Power of Content Marketing

Power of content marketing

21 maja w warszawskim teatrze Kamienica odbyła się konferencja mająca na celu przedstawienie siły dopasowanego i ciekawego contentu w nowoczesnym świecie oraz w pozyskiwaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Co ciekawe aspekt contentu jako narzędzia SEO nie był omawiany w sposób dogłębny, tylko jeden mówca poruszył tą tematykę, był to jeden z czterech prelegentów z zagranicy. W konferencji uczestniczyli polscy mówcy oraz Clemens Koob, Christian Graf-Simson, Laurens Mauquoi oraz Attila Dankowics.

Clemens Koob

Pierwszym mówcą był Clemens Koob z firmy Zehnvier http://zehnvier.ch/ przedstawiający temat efektywności mediów firmowy oraz mówiący o sposobach mierzenia ich efektywności. Zdaniem Kooba proces mierzenia wyników powinien być uwzględniony w strategii kampanii od początkowego stadium. Na ocenę oraz proces mierzenia powinien być przeznaczony odpowiedni element budżetu kampanii w wysokości 5-10% całości. Zgodnie z przedstawioną teoria powinno się dokonywać „dużych“ D-Checks i „małych“ A-Checks sprawdzeń. Każde działanie powinno posiadać określone cele, osobę za nią odpowiedzialną oraz ramy czasowe. Oczywiście na tej podstawie należy określić kryteria oceny dopasować je do naszych potrzeb.

Attila Dankovics

Posiadający wieloletnie marketingowe doświadczenie, Attila Dankovics pracował w takich korporacjach jak: Proctol&Gamble oraz Wizz Air mówił o sposobach wyróżniania się na tle konkurencji w marketingowej wojnie. Zgodnie z opinią mówcy najważniejsza w tym procesie jest analiza potrzeb klienta, rozwiązywanie jego problemów. Bardzo ciekawym przykładem podanym podczas prezentacji była firma Plane Fitness, która postanowiła przyciągać klientów swoją innością….

Laurens Mauquoi

Jedyny mówca przedstawiający tematykę SEO na konferencji Power of Content Marketing. Opisywał jakie zalety można osiągnąć z posiadania własnego wewnętrznego zespołu Seo, na podstawie doświadczeń firmy Tirendo www.tirendo.pl . Głównymi walorami takiego rozwiązania jest możliwość kontrolowania całego procesu oraz jego jakości. Jak i możliwość testowania pomysłów na jednym rynku a następnie wprowadzanie ich na inne rynki co zmniejsza ryzyko niepowodzenia oraz co za tym idzie niepotrzebnych kosztów. Finalnym argumentem według mówcy jest stabilność procesu. Rekrutujemy, szkolimy oraz współpracujemy z tymi samymi osobami przez dłuższy czas.

Christian Graf-Simson

Osoba przedstawiająca tajemnice Redbulla jak sprawia on, iż content jest tak ciekawy i unikalny dla odbiorcy opowiadał Christian Graf-Simson założyciel firmy CeeQoo http://www.ceeqoo.com/ wcześniej członek domu mediowego Redbull odpowiedzialny za Red Bulletin’s iPad-App . Główny zaletą contentu w domu mediowym Redbull jest jego interaktywność. Kontent w internecie powinien znacznie różnić się od contentu drukowanego przekonywał mówca. Powinien być on zdecydowanie bardziej interaktywny i „zaangażowany”. Należy pamiętać że jeżeli udostępnia się jakiś content za darmo powinno się zawsze zbierać dane o swoich czytelnikach. Co do mediów mobilnych mówca zapewniał, iż aplikacje mobilne są narzędziem budującym lojalność klienta jednak nie zwiększają sprzedaży bezpośrednio.

Bardzo ciekawym elementem pośrednio związanym z tematyką SEO była dyskusja na temat blogów firmowych prowadzona przez Dominika Kaznowskiego.

Przedstawiała ona w skrócie 7 lat Polskich blogów firmowych oraz ich ścieżkę rozwoju, mocne strony oraz wyzwania na kolejne lata. Relacje z dyskusji można zobaczyć tutaj:

Innymi przyciągającymi tematami poruszanymi przez polskich mówców były: sytuacje odbioru contentu cyfrowego oraz intranet.

Należy więc pamiętać, iż content jest nie tylko ważny ze względu na zmiany w algorytmie Google ale od dawien dawna jest to niesamowitą wartością dodaną używaną do komunikacji z klientami jak i z własnymi pracownikami. Content to narzędzie do edukowania, informowania, komunikowania dlatego tworzy duża część wizerunku firmy.


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *