Google poinformowało, że po długiej dyskusji i analizie, zdecydowano o usunięciu możliwości degradowania linków witryny. Nie ma już tej opcji w Google Search Console.
Linki witryny to linki pokazywane poniżej wyników wyszukiwania dla pewnych zapytań, które pomagają użytkownikom lepiej nawigować do docelowej strony. Przez lata, w Google rozwinięto algorytm, który znajduje, tworzy i pokazuje dodatkowe linki, dlatego ich zdaniem to powinno wystarczyć.
Obecnie pokazują linki witryny tylko wtedy, kiedy uważają że będą one przydatne dla użytkownika. Jeśli struktura strony internetowej nie pozwala algorytmowi Google na znalezienie dobrych linków witryny lub okaże się, że witryna nie posiada przydatnych dodatkowych linków dotyczących zapytania, to wtedy nie zostaną one wyświetlone.
Ten proces jest całkowicie automatyczny. Linki witryny ewoluowały do form, które bazują na tradycyjnym rankingu, dlatego można na nie wpływać w taki sam sposób, jak na inne strony.
Najlepsze praktyki aby poprawić jakość linków witryny:
- Stwórz przejrzystą strukturą strony internetowej, używaj poprawnie linkowania wewnętrznego i słów kluczowych, które są informacyjne, kompaktowe i unikaj powtarzania.
- Zapewnij prawidłowy dostęp do strony robotowi Google. Można skorzystać z opcji „Pobierz jako Google”, aby sprawdzić czy strona renderuje się poprawnie.
- Można całkowicie zdecydować o usunięciu strony z wyników wyszukiwania za pomocą opcji noindex.
Zobacz jak wyglądały linki witryny, kiedy wprowadzono je w 2011 roku.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.