Grzegorz Błażewicz, współzałożyciel i zarządzający Benhauer zaprezentował system klasy Marketing Automation. Był to temat około SEMowy, ale zrodził na koniec wiele ciekaw pytań i wyłował przyzwoitą dyskusję. Najpierw rozpoczął od pokazania różnić między Marketing Automation a zwykłym E-mail Marketingiem oraz Marketing Automation i systemem klasy CRM. Najciekawsze w prezentacji wydały się być reguły reagujące na określone zachowania klienta na stronie oraz przygotowujące dzięki tym zachowaniom odpowiednio spersonalizowanego e-maila.
Jego zdaniem systemy klasy marketing automation zmieniają zasady pracy działu sprzedaży i marketingu. To co do tej pory trzeba było robić ręcznie, np. wysyłanie ofert handlowych, czy telefoniczne sondowanie zainteresowania klienta teraz automatycznie wykonuje system. Oszczędzony czas, dział marketingu zaczyna wykorzystywać zastanawiając się nad opracowaniem skutecznych programów marketingowych.
Przedstawił także kilka przykładów działania takiego systemu na przykładzie Raibow Tours oraz ESKK. Wskaźniki mówiły o niemal 100% wzroście open rate oraz CTR. Skrzętnie ale niezbyt nachalnie mieliśmy tez okazję zobaczyć w działaniu system SALESmanago, którego Benhauer jest autorem. Pytanie na koniec były głównie o aspekt techniczne identyfikacji użytkownika na podstawie cookie oraz co z takim ciastkiem można zrobić.
To może być ciekawe narzędzie, mam nadzieję, że Benhauer udostępnia wersję testową na kilka miesięcy.
Albo jakieś okrojone demo żeby można było przekonać się jak to działa w praktyce bo zapowiada się naprawdę ciekawie 🙂
Takie linki nie są wiele warte. Przyjdzie aktualizacja algorytmu i papa.