W tym roku konferencja dotycząca marketingu cyfrowego, która corocznie przyciąga tysiące marketingowców z całego świata, zaskoczy wyrafinowanym programem i świetną organizacją. Trzecia edycja Festiwalu odbędzie się w dniach 26-28 listopada 2015 roku w Brnie, a wydarzenie skupi się głównie na ekskluzywnych treściach prelekcji i wzmocnieniu współpracy marketingowców z Czech oraz z zagranicy.
Jednym z prelegentów będzie Marty Neumeier, autor książki 'The brand Gap’ – opowie on o swoim unikalnym know-how i podzieli się doświadczeniem zdobytym podczas wieloletniej pracy przy globalnych kampaniach. Guru PPC – Larry Kim i Daniel Waisberg – szanowany analityk londyńskiego oddziału Google również widnieje na potwierdzonej liście gości godnych szczególnej uwagi. Oprócz wykładów i warsztatów uczestnicy mogą spodziewać się obszernego programu dodatkowego i wyjątkowej mobilnej aplikacji przeznaczonej do nawiązywania znajomości.
Tegoroczny Marketing Festival ma być wyjątkowy – przesądzi o tym nie tylko innowacyjny charakter i treść wykładów. Postawili na szczególne wzmocnienie międzynarodowego zaangażowania zarówno wśród zaproszonych ekspertów jak i uczestników. Dlatego już pierwszych ośmiu prelegentów pochodzi z Europy, Usa i Azji.
Czterodniowy program konferencji marketingowej będzie koncentrował się szczególnie na specjalistach ds. marketingu cyfrowego nie omijając jednak tematyki reklamy tradycyjnej. W zakresie marketingu internetowego zostaną poruszone kwestie analityki internetowej, SEO, PPC, reklamy i sieci społecznościowych. Głównym punktem programu będzie wykład eksperta PPC Larry’ego Kima, który znajduje się na liście Forbesa – 10 najbardziej wpływowych ludzi marketingu Internetowego.
Kreatywni artyści i zwolennicy reklamy tradycyjnej z pewnością docenią tematy skoncentrowane na budowaniu wizerunku marki i psychologii. Marty Neumeier, autor wspomnianego bestsellera – 'The Brand Gap’ i pomysłodawca-wizjoner, który asystował przy narodzinach wielu produktów firmy Apple i Hewlett–Packard, zaprezentuje zupełnie nową perspektywę spojrzenia na wzajemne zależności między strategiami, designem i budowaniem wizerunku marki.
Wybór tegorocznych tematów i prelegentów opiera się na szczegółowych badaniach przeprowadzonych na całym świecie podczas kluczowych imprez dla branży marketingu cyfrowego, kompleksowego skautingu ekspertów oraz osobistego doświadczenia, którym może się pochwalić Jindřich Fáborský – organizator festiwalu.
„W ciągu ostatnich 12 miesięcy uczestniczyłem w 15 konferencjach marketingowych w Europie i Usa. Niestety, merytoryczna wartość wykładów znacznie odbiegała od siebie, a programy imprez zbyt często stanowiły pewnego rodzaju autopromocję; lansowano pomysły odgrzewane lub zbyt abstrakcyjne, by być użytecznymi” tłumaczy Fáborský i dodaje, że rozczarowujący brak 'wartości dodanej’ na konferencjach jest jedną z najczęściej poruszanych kwestii wśród marketingowców.
W tej sytuacji zadbanie o najwyższy poziom wykładów stało się priorytetem dla organizatorów tegorocznego Marketing Festival. „Spotykałem się ze wszystkimi prelegentami i dyskutowałem treść ich przemówień przez kilka miesięcy, aby festiwalowe wykłady były tak treściwe i bogate w informacje, jak to tylko możliwe. Naszym celem w Brnie jest zaprezentowanie zupełnie nowych tematów w innowacyjnych ujęciach – nie dziwi zatem, że w tym roku przygotowanie treści festiwalu wymagało setek godzin pracy i inwestycji rzędu 2 milionów koron czeskich.”
Tegoroczny Festiwal wyróżni również większa dawka zacnej rozrywki oraz liczne możliwości spotkań na płaszczyźnie prywatnej między uczestnikami i gośćmi-prelegentami. Oprócz koncertów i imprez tematycznych organizatorzy przygotowują wyjątkową aplikację mobilną 'Get Together’, która pozwoli na łączenie się uczestników zgodnie z ich zainteresowaniami, wymaganiami oraz z podobnymi planami biznesowymi.
„Marketing Fetsival to nie tylko nowe informacje, ale również możliwość nawiązania nowych kontaktów. W 'Get Together’ każdy chętny festiwalowicz będzie miał własne konto, aby łatwo wyszukać innych uczestników ze względu na kraj pochodzenia, markę, firmę lub sieci społecznościowe, a następnie skontaktować się z nimi poprzez wysłanie prywatnej wiadomości” dodaje Fáborský.
Specjalistyczne warsztaty w dyskretnej i przyjaznej atmosferze umożliwią spotkanie z mówcami twarzą w twarz podczas ich codziennej rzeczywistej pracy, a każdy uczestnik będzie mógł skorzystać z przewodnika online, który dostarczy informacji na temat interesujących miejsc w Brnie – zabytkowej stolicy Południowych Moraw.
Podczas Marketing Festival na scenie pojawi się 16 prelegentów. W ciągu czterodniowej konferencji uczestnicy będą mieli do wyboru nie tylko standardowe wykłady, ale również 20 warsztatów i 10 starannie dobranych case’ów. Sprzedaż biletów rozpoczyna się 21 kwietnia 2015 roku o 10.00 na oficjalnej stronie konferencji. Cena pierwszych 300 biletów to 220Euro (bez vat). Każdy bilet zapewnia nielimitowany dostęp do wszystkich wykładów oraz imprez towarzyszących, dostęp do archiwum video, cateringu, tłumaczenia symultanicznego wykładów i pozwala na zapisy na czwartkowe warsztaty.
Program Marketing Festival 2015
MARTY NEUMEIER
Kto inny może twierdzić, że był tam, gdzie narodziły się produkty Apple, Adobe Systems czy Hewlett-Packard? W ciągu ostatniego ćwierćwiecza otrzymał setki nagród jako grafik i copywriter. Teraz uczy firmy jak wypełnić lukę między strategią biznesową a projektowaniem. Prawie dziesięć milionów ludzi przeczytało jego pierwszą książkę – 'The Brand Gap’, zaś późniejsza pozycja – 'Zag’ – została okrzyknięta jedną z najlepszych stu książek biznesowych wszechczasów. Przybędzie do Brna, aby ujawnić zasady z jego ostatniego dzieła – 'The Brand Flip’.
LARRY KIM
Jego nazwisko można znaleźć na liście Forbes – 10 najbardziej wpływowych ekspertów marketingowych, a PPC Hero blog ogłosił go najbardziej wpływowym ekspertem PPC na świecie. Ten znakomity guru PPC i CEO w WordStream ma dostęp do ogromnych baz danych – jego oprogramowanie używane jest do zarządzania kampaniami AdWords. Dobrą wiadomością jest to, że nie boi się dzielić swoją wiedzą!
DANIEL WAISBERG
Ikona analityki internetowej i niewątpliwie jeden z najlepiej wykształconych ludzi w tej dyscyplinie. Tuz analityki z londyńskiego oddziału Google pojawi się na Festiwalu z bardzo konkretnym przemówieniem.
ALEYDA SOLIS
Ta Hiszpanka, której nie da się nie zauważyć, jest jednym z członków małej grupy europejskich konsultantów SEO. Aleyda specjalizuje się w międzynarodowym SEO, a oprócz swojej działalności w Europie jest również aktywna w Ameryce Łacińskiej i USA. Publicystka bloga MOZ zawsze olśniewa uczestników konferencji swoja wiedzą i różnorodnością zebranych danych.
BART SHULZ
Mówi o sobie: starszy oficer psychologii i twierdzi, że Testy A/B są jak Święty Graal. Przeprowadził ich około 2500. Bart jest ekspertem w dziedzinie psychologii klienta, neuromarketingu i technik perswazji online i często otrzymywał tytuł najlepszego mówcy na konferencjach w USA.
JASON ACIDRE
Jason Acidre jest cenionym ekspertem SEO! Mieszka i pracuje na Filipinach, posiada renomowaną agencję, a większość jego klientów pochodzi z USA. Warto odwiedzić jego blog Kaiser Sage, gdzie znajduje się mnóstwo artykułów o tematyce technicznej lub jego konto Twitter, na którym jest śledzony przez wiele największych cyfrowych gwiazd.
CYRUS SHEPARD
Ten przedstawiciel amerykańskiego MOZu zna już atmosferę Marketing Festival. Wtedy w swoim wystąpieniu zwrócił uwagę na zmiany w algorytmie Google i przyszłość wyszukiwań w ogóle. Na tegorocznym Festiwalu przygotuje zupełnie nowe wystąpienie, którego treść zostanie ogłoszona wkrótce.
BJOERN SJUT
Kiedy spytaliśmy chłopaków z MailChimp, kto wykorzystuje ich projekty do najciekawszych rzeczy, automatycznie i bez chwili namysłu odpowiedzieli: agencja Bjoern i Finc3. Bjoern wygłosi bardzo praktyczne wystąpienie dla wszystkich zainteresowanych rozwiązaniem CRM i zwiększeniem wydajności e-mailingu.
Jak na razie ogłosili tylko jedną czwartą programu Marketing Festival. Pozostali prelegenci zostaną przedstawieni w kolejnych miesiącach na marketingfestival.cz.
O Festiwalu
Pod względem liczby uczestników, treści i opinii Marketing Festival jest jedną z najbardziej prestiżowych konferencji dotyczących marketingu cyfrowego w Europie. Ta specjalistyczna kilkudniowa konferencja została zorganizowana po raz pierwszy w 2013 przez Jindřicha Fáborský’ego w celu podniesienia jakości i poprawy ogólnego podejścia do klientów i konferencji nie tylko w Czechach, ale również w krajach sąsiadujących.
Festiwal zawdzięcza swój sukces przede wszystkim ścisłej współpracy jego organizatorów i ekspertów zagranicznych, którzy przygotowują prezentacje zwykle już kilka miesięcy wcześniej. Rezultatem tego jest konferencja poruszająca tematy zupełnie unikalne w swoich dyscyplinach (nawet na poziomie międzynarodowym). Większość wystąpień jest skierowana do specjalistów SEO, reklamy PPC, analityki internetowej i innych dyscyplin w świecie marketingu cyfrowego.
Oprócz najwyższej jakości treści edukacyjnych Marketing Festival oferuje również obszerny program dodatkowy. Uczestników z całego świata będzie ponad tysiąc – zespół organizatorów współpracuje z lokalnymi klubami i instytucjami, aby zorganizować koncerty czeskich i zagranicznych wykonawców, imprezy w zabytkowym centrum miasta czy bankiety w muzeach.
Festiwal wspiera edukację również poprzez inne działania. Każdego dnia marketingowcy oglądają przeciętnie 40 przemówień technicznych na płatnym videoportalu, festiwal pomógł również w publikacji książki zatytułowanej ”Online Marketing w 2013 roku”. Wśród festiwalowych gwiazd z poprzednich lat są: Avinash Kaushik, dr Peter Meyers, Mike King, Neil Patel i Cyrus Shepard. Główne wydarzenia Festiwalu odbywają się w Teatrze Janáčka w Brnie, a jego coroczna frekwencja przekracza 1000 marketingowców zarówno z Czech jak i zza zagranicy.