Marcin Deręgowski, założyciel i współwłaściciel Artefakt z Wrocławia swoją prezentację oparł na studium przypadku strony internetowej, która znajduje się w TOP20 Megapanelu. Uczestnicy spotkania zobaczyli case projektoskop.pl – gdzie od 3 lat w serwisie stale przybywa użytkowników.
Na podstawie 1 mln słów kluczowych oraz 6,5 miliona odwiedzin Marcin pokazał w jaki sposób zarządzać długim ogonem. Ciekawy aspekt nabrał mechanizm zawężania długiego ogona, poprzez likwidację słabych treści oraz uruchomienie rel=canonical w wynikach zawężarki. Marcin podkreślił też, że wszystkie daty związane z Pandą są widoczne na zagregowanym wykresie i do każdej aktualizacji podejmowali działania adaptacyjne.
W drugiej części prezentacji zobaczyliśmy przykłady innych dużych portali jak budują w lepszy lub gorszy sposób długi ogon oraz pseudomodel bazodanowy do wzmacniania konstrukcji długiego ogona.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Ciemne strony sztucznej inteligencji: zagrożenia automatyzacji w reklamie w wyszukiwarkach - 15 stycznia 2025
- Ukryta praca algorytmów: Jak ludzie (search quality raters) wspierają Google? - 4 stycznia 2025
- Black Friday i Cyber Monday w SEO – promocje - 29 listopada 2024