Chcę odpicować Wasze konta Google Analytics. Ruszam z nowym projektem #PimpMyAnalytics. W każdy piątek spodziewajcie się kolejnego odcinka z serii Odpicuj swojego Analyticsa. Pierwsza garść wskazówek poniżej:
* Sprawdź czy Twój kod śledzący Google Analytics Tracking Code (GATC) nie powoduje tzw. self-referrali lub czy nie rejestruje sesji na niektórych podstronach w ramach analizowanej domeny (http://goo.gl/I5cRKx)
* Upewnij się, że na stronach błędów np. 404, 500 znajduje się Twój GATC
* Sprawdź czy masz właściwie skonfigurowany widok danych, który usuwa z adresów URL parametry, np. sessionID, fb_action_ids itp.
* Jeśli Twoja wyszukiwarka ma statyczny adres URL, bez przekazywania parametru wyszukiwania np. q zmodyfikuj GATC lub popracuj z ustawieniami pliku .htaccess abyś mógł zacząć wykorzystywać raport Wyszukiwania w witrynie.
* Wyklucz własny ruch z Google Analytics korzystając z filtrów, np. wyklucz własne IP
* Używaj tagowania URL tzw. UTMami (http://goo.gl/9j3Lz) w e-mailach, newsletterach, RSS, social mediach.
* Upewnij się, że Twój serwer przekierowując użytkownika na stronę docelową nie usuwa parametru GCLID
* Sprawdź czy meta refresh powodując przekierowanie nie powoduje utraty GCLID
* Zweryfikuj poprawność wdrożenia modułu e-commerce w Google Analytics, szczególnie sprawdzając czy masz odpowiednie przypisanie kategorie
* Upewnij się, że wartość strony, którą analizujesz nie miesza wartości celu oraz wartości transakcji. Segmentuj!
Kolejna porcja wskazówek będzie dotyczyła informacji o filtrach. Chyba, że będziecie chcieli czegoś innego. Ładujcie info w komentarzach czy pomysł jest OK i w którą stronę ma być rozwijamy!
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Maciej Lewiński
Ostatnie wpisy Maciej Lewiński (zobacz wszystkie)
- 7 grzechów głównych popełnianych przy wdrożeniach Google Tag Managera #PimpMyAnalytics - 14 sierpnia 2015
- Jak zniszczyć instalację Google Analytics? #PimpMyAnalytics - 7 sierpnia 2015
- Spamowy ruch z odesłań w Google Analytics #PimpMyAnalytics - 23 stycznia 2015
Pomysł niezły, ale może bardziej rozpisać czy coś…
Zgadzam się z Pawłem. Pomysł jak zwykle zacny, ale przy niektórych punktach warto by napisać troszkę więcej (np. ostatni jest dość enigmatyczny).
Artur robi Ctrl+C i Ctrl+V z mojego profilu na G+ stąd te krótkie, enigmatyczne informacje. Przy następnym wpisie dam pojawią się bardziej rozbudowane opisy. O ile dostanę wpis do recenzji przez publikacją. Dzięki za komentarze.
Super pomysł – taka chacklista się przyda (ja mam swoją – porównamy 🙂