W dniach 22 i 23 listopada odbywa się konferencja Marketing Festival w Brnie. Ta pierwsza edycja ma miejsce w Teatrze Janackowo w samym centrum Brna. Uczestników w tym Teatrze zebrało się pierwszego dnia ponad 1000 osób, a same bilety nie były już dostępne od ponad trzech tygodni. Nie ma wielu znajomych twarzy z Polski, ponieważ nie wszyscy zdążyli kupić na tę konferencję bilety.
Organizacja konferencji zaskakuje bardzo pozytywnie. Do pomocy przy różnych zadaniach jakie są tu do wykonania uczestniczy ok. 100 osób z obsługi. Z rzeczy, które pozytywnie zaskoczyły to nie brakło dla nikogo jedzenia w czasie przerw, kolejki do cateringu nie są długie, można spotkać ciekawe osoby znane z angielskich czy amerykańskich blogów i wszędzie panuje przyjazna atmosfera. W pierwszym dniu konferencji wystąpiło 10 osób. Robiłem notatki na bieżąco, ale wierzcie mi, że przeczytanie relacji to nie to samo co bycie tutaj. Wiem, że jest pewien chaos w treści jeszcze, ale po powrocie uporządkuje go i udostępnimy też zdjęcia. W końcu siedzimy w pierwszym rzędzie wszyscy.
Cyrus Shepard z Moz.com
Cyrus Shepard swoje wystąpienie podczas marketing Festival zatytułował The Google Earthquake: How to Survive the Future of Search & Online Marketing. Rozpoczął od opowiedzenia historii, że w dzieciństwie straszyły go tornada, które w Iowa, skąd pochodzi były bardzo częste. Gdy był dzieckiem, zobaczył nadchodzące tornado, w trakcie sadzenia roślin w ogrodzie. To samo robi z nami Google, zmienia rzeczy, zmienia horyzont. Zmiany dzieją się szybko. Wielu nazywa to kataklizmem, gdzie Google jest jego sprawcą.
Dawniej szukając pogody w Google, jaka będzie w Brnie, to zwykłe wyniki się pojawiały. Pierwsza pozycja dawała 17% ruchu. Dzisiaj szukając pogody, od razu dostajemy wynik pogody przygotowany przez Google.
10 lat temu pytając w Google konkretnym pytaniem, dostawaliśmy zwykłe rezultaty, pochodzące z wyszukiwarki internetowej. Dzisiaj odpowiedź pojawia się jako część Google, pochodzi z innych źródeł, Google je kolekcjonuje i wyświetla w ramach własnej witryny. Bing zachowuje się podobnie, podaje dodatkowo długość życia (przykład to pytanie o to kiedy żył Albert Einstein).
Dawniej pierwsza pozycja dawała więcej ruchu, obecnie pierwsze pozycje wszystkie prowadzą do usług Google.
Jego kolega Dr. Pete monitoruje 1000 słów kluczowych i sprawdza jakie zmiany się w nich pojawiają. (moz blog mega serp – będzie uzupełnione) przedstawia fikcyjne rezultaty ale, może to się okazać prawdą w bliskiej przyszłości.
Pytania informacyjne, pytanie transakcyjne, pytania medyczne.
Google obecnie chce organizować informację na świecie i udostępniać ją ludziom. Już nie są wyszukiwarką. Obecnie na moz.com mają ponad 90% not provided, powyżej 85% dane są nieprzydatne..
Pingwin atakuje, w ten sposób że spada różnorodność wyników wyszukiwania, pojawiają się ciągle te same domeny jak np. amazon.com
Wracamy do tornada, które także przynosi deszcz dzięki któremu rosną rośliny.
Na co uważać? Stale wzrasta liczba użytkowników internetu oraz osób używających wyszukiwarki.
Rośnie korzystanie z urządzeń mobilnych, w końcu przegoni wyszukiwanie w desktop. Obecnie liczba wyszukiwań w Google rośnie do 5 miliardów dziennie.
Po rebrandingu z seomoz na moz, mieli lekki spadek ruchu ale nie przestaną w niego inwestować.
Strategie:
Od słów kluczowych do konceptów, ponieważ słowa kluczowe są nadal ważne. Same słowa kluczowe nie rankują. Ok 50% – 80% ruchu pochodzi ze słów kluczowych, których nie wybieramy, nie potrafimy odkryć. Google stara się grupować słowa kluczowe wokół idei, tak samo jak widać to w Google AdWords Plannerze. Następnie pokazują słowa według ich relewantności. Słowa potrzebują kontekstu aby dobrze rankować. Cyrus zaleca aby traktować stronę internetową jak prawdziwego człowieka, a nie tylko słowa kluczowe.
Od stron do autorytetów. Lepiej przygotowane odpowiedzi na stronach internetowych dają większą wartość dla odwiedzających stronę. Dobrze jest przygotowywać strony, które dostarczają jak najwięcej, możliwych pojawiających się odpowiedzi. Regularnie publikując swój najlepszy kontent na stronie stajemy się bardzo wiarygodni w oczach Google. Dobrze jest używać authorrank, czyli authorship. Google łączy strony z ludźmi.
Od linków do endorsement. Google nie tak bardzo przejmuje się linkami jak endorsement. Cyrus pokazał przykłady stron, które mają fatalnie umieszczone linki. Prawdziwa infografika z linkiem wyglądającym jak ze stopki. (2013-local-search-ecosystems). Media społecznościowe wyglądają jak endorsement, przykład Billa Gatesa na Twitterze lub innej prawdziwej osoby na Google. To jest to czego oczekuje Google. Dla Google ważne jest aby być prawdziwym.
Data Markup. Dane strukturalne nie przekładają się na wysokie pozycje. Jednak w czasie ostatnich 6 miesięcy, zaczęli wykorzystywać dane strukturalne, do sterowania jak treści mają się pojawić w mediach społecznościowych. Metryki mediów społecznościowych korelują najlepiej z wysokimi pozycjami w Google. Dodatkowo Google promuje in-depth articles. Dane strukturalne nie podnoszą pozycji ale przyciągają uwagę wzroku (google.com/pub/pub41199.html).
Wygląd na urządzeniach mobilnych. Pewne charakterystyki wyglądu, z urządzeń mobilnych są przenoszone do wersji desktop. Łatwiej jest rozszerzyć mobilny układ treści, do wersji desktop niż w odwrotnym kierunku.
Od odsłon do satysfakcji. Trzeba monitorować, jak ruch przekłada się na zadowolenie użytkowników. Zauważyli, że szybsze strony, zawsze rankują wyżej.
Jan Zdarsa z Google
Jan Zdarsa (prezentacja w języku czeskim i fatalne tłumaczenie).
Rozpoczął od zagadnienia reklamy on-line, że potrzebne są dane aby wyciągać wnioski.
Po pierwsze potrzebne są dane (1st party data). Użytkownik dostaje się na stronę (zmiana tłumacza i kanału) i otrzymuje cookie na stronę. Ostatnie produkty w Google Analytics pozwalają gromadzić wiele wymiarów danych. (zmiana kanału). Spada CTR!. Zatem jak pracować z danymi?
Widzimy przykład strony z trzema segmentami w jej dolnym obszarze. Trafia na nią użytkownik, ale nie rejestruje się w tym samym momencie. Remarketing pozwala przyciągnąć go z powrotem. W AdWords mogę definiować różne grupy na moich listach remarketingowych.
Google Analytics pozwala także gromadzić listy remarketingowe i zdaniem prezentującego posiada lepsze do tego opcje. Np. pozwala wykluczyć z tych list osoby które już kupiły lub miały wysoki wskaźnik bogunce rate.
Zaawansowane segmenty w GA, pozwalają np. śledzić osoby, które opuściły koszyk zakupowy w sklepie. Inny segment pozwala, utworzyć filtr sekwencyjny, czyli np. użytkownik przeszedł ze strony A do B lub B do C, zatem śledzimy użytkowników którzy podążają określonymi ścieżkami. Osoby podążające tymi ścieżkami, można namierzyć i np. zaoferować inne, bardziej atrakcyjne opcje w sklepie.
W AdWords istnieje możliwość zaawansowanego korzystania z kodu remarketingowego ale nie została ona opisana w dokumentacji.
Przykład pokazany przez prowadzącego pokazuje, że na liście miał 150k osób, ale tylko docierał ze swoim komunikatem do 17% z nich.
W liście remarketingowej jest teraz nowa opcja, wybierz podobni użytkownicy. Ta opcja jest możliwa do uzyskania tylko przy budowaniu listy przy pomocy Google Analytics. Wykorzystując te metody zmniejszamy koszt za konwersję.
Od niedawna w Google Analytics możemy zobaczyć dane demograficzne. Przedziały wiekowe podobne jak w Facebooku. Podobnie jest z danymi dot. zainteresowania.
3rd party data mogą również być pomocne przy pozyskiwaniu danych.
Phil Nottingam z Distilled
Mówi o przyszłości, która będzie w przyszłym roku. Rośnie szybkość internetu w telefonach komórkowych. Tradycyjne kampanie video w sieci już nie działają. Zatem jak konsumujemy media. Poprzez filtry, wszystko jest segregowane i dostajemy tylko to co chcemy. Jeśli reklama jest nudna dla rocznego dziecka, to będzie taka sama dla wszystkich. Jeśli dziecko się zainteresuje to reklama powinna odnieść sukces.
Online Video to nie TV Online. Video jest na tyle przechodnim materiałem, że trzeba szybko się nim dzielić nie zastanawiać co z nim robić.
Strategia video w sieci opiera się na segmentowaniu oraz personalizowaniu.
Do tagowania strony używać Tag Managera. Uniwersal Analytics stara się śledzić ludzi a nie sesje. (Prezentacja z distilled London 2013)
Content
Korzystaj z wyszukiwarki wewnętrznej. Szukaj słów kluczowych w Google Plannerze. Zrób analizę konkurencji oraz spójrz na inne wymiary
Phil pokazał co jest istotne przy nagrywaniu video. To podstawowy zestaw tego, co zwykle przy profesjonalnych kampaniach i montażach video można zaobserwować (światło, mikrofony, wygląd twarzy).
Na YT dobrze jest reklamować usługi i treści a nie produkty. Publikując filmy na YT trzeba sprawić by były jak najbardziej relewantne do działań firmy, bo filmy trafią do osób, które pewnie nas nie znają.
Monitoruj zaangażowanie użytkowników a nie liczbę odsłon. Najlepsze zaangażowanie osiągamy w ciągu 5 sekund. Płatne video dla distilled za 10c odsłona. Bezpłatne video najlepiej wychodzi na Hangout.
Linki i social media
Dobre video przyciąga sygnały SM. Można zrobić gościnne video. Stworzyć video, które inni będą umieszczać na swojej stronie.
Osoby umieszczają video na swojej stronie, ponieważ nie chcą umieścić linka do twojej strony. Najlepiej sprawić b video było dostępne tylko na twojej stronie, czyli korzystasz z usług płatnych serwisów publikacji video.
Sprawdź kto umieścił linki na YT do twojego filmu i poproś o linki do strony!!.
Konwersja i ruch
Najpierw szukaj stron, z których ucieka najwięcej użytkowników. Analiza lejka sprzedażowego. Można tworzyć video, które wspiera sprzedaż produktów na stronie. Podwaja konwersje sprzedaży taki dodatkowy materiał wideo.
Można prezentować video w leżących telefonach.
Distilled ma video na stronie kontaktowej, która poprawiła konwersję.
Używaj tagów i schema org aby opisać każdy film na swojej stronie. Napisz transkrypcje tekstu video także do HTML. Można to zrobić automatycznie. Nie używaj YT do konwersji, ponieważ tam ludzie poruszają się między YT i Google, a ty chcesz przenieść ludzi na swoją stronę. Z YT jest 0.72% konwersji na podstawie ponad 904mln wyświetleń z 95 firm którym prowadzą konta.
(Szybka, dynamiczna prezentacja nt. video i celów jakie się stawia przed video marketingiem.)
Millie Khanna z OMLogic
Koszty pracy w Indiach są tanie. Łatwo przygotować automatyczne odpowiedzi na Twitterze. W Indiach jest premier Twittera, tak mocno popularny jest. Mnóstwo ludzi mówi o nim i go promuje. Mediami społecznościowymi można manipulować. Wyglądają one na naturalne, ale tak naprawdę zostały opłacone.
Większość Europejczyków postrzega Indie jako miejsce do tanich zakupów SEO i SM.
Jak robić marketing dla seriali telewizyjnych i filmów pełnometrażowych. Tylko branding i engagement.
Sugeruje aby być w SM na sposób indyjski, czyli bardzo emocjonalny. Gdy się przeżywa porażki i sukcesy lub na sposób bolywoodzki. Prezenterka często czytała opublikowane wypowiedzi na Facebooku, które miały potwierdzić że jej sugestię mają uzasadnienie. W tym czasie traciła kontakt z publicznością, która była bardziej skupiona na korzystaniu z oficjalnego hashtagu #mktfest.
W Indiach trzeba brać poprawkę na język Indian-english.
Przeprowadzili kampanię dla kanału HBO promującą serię filmów o James Bondzie. Skupili się na promocji dziewczyny Bonda, która miała być bardziej popularna niż on sam. Stworzyli aplikację na FB, która pozwalała np. zmienić wygląd dziewczyny Bonda. Kolejny przykład pokazywał, jak SM pomagają przy promocji komunikacji ekologicznej w Delhi (rowery).
Michael King z iPullRank
(slidesha.re/solve-not-provided)
Obecnie opuścił firmę iAcquaire i jest niezależnym konsultantem.
Na początku wyjaśnił czym jest i jak działa (not provided). To nie tylko ochrona prywatności ale także ruch monopolisty. Coraz więcej osób zachęcali by logować się do usług Google. Potem Firefox a następnie Chrome uruchomili wyszukiwanie szyfrowane.
Słowa kluczowe zawsze były pośrednikami między użytkownikami a stroną internetową. Ponadto używa zachowań, jakie ludzie wykonują po dostaniu się na stronie. Stara się dopasować słowa kluczowe do „personas (osoby z profilem demograficznym)”
Dzięki strategii content marketingu może przygotować odpowiednie treści do wcześniej zdefiniowanych osób. Stronę można połączyć z Facebookiem i pobierać dane społecznościowe z Facebooka. Korzystaj z narzędzi jak FullContact lub rapLaff.
Strategie kontentu dla typów personas.
Not Provided uwolniło nas od konkretnych słów kluczowych. Teraz skupiamy się w całości na ruchu z Google, nie na poszczególnych słowach.
Micheal odróżnił archetypy użytkowników internetu.
Jak skontaktować się z Googlem? Często zadawane pytanie. Wzrost ruchu i konwersji.
Jest powód dla którego Google zabrał dane, chce nas zachęcić do działania innymi sposobami, a nie robienie odwróconej inżynierii i badania słów kluczowych. Teraz dostaliśmy dane demograficzne w Google Analytics (wiek, płeć, zainteresowanie).
Gdy osoba dostarcza nam o sobie więcej danych, wtedy możemy wykonać lepsze ruchy optymalizacyjne na swojej stronie.
Pierwsze co trzeba zrobić, przygotować różne typy osób na podstawie danych demograficznych. Drugie korzystać z Google Planner. Trzecie to używać wewnętrznej wyszukiwarki bo łudzi mówią czego szukają.
Koncentruj się na koncepcie i ideach a nie na słowach kluczowych.
Aurelie Polls z Mind Your Group
Aurelie Polls omówiła temat prywatności danych. Wg badań najlepiej dane chroni się w Hiszpanii, Czechach i Irlandii. Przypomniała artykuł 8 europejskiej konwencji praw człowieka i tym, że prywatność jest zagwarantowana. W każdym kraju w Europie są organizacje zajmujące się ochroną danych. W Hiszpanii ta organizacja nakłada najwięcej kar za wykorzystywanie danych użytkowników.
Trendy odchodzą od zmartwień ile zapłaci się kary za brak należytej ochrony do trendu, że jest nie fajne przetwarzać cudze dane. 5 rad czym się martwić co się zdanie z danymi, którymi się dzielisz.
Infografika The Seven Types of Effective Retargeting
- Jeśli masz stronę internetową, to masz dane, zatem masz obowiązki. Czy sprawdź politykę prywatności oraz politykę ciasteczek.
- Sprawdź kto ma dostęp do danych, podpisz NDA, zamknij niepotrzebne dostępy.
- Zrób audyt dostępów co najmniej co 2 lata, ustaw automatyczne alerty.
- W jakim celu używasz tych danych, zastanów się nad transparentnością tych danych.
- Badaj gdzie są przesyłane dane, którymi zarządzasz
3 pytania na koniec
- Jakie dane?
- Kto ma dostęp?
- Gdzie są przechowywane?
Brian Carter z Infinigraph
Brian Carter wprowadza do trendów Social Media w roku 2013 – 2014. Zwraca uwagę, że Facebook już przegonił w rozmiarze Google. Ebook (bit.ly/31smtrends2013) w którym jest 7 najważniejszych trendów w marketingu internetowym. W mediach społecznościowych znów jest lejek sprzedażowy, ale ze 100 tys fanów masz tylko 24 leady. Zachęca do bycia aktywnym, a nie czekania na analizy. Promuje bycie proaktywnym a nie reaktywnym.
Jakie strategie w SM są obecnie najlepsze:
A.I.D.A. (1898 r.)
W mediach społecznościowych konkurujemy ze wszystkimi. Trzeba zwiększyć ROI, aby dotrzeć do wszystkich, a nie tylko tych którzy są na wyciągnięcie ręki.
Nie wszystkie strategie są dobre na różnych poziomach lejka sprzedażowego. Pokazał zestawienie różnych metod marketingowych i ich skuteczność na różnych poziomach lejka sprzedażowego.
Na przykładzie tego zestawienia, zobaczyliśmy kilka przykładów firm, które z nimi współpracują i wykorzystują różne metody marketingowe.
Dobry kontent stymuluje interakcje. Produkt powinien mieć w nazwie informację, do kogo jest skierowany. Social Media konsumuje mnóstwo kontentu. Ebook był promowany kilkukrotnie. Każdy z promowanych ebooków zbierał leady i był klikany, wszystko było mierzone.
Brian pokazał także jak używać LinkedIn aby dotrzeć do osób, które mogą być zainteresowane danym tematem.
Kolejną sugestią, jest sprawienie aby firma była bardziej przyjazna dla mediów społecznościowych. Facebookizacja marki. Trzeba monitorować, które posty przyciągnęły więcej uwagi, a które się nie udały. Treść postów może być lepiej przygotowana do tego, aby ją polubić lub skomentować. Na FB nie mówcie o sobie, nie bądźcie ofensywni lub wyrzutkami i nie proście o lajki. Natomiast dawajcie, doradzajcie, ostrzegajcie, inspirujcie, zaskakujcie i rozbawiajcie.
Na Facebook możesz sprzedawać coś na wzór „snu”. Nie twardych faktów, ludzie chcą luksusu.
Ludzie chcą się czuć, że gdzieś należą.
W drugiej części prezentacji Brain mówił o głównych założeniach różnych strategii marketingowych i zachowań ludzi, nie tylko tych które znajdują się w SM.
Jego zdaniem trudno jest nauczyć się jak skutecznie przygotować reklamy na FB.
Najważniejszym kanałem B2B jest LinkedIn, następnie Facebook a potem własny blog.
Pięć wskazówek na koniec.
Ondrej Slama z Inborn
Przedstawia dane z lokalnego rynku (czeskiego i słowackiego) jak wideo wpływa na marketing. Ponad 95% użytkowników pomija reklamowe wideo na YT. Jednak to działa, bo przecież ten sam procent kiedyś był w linkach sponsorowanych w Google.
Ok. 5.1 mln osób z tych państw używa YT wyświetlając 500 mln filmów miesięcznie. YT oferuje różne formaty reklamowe (cappuccino!!!). Zwykłe wideo, wideo w streamie (zeszły rok w semcampie ) lub w searchu lub w displayu. Cały ten koncept nazywa się TrueView.
Ondrej omówił precyzyjnie cały mechanizm uruchamiania się filmów i ich sposobów wyświetlania dla użytkowników.
Jak długo powinna trwać reklama wyświetlana na YT. Od 20 do 50 sekund. Tak krótkie filmy mają swoje uzasadnienie z telewizji, gdzie czas antenowy jest bardzo drogi.
Następnie zobaczyliśmy wykres z którego wynika, że po pierwszych 3 sekundach z każdego filmu wycofuję się 50% oglądających. Z filmu trwającego 50 sekund, średnia oglądana jest ¼ tego filmu.
Dlaczego reklamę można minąć dopiero po 5 sekundach. Mimo to, aż 3 % i takiej nie ogląda, ponieważ, zamyka przeglądarkę lub przełącza kartę.
W przypadku filmów trwających 40, 90 czy 150 sekund, jest 18% szansy, że film zostanie obejrzany do końca. Jeśli wideo trwa więcej niż 10 sekund to szansa spada, że użytkownik obejrzy wideo do końca. Ok 24% użytkowników ogląda film do końca, który trwa 30 sekund.
Ondrej wskazał na wiele różnych danych. Warto zwrócić uwagę na in-stream video, gdzie liczby w GDN to VR mniejszy o 18% a CPV mniejszy o 10%.
Zobaczyliśmy reklamę, która w niektórych przypadkach została zablokowana, mimo że w telewizji była normalnie wyświetlana. Było to spowodowane delikatnymi prześwitami golizny.
Kate Morris z Distilled
Kate Morris rozpoczęła swoją prezentacja od przedstawienia założeń czym jest content. Dobry content to nie tylko strona czy infografika. To także całe projekty, jak np. Humans of New York. Dzięki temu rośnie liczba wizyt oraz liczba dokonywanych konwersji. Kate pokazała, że takie podejście potrafi pokonać konkurencyjne firmy, dzięki niezwykłemu kontentowi umieszczonemu w sieci.
Jej zdaniem, nie ma nudnych produktów/branż/ czy firm. Także zawsze można znaleźć idee o czym można pisać. Nie myśl, że wszystko zostało już powiedziane lub zrobione.
Pierwszy krok do stworzenia dobrego kontentu to zdefiniowanie swojego targetu. Następnie określ cele jakie chcesz zrealizować dzięki temu kontentowi. Cele mogą dotyczyć firmy, kampanii i strony internetowej. Po ustaleniu celów należy zrobić burzę mózgów, aby się zastanowić jak stworzyć kontent. W tym czasie trzeba wszystko spisywać, aby nic nie umknęło. Musisz być zadowolony ze swojego kontentu, musisz go lubić, wtedy inni też tak postąpią.
Przygotowując kontent, poszukaj idei, którą możesz zrobić lepiej niż konkurencja. Jeśli jednak konkurencja ma super świetny produkt, to poszukaj innego obszaru w którym możesz z nią konkurować.
Jeśli nic nie możesz znaleźć lepszego to musisz poszukać w swoich zbiorach. Wynaleźć coś, czego jeszcze nie było. Ludzie lubią statystyki, nawet jeśli się mylą, ponieważ statystyki są na ich temat.
Zawsze zajmuj się czynnościami, które są związane z twoimi celami. Nie można mierzyć każdego kontentu tymi samymi metodami.
Kate pokazała listę 12 typów kontentu i metryk, które można zastosować, aby pomierzyć kontent.
Marek Prokop z Prokop Software
Marek Prokop rozpoczął swoje wystąpienie od tego, że można zajmować się pomiarem zachowań ludzi, czyli takich personas (archetypów). W tym kontekście mówi o personas w UX. Persona w SEO jest bardziej prymitywna.
Persona dobrze opisana posiada więcej informacji o sobie, niż prosty szczątkowy opis. Personalizacja w Google jest metodą opisywania persony. Po zalogowaniu, strona ma lepszy ranking, ponieważ persona odwiedza daną stronę więcej niż raz.
W innym przykładzie persona, nie chce płynąć promem na Korsykę, tylko wybrać lot samolotem, wtedy też ta strona się pojawi w wyniku wyszukiwania. Ponieważ, Google może samo zestawiać różne typy połączeń wodnych-samolotowych i wybrać to co akurat w tym momencie będzie najlepszym połączeniem.
Dalej Marek mówił o kolejnych przykładach identyfikowania potrzeb jakie mają persony w Internecie. (Z uwagi na słabe tłumaczenie na język angielski, trudno powtórzyć o czym były te kolejne przykłady).
Ludzie chcą linkować do różnych stron, ponieważ czasami kłócą się o coś, np. gdzie jest największy zamek na świecie. Czasem chcą polecić jakieś rozwiązanie lub odpowiedź na powstały problem. Pytają się też o rzeczy, które chcą kupić lub opisują rzeczy, które właśnie kupili.
Na koniec podał trzy rekomendacje, jak odkrywać persony. Po pierwsze zbuduj persony na podstawie prawdziwych danych. Po drugie aktualizuj swoje persony i scenariusze ich zachowań. Po trzecie działa zgodnie z cyklem patrz-pomyśl-działaj.
Podsumowanie pierwszego dnia
Pierwszy dzień konferencji uważam za bardzo udany. Jedyny minus to tłumaczenie z języka czeskiego na angielski, ale z pewnością wynika to z trudnej terminologii w branży. Pozostałem elementy są fantastyczne. Pierwszego dnia było małe after party, na które przyszło ok. 500 osób. Wszyscy się świetnie bawili. Dla mnie osobiście największą frajdą jest to, że jesteśmy wszyscy w tym samym hotelu razem z prelegentami, a z każdym z nich można swobodnie porozmawiać oraz wymienić doświadczenia z pozostałymi uczestnikami z innych krajów.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.