„Marketing internetowy w Google” – recenzja i zakup książki

Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Google Analytics 4 dla biznesu, e-commerce, marketerów. Wydanie II zaktualizowane i rozszerzone

Książka pt. „Marketing internetowy w Google” to bardzo ważna pozycja, która pomaga uporządkować wiedzę na temat pozycjonowania, reklam sponsorowanych oraz analityki internetowej. Helion właśnie wydał drugą edycję tej książki, która została poszerzona o aktualne zagadnienia. Zobacz dlaczego warto ją kupić!

Jak wiadomo, w marketingu internetowym, szczególnie tym związanym z Google, wiele się zmienia. Systemy Google Ads i Google Analytics 4 przeszły szereg istotnych zmian w kilku ostatnich latach. Do tego dochodzi pozycjonowanie, które również się dynamicznie rozwija, zwłaszcza w dobie silnego rozwoju narzędzi sztucznej inteligencji.

Co nowego w Google Ads?

Książka zawiera 9 głównych rozdziałów. Pierwszy rozdział to wstęp do strategii marketingowej, w którym czytelnik dowie się jak definiować grupę docelowa oraz wyznaczać cele marketingowe. Drugi rozdział omawia reklamę w Google Ads i wszystko co jest z tym związane czyli np. typy reklam, słowa kluczowe, dopasowania, teksty reklamowe, strony docelowa czy reklamy dynamiczne i kampanie produktowe.

W trzecim rozdziale rozwinięta jest tematyka reklamy w sieci reklamowej Google, czyli możliwość reklamy w witrynach, nie należących do Google, ale zrzeszonych w ramach programu partnerskiego Google AdSense lub witrynach stowarzyszonych jak YouTube. Czwarty rozdział odkrywa tajniki optymalizacji struktury konta oraz kampanii Google Ads.

Te cztery rozdziały w całości poświęcone są Google Ads. Co nowego można w nich znaleźć? Autorzy ujawnili, że wiele osób zapomina o tym, że niski koszt kliknięcia nie zawsze oznacza lepszą kampanię. Zdecydowanie lepsza jest konwersja i jakość ruchu, niż sam koszt wejścia na stronę. Autorzy piszą o tym sporo przyjmująć założenie, że marketing = efekty.

Co nowego w SEO?

Piąty rozdział w całości poświęcony jest pozycjonowaniu stron internetowych, czyli SEO (ang. Search Engine Optimization). Na 40 stronach trudno opisać wszystko co w SEO jest ważne, więc ten fragment należy potraktować jako przegląd podstawowych elementów optymalizacji. Autorzy również zauważają w swojej książce że Google Ads i SEO o na nadal dwa światy, które nie wiele ze sobą współpracują.

Krzysztof Marzec Marketing internetowy w Google. Pozycjonowanie, Ads & Google Analytics 4 dla biznesu, e-commerce, marketerów. Wydanie II zaktualizowane i rozszerzone

Co nowego w analityce internetowej?

Od momentu wprowadzenia Google Analytics 4, zmieniła się zupełnie koncepcja pomiarów, która wcześniej była nastawiona na sesje i użytkownika, a obecnie migrowała w kierunku pomiaru zdarzeń. Rozdział szósty poświęcony jest nowej wersji Google Analytics 4, podczas gdy rozdział siódmy omawia wdrożenie Google Tag Manager oraz Consent Mode w GA4.

Autorzy dowiedli, że zmiana koncepcji na GA4, pokazała, że przedsiębiorstwa często traktują dane wybiórczo, czyli analizują to co pasuje do ich wizji, a nie cały obraz.

Książkę zamykają dwa rozdziały poświęcone jak zarządzać zadaniami marketingowymi, czy zlecić je agencji, czy zatrudniać własnego specjalistę marketingu internetowego.

Wydanie II zaktualizowane i rozszerzone

Wcześniejsze wydanie miało tylko dwóch autorów, którzy na swoim koncie mają już kilka książek w temacie marketingu internetowego, czyli Krzysztof Marzec i Tomasz Trzósło. Teraz do drugiego wydania dołączyła Marta Koziarz. Książka, oprócz tekstu głównego na 386 stronach, zawiera wypowiedzi „ramkowiczów”, czyli komentarze od ponad 30 różnych osób, które zajmują się marketingiem internetowym w Google

Książka jest dostępna nakładem wydawnictwa Helion i aktualnie można ją nabyć w promocyjnej cenie pod tym linkiem.

Dane książki:

Tytuł: Marketing internetowy w Google
Autorzy: Marta Koziarz, Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło
Wydawnitwo Helion
Wydanie II, Rok 2025
Data wydania książki drukowanej i ebooka :2025-02-18
ISBN Książki drukowanej: 978-83-832-2187-8, 9788383221878
ISBN Ebooka: 978-83-289-2635-6, 9788328926356


Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.

Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.

Twój email:

 Zapoznałem się z polityką prywatności.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *