Nowe narzędzie testowania danych strukturalnych w Google

Nowe narzędzie testowania danych strukturalnych w Google

Dane strukturalne znajdujące się na stronie internetowej pomagają lepiej wyświetlać się treści w wynikach wyszukiwania oraz pozostałych usługach Google. Narzędzie testowania danych strukturalnych zostało wydane w nowej wersji, przygotowano także ulepszoną dokumentację oraz wytyczne jak wdrażać dane strukturalne oraz narzędzie zaczęło wspierać JSON-LD.

Nowe narzędzie do testowania danych strukturalnych lepiej pokazuje jak Google odczytuje dane strukturalne znajdujące się na stronie internetowej.

Nowe narzędzie testowania danych strukturalnych w Google

Znajdują się w nim nowe funkcje:

  • Walidacja wszystkich elementów zbudowanych o dane strukturalne.
  • Wsparcie dla znaczników JSON-LD, a także dynamicznych stron HTML.
  • Przejrzyste wyświetlanie danych strukturalnych na testowanej stronie.
  • Podświetlanie kodu w treści HTML, jeśli występuje problem z interpretacją danych strukturalnych.

Nowa dokumentacja zawiera w sobie słowniki, które powstały na bazie opinii przesyłanych przez webmasterów. Znajdują się w niej wyjaśnienia, które dokładnie znaczniki danych strukturalnych należy umieścić w kodzie strony, aby włączyć różne funkcje dostępne w wyszukiwarce dla stron internetowych, razem z przykładami jak to uruchomić.

Rozszerzono także wsparcie dla JSON-LD i teraz w tym standardzie można zapisać: logo firmy i dane kontaktowe, linki profili społecznościowych, zdarzenie w Grafie Wiedzy, search box oraz zdarzenia w rich snippetach. Google informuje, że pracuje nad udostępnieniem dalszych elementów tworzonych z wykorzystaniem JSON-LD.

Nowe narzędzie testowania danych strukturalnych:

https://developers.google.com/search/docs/advanced/structured-data


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.
The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *