Wielu z nas na co dzień korzysta z Google Analytics. Oto dwie garści czynników, które sprawiają, że dane w Google Analytics przestają mieć sens. Dziś piąty odcinek z serii Odpicuj swojego Analyticsa.
- Brak kodu śledzącego GATC na każdej podstronie
- Więcej niż jeden kod śledzący na podstronie
- Brak ustawionej domeny lub błąd w konfiguracji
- Brak wykluczeń siebie / klienta / pracowników
- Brak wykluczeń botów
- Nie weryfikowanie poprawności instalacji kodu śledzącego na stronie
- Mieszanie klasycznego i uniwersalnego kodu śledzącego na stronie w tej samej usłudze
- Brak krzyżowego śledzenia między subdomenami/domenami (np. między domena.pl, a sklep.domena.pl)
- Wewnętrzna wyszukiwarka nie jest skonfigurowana
- Błędnie ustawione cele (np. literówki, złe kroki – ścieżka)
- Brak wykluczeń parametrów (np. session ID)
- Brak wykluczeń dostawców płatności (np. PayPal)
- Błędne użycie parametrów UTM do śledzenia działań reklamowych (np. śledzenie efektywności wewnętrznych banerów)
- Utrata parametrów UTM i gclid przez przekierowania (np. 301)
- Brak połączenia Google AdWords z Google Analytics
- Brak tagowania kampanii reklamowych (UTM)
- Wyzwalanie zdarzeń wraz z ładowaniem się strony
- Jeden wspólny Thank You Page dla różnych formularzy
- Używanie różnych parametrów śledzenia (np. ?skad=afiliacja)
- Nie wykluczanie parametrów session ID
- Brak śledzenia strony z zerowym (brakiem) wyników wyszukiwania
- Błędne ustawienie strefy czasowej Google Analytics
- Błędnie ustawiona waluta
- Strona domyślna źle ustawiona
- Brak ustawienia wszystkich podstron jako małe litery
- Agencje zakładające Usługi, a nie Konta dla klientów
- Nieprawidłowe śledzenie stron błędów (np. 404)
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
The following two tabs change content below.
Maciej Lewiński
Ninja w iSurvival
Od wielu lat specjalizuje się w marketingu internetowym.
Wielokrotny prelegent na najważniejszych
konferencjach branży internetowej,
m. in. SEMcamp, Akademia Google
dla Agencji, Internetowa Rewolucja. Ma za sobą kilkaset szkoleń i wykładów
poświęconych efektywnemu wykorzystaniu
internetu. Współpracując z Google szkoli Agencje SEM,
w ramach Akademii Google Partners.
Ostatnie wpisy Maciej Lewiński (zobacz wszystkie)
- 7 grzechów głównych popełnianych przy wdrożeniach Google Tag Managera #PimpMyAnalytics - 14 sierpnia 2015
- Jak zniszczyć instalację Google Analytics? #PimpMyAnalytics - 7 sierpnia 2015
- Spamowy ruch z odesłań w Google Analytics #PimpMyAnalytics - 23 stycznia 2015
Ad 27 – śledzić strony błędów? Dotychczas je wykluczałem.
PS wyróżnijcie pole captchy bo obecnie to pole jest niewidoczne.