Wczoraj miał miejsce pierwszy polski Hangout na temat SEO. Na HO zaproszonych zostało ponad 100 osób a prawie połowa z nich się pojawiła. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że w HangOucie może uczestniczyć aktywnie tylko 10 osób, a reszta jest widzem i słucha rozmowy przez YouTube. Niestety opcja nadawania na żywo była wyłączona, a samej rozmowy nie nagrywano. Z jednej strony to dobrze, bo zebrane grono podeszło do tematu mocno freestylowo, ale z drugiej strony było kilka ciekawych wypowiedzi, które warto przytoczyć.
Freestyle
Na czym polegał freestyle? Moim zdaniem na kompletnym braku przygotowania, czyli wyposażenia się w odpowiednie słuchawki, mikrofon i kamerkę. No niestety w tym przodowałem, bo pomyliły mi się godziny, i jak rozpoczynał się HangOut to właśnie wchodziłem do sąsiada. Oczywiście odwiedzałem go w celach SEO, bo jak się okazuję, moja dzielnica, jest prawdopodobnie najmocniejszą SEO-dzielnicą w Polsce 🙂 Po uporaniu się z problemami technicznymi, odpaleniu głośników i reszty z czego można było korzystać na laptopie, kamerka włączyła się w najmniej odpowiednim momencie, ci co widzieli wiedzą o co chodzi.
Merytoryka
Na czym polegała merytoryka? Hangout założył Tomasz Stopka, a jego kolega, Karol Dziedzic, próbował podjąć się roli moderatora HO. Karol ma dobre doświadczenie w uczestniczeniu w HO z Johnem Muellerem z Google Webmaster Central. Najlepiej zobrazuję to jedno z ostatnich nagrań. Plus dla Karola za lans na froncie.
Poruszane tematy, w których zdążyłem uczestniczyć, dotyczyły m.in. rejestracji znaku słownego, w nawiązaniu do przypadku Poczty Kwiatowej. Dowiedziałem się, że taki proces trwa 2 lata, i jest jednym ratunkiem przed spamującą konkurencją spamem w brand firmy. Konkurencja niestety jest z poza Europy więc, trzeba się do takich kroków uciekać, aby cokolwiek zdziałać.
Innym zagadnieniem była dominacja w serpach na słowo ogólne. Tutaj Karol podał przykład słowa stylistka, gdzie oprócz samego wyniku Google funduje także stronę na G+. Pojawił się jeszcze przykład Hotelu Gdańskiego oraz ja też rzuciłem przykład słowa vca.
Chwilkę też poświęciliśmy na słowo kluczowe w nazwie domeny, czy takie rozwiązania dalej są skuteczne. Jeśli ktoś ma wątpliwości, niech sprawdzi ten wynik wyszukiwania.
Ostatnim najczęściej wspominanym tematem było pora umówienia następnego HangOutu, skoro ten pierwszy można zaliczyć do takiej wersji próbnej. Łącznie w HO uczestniczyło 16 osób (po wyjściu jednej, zaraz wchodził ktoś następny), które możecie rozpoznać na zdjęciu powyżej. Prawie zgodnie ustalono, że Pierwszy polski HangOut On Air na temat SEO będzie w czwartek 23 sierpnia o godzinie 19:00. Według planu ma być tak:
Mamy przyjemność zaprosić Was na pierwszy Polski HO On Air na temat SEO
Dołączcie do nas!
Kiedy?: W czwartek 23 sierpnia
O czym będzie?
O wszystkim co Was interesuje z zagadnień SEO.Postaramy się odpowiedzieć na większość z nich. Oczywiście w ramach trwania HO możecie na bieżąco zadawać pytania.
HO będzie nagrywany, więc kogo ominie będzie mógł później obejrzeć go na YT.
Osoby uczestniczące proszę – przynieście chociaż mikrofon, abyśmy mogli porozmawiać. Kamerki również bardzo mile widziane.
Mała prośba do blogerów – dajcie znać ludziom o tym HO – niech branża SEO będzie ciut bardziej transparentna i niech każdy będzie mógł zadać pytanie o kwestie, które go nurtują!
Na liście pytań jest ich już 12 i zapowiada się bardzo ciekawie, bo koledzy obiecali przygotować się dobrze do ich odpowiedzi. Poniżej lista aktualnych pytań w porządku alfabetycznym.
- Czy Google traktuje tak samo duplicate content w katalogach, na stronach firmowych i portalach?
- Czy da się uzyskać TOP10 na średnio trudne frazy tylko przy pomocy Social Media i linków z nich pozyskanych?
- Czy po ostatnich zmianach algorytmu katalogowanie ma jeszcze sens?
- Czy stawianie mini zaplecz na świeżych domenach w celu dopalania strony firmowej ma dalej sens ? Mowa oczywiście o 10×1000 znaków 😉
- Dlaczego link nofollow przekazał PageRank jak to ma miejsce w przypadku tej strony https://www.silesiasem.pl/polityka-prywatnosci?
- http://serpstat.pl/domena/noril.pl? Pytanie: Dlaczego noril.pl został ukarany?
- Jak dobrze wykorzystać sidebar i stopkę w świetle ostatnich zmian dotyczących linków sidewide? I czy w ogóle je wykorzystywać?
- Jak wielu polskich SEOwców aktywnie prowadzi działania SEOPR? Ile w nich SEO, a ile PRu? Osiągacie zadowalające efekty?
- Jakie darmowe narzędzie polecalibyście do monitorowania zmian pozycji w SERPach na różne frazy? Dobrze jakby uwzględniało też inne zmienne (np. PR, Page Links)
- Jakie są różnice strategiczne w pozycjonowaniu osoby (jako część personal brandingu) a pozycjonowaniu marki czy strony www?
- Kiedy zostanie wdrożona możliwość usuwania złych linków w GWT?
- Od czego zależy, ile pierwszych wyników wyszukiwania nie jest lokalizowanych, gdy wpływa na nie aktualizacja Google Venice Update?
Na pewno się pojawi ich jeszcze więcej, bo został ponad tydzień do ich zadawania. Zapraszamy wszystkich do uczestnictwa w przyszłym tygodniu w HO i zadawania pytań.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Noril – już Ci odpowiadam – odcięte zostały wszystkie linki sitewide z rankowania stroną. Poczekałbym kilka dni ale wystarczy popatrzeć na Majesticu jak wyglądaja linki do norila.
Drugie – sprawdź norilowe linki na ahrefs – 99% ma exact match.
Sitewide + exact match -> usunięte !
Ale interwencja chyba była ręczna?
Tomek: podejrzewam, że algorytmiczna 🙂
Inicjatywa bardzo dobra i postaram się uczestniczyć w tym wydarzeniu. Zastanawia mnie jednak do kogo kierowany ma być ten HO. Czy celem jest wymiana doświadczeń między pozycjonerami, którzy już coś tam wiedzą? Czy raczej dzielenie się wiedzą z innymi, z webmasterami i biznesem. Od tego chyba powinny być uzależnione pytania.
Ciekawa inicjatywa, ciekawe tylko jak z prawdomównością 🙂
pozdrawiam