Trzecia prezentacja podczas SEO Poland Conference w Krakowie została przedstawiona przez Sebastiana Heymanna. Do czasu wystąpienia, tytuł nie był podany, być może, jak się później okazało, z częściowego sprzedażowego charakteru tej prezentacji albo być może z powodu premiery narzędzia do link buildingu.
Na początku prowadzący pokazał kilka wykresów, które są wynikami link buildingu. Wszystkie kampanie rozpoczęły się 3 tygodnie przed prezentacją. Każdy z wykresów ilustrował wzrost ruchu organicznego. Kampanie zostały zaplanowane przez narzędzie Link Planner, będące częścią platformy Linkhouse. Link Planner powstał jako efekt rozmów Sebastiana z Surfer i Linkhouse podczas letnich barcampów SEO w 2022 roku.
Pomysł na nowe narzędzie
Powody powstania narzędzia to optymalne wykorzystanie budżetu. Sebastian podał ze 3/4 osób wydaje około 3000 zł na link building. Do obsłużenia budżetu potrzebne są dane. Dane można pozyskać z zewnętrznych usług jak Majestic, Ahrefs czy semrush. Ubolewa nad tym, ze najczęściej kryterium wyboru miejsca na linki to jest tylko domain rating. Następnym powodem jest czas na przygotowanie kampanii, który przy ręcznym przygotowaniu kampanii może zabierać 1/4 etatu link buildera. Ostatni element to wiedza, która jest różna wśród specjalistów SEO.
Założenia Link Plannera
Narzędzie zostało przedstawione w drugiej części prezentacji. Wcześniej przedstawione elementy: budżet, dane, czas i wiedzę należy zamienić w maksymalną efektywność. Narzędzie bazuje na algorytmie który uwzględnia 5 założeń:
- Tematyka witryny,
- Język witryny,
- Domena,
- Zasada trójpodziału – 1/3 to linki EMA (Exact Match Anchor), 1/3 to linki URL, 1/3 to linki brandowe,
- Jeden link z artykułu.
Tak powstał linkscore, system sztucznej inteligencji, który uwzględnia ponad 30 zmiennych oraz parametry oferty. Całość została zamknięta w narzędziu link Planner. Obecnie narzędzie jest w fazie beta i działa tylko w trybie dla języka polskiego.
Według prezentacji, w ciągu 10 minut można przygotować kilka kampanii link buldingowych za pomocą tego narzędzia. Przygotowanie kampanii jest w 3 etapach.
- Pierwszy etap to na wejściu należy podać url domeny, tematykę witryny i planowany budżet.
- W drugim etapie narzędzie zwraca adresy URL w obrębie linkowanej domeny i wybrane słowa kluczowe z potencjałem w top15 i top50.
- Trzeci etap to przygotowanie strony oferty, automatycznie stworzonej na podstawie wcześniej podanych parametrów, którą można elastycznie modyfikować.
Case study na podstawie Link Planner
W trzeciej części prezentacji poznaliśmy odpowiedź na to czy to działa. Do case study wybrali kilkadziesiąt domen i wydali na to kilkadziesiąt tysięcy złotych. Kampanie rozpoczęły się 3 tygodnie przed prezentacją wyników.
Wyniki były prezentowane w porównaniu do danych przed rozpoczęciem kampanii. Pierwszy przykład był podany dla domeny z budżetem 3700 zł. Drugi przykład był oparty o domenę z budżetem 2870 zł. W trzecim przykładzie budżet wynosił 2500 zł. Jak to w case study zazwyczaj bywa, wszystko było na zielono.
Narzędzie zostało zareklamowane jako dla każdego, dla szefa firmy, dla pracownika działu marketingu czy dla specjalisty seo. Link Planner zweryfikuje potencjał domeny, oceni jakość wybranych portali do linkowania oraz optymalnie obsłuży budżet przeznaczony na kampanię link buildingową. Jedna kampania Link Planner kosztuje 49 zł, chyba że w Linkhouse wydatki wynoszą 1000 zł, to wtedy jedna kampania jest bezpłatna na 30 dni.
Lektor na filmie mówi, że kampanię można przygotować poniżej 1 minuty, zaledwie w 60 sekund, co jest bardzo, bardzo szybkim czasem przygotowania kampanii link buildingowej.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Festiwal SEO 2025 Katowice - 28 marca 2025
- AI Overviews już w Polsce i Europie: Rewolucja w Wyszukiwaniu Google? - 26 marca 2025
- Czy wiadomości mają znaczenie dla Google? Wnioski z eksperymentu EU 2025 - 25 marca 2025
kupi to jedynie osoba bez doświadczenia i po 1 msc będzie płakać gdzie efekty…