„Nie samym Google marketer żyje, ale każdym linkiem i narzędziem jakie zdoła go przybliżyć do celu.” Jest tylko 5 państw na świecie gdzie Google nie ma większości na rynku wyszukiwarek. Jednym z nich jest Rosja, w której wiodącą wyszukiwarką jest Yandex.
Konstatntin Kanin, autor bloga konstantinkanin.com przedstawił prezentacje „Lokalne wyniki wyszukiwania w Yandex”, która była skierowana przede wszystkim do osób, które zaczynają swoje przygody z Yandexem, a mianowicie z pozycjonowaniem komercyjnych stron na rynkach Runetu.
Niemniej jednak specjaliści od SEO w Google też mogli znaleźć dla siebie parę ciekawostek. Konstantin opisał czym są zapytania geograficznie zależne i dlaczego mają takie zasadnicze znaczenie w procesie pozycjonowania w Yandex. Na przykładach pokazał także, że zarówno w rosyjskich jak i w polskich lokalnych wynikach Google póki co niewystarczająco sobie radzi z takimi zapytaniami. W tym kontekście ciekawą tendencją jest zmiana przyzwyczajenia użytkowników: w Rosji, w przeciwieństwie do Polski, coraz mniej osób wpisuje zapytanie z dodawaniem nazwy miasta.
Następnie Konstantin opisał jakie czynniki determinują pozycje strony w danej miejscowości, jak możemy wpływać na te czynniki oraz w jaki sposób pozycjonuje się strony multiregionalne, czyli skierowane na cały kraj.
Miałem przyjemność posłuchać Pana Konstatntina Kanina na Festiwalu Seo. To była najbardziej merytoryczna prezentacja. 100% użytecznych informacji, popartych przykładami. Gratuluje!