy. Polega on na tym, że jedna osoba ‘zaraża’ swoich znajomych i sprawia, że zaangażują się w temat. Rozpoczęło się od prostych konkursów organizowanych na Facebook’u a doszło aż do tworzenia różnego rodzaju aplikacji wzbudzających zaangażowanie.
Jeden post nie trafi do 100% naszych fanów, ponieważ gdyby tak było Facebook ulegałby blokadzie. Posty trafiają do odpowiedniego procentu osób zaangażowanych. Docieranie do fanów -nasze posty widzi mniejszy procent fanów przy większej ilości fanów. Duże znaczenie ma aktywność fanów – zwiększa ona procent widzących nasze posty. Współczynnik ten nosi nazwę Page Rank oraz istnieją różne sposoby jego wzrostu. Im większa ilość fanów będzie mniej zaangażowanych na naszym fanpage’u to, nasz współczynnik Page Rank będzie spadał i treści wysyłane przez nas będą docierały do coraz to mniejszego grona osób. W skrócie można powiedzieć, że Facebook nie promuje nudnych, a jedynie ciekawe treści.
Kampanie zasięgowe – hit czy mit?
Wykorzystanie reklamy sponsorowanej spowoduje wyświetlenie jej na stronie fanów. W przeciwieństwie do reklam na market place, które nie gwarantuje tego. Reklama na market place, może sprawić, że post, który miał trafić do milionów ludzi ‘zniknął/zapodział się’ gdzieś w tłumie innych postów.
Lekiem na całe zło jest interakcja.
Osoba która prowadzi marketing musi wybrać Zasięg czy dopasowanie?
Czy zasięg i dopasowanie może być połączone w jedność? Tak może, Premium ads.
Jak budować zasięg? To właśnie oni budują zasięg.
6,2 miliona aktywnych kont 57% robi to co dziennie
27 minut dziennie 82% użytkowników tygodniowo
2,2 wizyty dziennie
Dane na 18 listopada 2011 (źródło: www.socialbakers.com)
7 112 020 aktywnych kont +285 660 nowych kont w ciągu miesiąca
Dane na wrzesień (źródło Megapanel)
Użytkownicy (real users) 11 725 422 Spadek (w porównaniu do sierpnia )o 453 858
Zasięg 62,32% Spadek (w porównaniu do sierpnia )o 2,71%
Modele emisyjne
Liczba (kampania wprowadzająca) – ten dzień, następuje start dużej kampanii, ogłoszenie dużej liczbie odbiorców – trwają od 1 do 3 dni. Cel strategiczny to priorytet odsłon.
- Reach Block
- 100% użytkowników w 24h
- 5 pierwszych nawigacji
- Gwarantowany zasięg/odsłony
- 3 mln uu/24h
- Samodzielna
- Strona główna (zawsze startuje od tej strony)
- Strona profilu
- Dopasowanie (płeć/wiek) Oparte o dane z profili (prawdziwe dane użytkownika)
Rozliczenie – stały CPM, dla wszystkich emisji premium, im wyżej target ujemy tym wyższa stawka, wycena wprost proporcjonalna unikalni/odsłony
Target block – najwyższy priorytet po emisji Reach block, samodzielna, na stronie głównej, ściśle dopasowanie, CPM, strona profilu, główna
Przykład reklamy Samsung „operacja się udała, pacjent żyje”
Jak uruchomić kampanie Premium?
- Dział sprzedaży Facebook.com
- Agencja Premium Media
Zalety kampanii Premium
Rozliczenie za pomocą polskiej faktury VAT przez agencję mediową
Unikatowa nazwa URL dla FanPage – można nadać po zdobyciu 25 fanów – tak było, obecnie można nadać od razu.
Całość została zakończona została panelem dyskusyjnym.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Chętnie dowiedziałbym się jak skutecznie zamienić fanów w Klientów danej marki/firmy 😉
Chciałbym się dowiedzieć nie tylko jak tworzyć proste fan page, jak nimi zarządzać, ale przede wszystkim jak kampanie na facebook’u wykorzystać w celu pozycjonowania strony www lub przynajmniej poprawy jej widoczności (widoczności marki) liczę, że ten kurs jest przede wszystkim usystematyzowaniem wiedzy dotyczącej marketingu internetowego na facebooku
Mnie by bardzo interesowało dokładniejsze skupienie się na kwestii śledzenia konwersji z FB. Temat często się pojawia i nie ma jakiegoś ostatecznego rozwiązania, ale są może jakieś lepsze metody, best practices.
Pozdrawiam
Do czego to doszło żeby uczyć się marketingu na jednym konkretnym portalu społecznościowym. Jednak sam wiem jaki w nim drzemie potencjał mając bloga z 98% ruchu z FB (kilka tysięcy dziennie).
Chciałbym wykorzystać facebooka w promocji mojego biznesu, ponieważ moja wiedza dotycząca prowadzenia kampanii na tym portalu społecznościowym ogranicza się do stworzenia konta. Liczę że wasz kurs uda mi się wykorzystać do zdobycia nowej wiedzy na temat nowym możliwości pozycjonowania serwisów za pomocą facebooka i w oparciu o ten portal.
ponieważ stawiam dopiero pierwsze kroki na facebooku i chciałabym aby moja firma zyskała na wizerunku oraz stała się rozpoznawalna w sieci myślę, że przyda mi się każdy poradnik, a w szczególności taki, który został napisany nie przez teoretyków, ale przez praktyków którzy swoje kampanie stale doskonalą przy udziale stron internetowej facabook oraz starają się aby wizerunkowo wyglądały jak najlepiej
W związku z trwającym lub kończącym się już turniejem Euro 2012, chciałabym się dowiedzieć więcej na temat marketingu sportowego. Z tego co czytałem to Pan Gadzinowski doradza Lechowi Poznań w sprawach rozwoju marki na Facebooku. Tutaj tylko wspomniano o tym, natomiast chciałabym się więcej dowiedzieć na ten temat z płyt.
Kto by pomyślał że social media rozwiną się na tyle by robić szkolenia z marketingu na nich 🙂