Mikroformaty i Rich Snippets

Sławomir Borowy

Sławomir Borowy, kierownik działu SEO w agencji 4People z Katowic przybliżył wszystkim zagadnienie fragmentów sformatowych lub używając nowszego nazewnictwa, danych strukturalnych. W prezentacji mogliśmy zobacz trochę teorii, praktyki, przykładów i hakowania rich snippetów. Jak sam zauważył, temat prezentacji jest trochę przewrotny, bo mikroformaty są jednym ze sposobów realizacji rich snippetów a nie na odwrót.

W pierwszej części prezentacji mogliśmy zapoznać się z trzema rodzajami definicji, za pomocą których możemy budować rich snippety: mikrodane, mikroformaty, rdf. Dalej były przykłady wdrożenia różnych snippetów na różnych stronach. Autorstwo, oceny, recenzje, obrazki! Następnie przyszło „mięso” jak to ujął Sławek.

Pokazał własne statystyki zmiany CTR przed i po zastosowaniu różnych snippetów. 20% wzrostu to bardzo dobry wynik. Dalej było kilka hacków jakie można zastosować oraz ich własna modyfikacja przepisów kulinarnych. Na koniec Sławek razem Bartkiem Sikorskim zaserwowali wtyczkę do WP, która automatycznie modyfikuje snippet kulinarny. Na sali wzbudziło to większy szmer, bo pomysł doskonały, realizacja całkowicie prosta, a efekty niesamowite.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

9 komentarzy do “Mikroformaty i Rich Snippets

  1. Czy są jakieś wtyczki do WP które umożliwiają implementację takich mikroformatów i mikrodanych bez konieczności grzebania w kodzie?

  2. Oczywiście są 🙂 przykładowe pokazałem w samej prezentacji, ale w żadnym razie nie są to wszystkie dostępne – przeszukaj oficjalną bazę wtyczek dla WP.

  3. @Julian – to zależy czy chce Ci się przejrzeć prezentację 🙂

    Pierwsza i najlepsza prezentacja tej edycji Silesiasem.

  4. Tak, zajdziesz je między innymi na slajdach z prezentacji, a także pod adresem który podał Sławek w pierwszym komentarzu.

  5. @Tomasz – oczywiście racja, wspomniałem też o tym na prezentacji, żeby wziąć pod uwagę możliwe ryzyka. Osobiście domniemywam, że za takie „przewinienie” stosowną karą byłoby wyłącznie rich snippetów dla witryny, ale przyznaj że metoda nie psuje wyników tylko je uzupełnia 🙂

    Osobiście chętnie bym zobaczył dedykowane znaczniki rich snippet dla obrazków produktów czy zdjęć miejsc właśnie, co dedukuję że kiedyś też nastąpi, tymczasem kto lubi może popróbować szczęścia z przedstawionym hakiem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *