NPRS – model zarządzania komunikatami PR’owymi w Internecie za pomocą narzędzi pozycjonowania

Joanna Jastrzębska

Pierwszy warsztat prowadzony przez Joannę Jastrzębską i Wiktora W. Kammera był przykładem interdyscyplinarnego podejścia do zagadnienia promocji w wyszukiwarce internetowej. Na początku uczestnicy poznali sposoby kształtowania wizerunku poprzez wykorzystanie Internetu.

W zakres PR w Internecie wchodzą:

  • Tradycyjne narzędzia PR
  • Nowe narzędzia PR
  • Konwergencja WEB 2.0
  • Informacja niezależna

Wizerunek kształtowany jest przez koordynację zachować, osiąganie zrozumienie oraz prawdziwą informację. Po szczegółowym omówieniu narzędzi e-PRu (gdyż o Nim mowa) tj. komunikaty prasowe, newslettery, specjalistyczne czasopisma on-line, biuletyny, blogi, serwisy społecznościowe itd. prowadząca przeszła do meritum sprawy, czyli do zagadkowego NPRS:

Net PR Synergy jest to model zarządzania komunikatami PRowymi w Internecie za pomocą narzędzi pozycjonowania, mający na celu promocję kluczowych elementów przyjętej strategii PR w wyszukiwarkach internetowych.

W skrócie NPRS to połączone działania PR, SEO i ePR. Zastosowanie NPRS służy m.in. do:

  • zwiększenie skuteczności tradycyjnej kampanii Pr i e-PR
  • zwiększenie skuteczności publikacji artykułów prasowych w Internecie
  • promocja pozytywnych komunikatów dotyczących instytucji
  • wsparcie dla zarządzania kryzysowego (przykład Leszka Kuzaja)

Agencja Times Square Public Relations wspiera ten nowatorski model zarządzania komunikatami prasowymi już od dawna, dlatego uczestnicy Silesia SEM mogli się wiele dowiedzieć na temat zalet zastosowania tego modelu tj. zwiększenie skuteczności tradycyjnej kampanii PR i ePR, zwiększenie widoczności publikacji artykułów prasowych w Internecie czy promocja pozytywnych komunikatów. Poza zaletami wytrwali słuchacze poznali także wartościowe miejsca publikacji materiałów oraz dostali kilka wskazówek jak tworzyć bogate artykuły i notatki prasowe.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

2 komentarze do “NPRS – model zarządzania komunikatami PR’owymi w Internecie za pomocą narzędzi pozycjonowania

  1. Ciekawa prelekcja o mniej popularnej stronie pozycjonowania.

    Jak widać pozycjonowanie to nie tylko praca dla informatyków ale i także dla edytorów i dziennikarzy.

    Mało jeszcze jest wiedzy na ten temat, mam nadzieje że ta tematyka będzie rozwijana na następnych spotkaniach.

  2. Internet daje wiele możliwości do promocji firmy, należny jednak pamiętać ze oprócz strony firmy w Internecie znajdują się także liczne komentarze i wypowiedzi, które skutecznie mogą osłabić lub podbudować naszą reputację.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *