Klucz do promocji Twojego biznesu – czyli krótka relacja z konferencji Key-Words

logo key-words.pl

W dość kameralnym gronie około 30. osób odbyła się 3 lutego w Katowicach konferencja Key-Words. Organizatorzy (Silence! oraz MOMA Marketing) za miejsce spotkania obrali świeżą sale konferencyjną w Muzeum Śląskim. Konferencja określona jest spotkaniem specjalistów w dziedzinie marketingu internetowego i tradycyjnego, której celem poszerzenie wiedzy z zakresu rozwiązań marketingowych i e-marketingowych oraz dyskusja o najnowszych trendach w tym zakresie.

Sama konferencja składała się z 4 dość krótkich prezentacji, w których przewodnim motywem była istota i sens tworzenia stron internetowych, ich odpowiednia budowa i promocja za pomocą możliwych dla każdego zasobów, czy to finansowych czy czasowych.

Strona internetowa, która mówi wszystko

Pierwszą prezentacją była prezentacja Moniki Śleziońskiej, podczas której dowiedzieliśmy się jak dobrać odpowiednią strategię w budowie własnej strony internetowej, która będzie zarówno odpowiadała ogólnemu planowi rozwojowemu firmy jak i będzie przyjazna dla odbiorcy.

Koncepcja Pani Moniki składa się z 3. filarów:

  • segmentacji, czyli dobrania odpowiedniej grupy docelowej,
  • pozycjonowania, czyli wyznaczania nowych standardów dla swoich grup produktów,
  • kreacji, czyli składnego przedstawienia całościowego swojej oferty.

Ważnym aspektem poruszonym podczas przemówienia było dobranie odpowiedniej formy komunikacji z klientem.

7 wymiernych korzyści z Content Marketingu

Najbardziej przemyślana i skonkretyzowana prezentacja to dzieło Pani Dagmary Szkudlarek-Nowatkowskiej. Konkretne liczby, wykresy i zależności w prosty sposób przedstawiły wartość tworzenia unikatowej, przydatnej treści. Treści, która w przekonaniu Pani Dagmary powinna być synergią kilku kanałów, do których zaliczone zostały wpisy na blogu, działania na forach dyskusyjnych, social media, prasa drukowana/internetowa oraz strony własne tzw. źródła tematyczne, które swoją korzyść mają także w pozycjonowaniu stron internetowych.

Podsumowując Content to nie tylko sucha treść tworzona by zapełnić luki, a czynnik, który podnosi konwersje, rozwiązuje problemu użytkownika i wzmacnia wizerunek firmy w oczach odwiedzających.

Efektywna kampania SEO

To temat, którego podjął się Grzegorz Skiera, właściciel firmy Silence!. Motywem prezentacji była odpowiedź na coraz częściej pojawiające się pytanie czy: SEO to nieustanna pogoń za zmianami algorytmu Google? W odpowiedzi na to pytanie posłużyła analiza wyników wyszukiwania frazy „pozycjonowanie” w obrębie Katowickim, w której jak na tacy wyszło, że mobilne wersje stron, certyfikaty SSL i zasoby treści na stronie nie są determinującymi czynnikami w ustalaniu rankingu stron przez wyszukiwarkę Google.

key-words.pl Grzegorz Skiera
key-words.pl Grzegorz Skiera

Następnie omówione zostały podstawowe czynniki w budowie stron, które pomagają w odpowiednim rankowaniu stron przez wyszukiwarkę. Wspomniana została też ważność unikalności oferty i treści własnych usług.

Zbuduj popularność swojej firmy na fundamentach personal brandingu w sieci

Ostatni wykład dotyczył budowy wizerunku firmy poprzez wizerunek personalny. Ten dość kontrowersyjny sposób promocji, który niesie za sobą wiele szans, ale i ryzyko porażki został szczegółowo omówiony przez Panią Martę Cala-Sturzbecher.

Oparcie działania personal brandingu o spójność swoich przekonań, walkę z chęcią dotarcia do zamierzonego celu oraz przekazywaniem wartości dodanej w każdym swoim działaniu, pozwala w jasny sposób przedstawić trud jakie popularne osoby włożyły w to, gdzie teraz się znajdują. Jako wzorce osobowe w tej prezentacji wskazane zostały persony Steve Jobsa, założyciela firmy Apple oraz Michała Sadowskiego z brand24.pl. Warto zwrócić uwagę, że ta forma promocji jest dostępna dla każdego.

Wartość dodana z spotkania?

Idąc na tą konferencje naprawdę nie wiedziałem czego się spodziewać. W tytule zapraszała bowiem przedsiębiorców do zainteresowania się tematem e-marketingu i możliwości ich promocji, co samo z siebie wymuszało przedstawienie podstaw wiedzy z zakresu omawianych tematów. Jak to wyglądało w rzeczywistości?

Rzeczywistość była bardziej kolorowa, standardowa wiedza została bowiem podparta ciekawymi casestudy ze śląskiego podwórka, omawiając potrzeby tych małych, lokalnych przedsiębiorstw, które  borykają się z problemami wyróżnienia na (nie oszukujmy się) zapchanym w wielu dziedzinach rynku. Dla mnie stałą się prawdziwym źródłem inspiracji jakie z pewnością wykorzystam.

Jak zapewniali organizatorzy, zakończona wspólną kawą, konferencja Key-Words była pierwszym i nie ostatnim spotkaniem tego typu.

Adres WWW: http://key-words.pl/

The following two tabs change content below.

Michał Barczyk

SEO & Analyst Team Leader w x-kom
Niezależny specjalista SEO. Freelancer w MediaWIN. Od 2006 roku testuje, bada i obserwuje rozwój algorytmiki wyszukiwarek internetowych. Po godzinach sportowiec z pasją.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *