Profile społecznościowe są obecnie ważnym elementem strategii marketingowych w wielu kampaniach. Chodzi zarówno o prywatne jak i firmowe konta, na których prowadzona jest komunikacja w mediach społecznościowych.
Zapoznajmy się z paroma przykładami jak można tworzyć wartościowe linki do profili społecznościowych. Nie chodzi tutaj o to, jak tworzyć linki z mediów społecznościowych, prowadzących do stron internetowych, bo o tym możecie przeczytać w artykule o wpływie Facebooka na pozycjonowanie. Przykłady będą dotyczyły budowy linków wewnętrznych i zewnętrznych pomiędzy profilami w sieciach społecznościowych.
Osoby i firmy zainteresowane wysokimi pozycjami w wynikach Google, chcą aby informacje, które się tam pojawią były w pozytywnym świetle oraz najlepszym wypadku, kontrolowane przez nich. Jeśli ktoś szuka informacji o konkretnej osobie lub firmie, to właśnie tego rodzaju treści powinien znaleźć na pierwszej stronie. Jednym ze sposobów aby w ten sposób zdominować wyniki wyszukiwania jest, oprócz posiadania swojej własnej strony internetowej, posiadanie profili i stron w sieciach społecznościowych. Podobnie jak do własnej strony, można budować linki do profili w sieciach społecznościowych.
Innym istotnym powodem, dla którego warto budować linki między profilami, nawet te wewnętrzne, jest wzrost autorytetu profilu lub strony. Oczywiście nie ma jasnej, klarownej informacji od właścicieli sieci społecznościowych, w jaki sposób oceniają linki prowadzące do profili. Jednak wydaję się, że wzmianki o innych osobach czy stronach w sieci społecznościowej są brane pod uwagę, aby ocenić wpływ autora w danej sieci.
Linki do profili społecznościowych
Najszybszym i najłatwiejszym sposobem jest wyprowadzenie linków do profili społecznościowych z własnej strony internetowej. Przykłady linków mogą wyglądać następująco:
- Linki do profili autora bloga
- Linki ze stopki lub panelu bocznego, często w postaci małych ikonek prowadzące do profili lub do stron
- Wykorzystywanie udostępnionych przez media społecznościowe narzędzi jak: kręgi, odznaki, itp.
Tego rodzaju linki wymaga np. Google jeżeli chcemy skorzystać z możliwości dodania obrazka autora do wyników wyszukiwania. Trzeba wyprowadzić link do profilu autora lub wydawcy w Google+.
Powyżej i poniżej znajdują się dwa przykłady wyprowadzenia linków do profili społecznościowych. Pierwszy to linki do stron Silesia SEM na Facebooku, Twitterze, Youtube i Google+. Drugi przykład to linki do profili osobistych na Twitterze, Google+ i LinkedIn.
Pozostałe możliwości linkowania z klasycznych stron internetowych to stopka autora, na stronach gdzie jesteś współautorem, fora internetowe, które mają pola do uzupełnienia profili społecznościowych, strony z lokalnymi recenzjami oraz wiele innych stron, które umożliwiają podanie profili społecznościowych.
W branży SEO, dobrym miejscem jest utworzenie profilu w serwisie MOZ. Nie jest to typowa sieć społecznościowa, raczej branżowa, ale pozwala na uzupełnienie linków do sieci społecznościowych, co w moim przypadku wygląda jak na przykładzie poniżej. Co ciekawe, link do Google+ jest follow, natomiast pozostałe są nofollow. Wprawny czytelnik zauważy, że ostatnim linkiem, jest profil w polskim serwisie Crossweb, który agreguje wydarzenia, spotkania, barcampy związane z tematem on-line.
Linki zewnętrzne między sieciami społecznościowymi
Wcześniej opisane sposoby to promocja linków pomiędzy sieciami społecznościowymi. Do takiej promocji również dołącza Google+, gdzie po wypełnieniu informacji o innych profilach w SM, zostaną wyświetlone linki do nich.
Są to linki nofollow, oprócz pierwszego, który jest linkiem follow, ale jest to link wewnętrzny.
Podobny mechanizm jest w Pinterest. Po połączeniu kont w konfiguracji Pinteresta i zezwoleniu na komunikację i logowanie za pośrednictwem tych kont, linki obok autora pojawiają się automatycznie. Do dyspozycji są linki nofollow do Facebooka i Twittera.
Naturalnie, tę samą możliwość otrzymujemy w Youtube. „Grzechem” byłoby nie uzupełnić profilu w YT o linki do innych kont. Ponieważ nie mam ładnego konta na YT, zobaczmy jak takie konto wygląda u Karola.
Za każdym razem, gdy jakaś sieć społecznościowa pyta Cię o linki do innych kont społecznościowych, po prostu podaj te dane.
Linki wewnętrzne w sieciach społecznościowych
Linki wzmacniające profile w sieciach społecznościowych, w ramach tej samej sieci, to linki między różnymi kontami. Poniżej znajdziecie przykład tweeta, który zawiera link do profilu. Linki wychodzące na zewnątrz z Twittera, to linki nofollow dodatkowo skierowane na skracacz adresów, natomiast linki pomiędzy kontami na Twitterze są normalnymi, zwykłymi linkami.
Im częściej profil na Twitterze jest wspominany, tym większy powinien być jego autorytet. Ponadto, dobry tweet, będzie miał wiele retweetów.
Oprócz zwykłego tweetowania, linki do profili można umieścić w opisie profilu, jak poniżej to widać. Niestety ten link jest linkiem nofollow.
W jaki sposób można wykorzystać linki wewnętrzne w sieciach społecznościowych?
Jeśli jesteś pracodawcą, poproś współpracowników, aby uzupełnili w swoich opisach informacje o linki do profili twojej firmy. Taką zmianę najłatwiej wykonać na Facebook, gdzie Facebook podpowiada nazwą pracodawcy jeśli istnieje jego strona na FB.
Takie działanie pomaga zwiększyć widoczność firmy w wynikach wyszukiwania oraz osób prywatnych. Domeny, które wykorzystują sieci społecznościowe są bardzo silne, wystarczy delikatne wsparcie, takie jak zostało opisane powyżej, aby cieszyć się końcowym efektem, który może wyglądać jak ten poniżej w przypadku Silesia SEM. 100% SERPów jest wypełnione linkami do stron nad którymi mam kontrolę, m.in są to Facebook, Twitter oraz Youtube.
Jakie macie inne pomysły na budowanie linków do profili społecznościowych?
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
W Pinterest komentowanie pinów u innych daje nam dofollow do własnego profilu również.
Nikt nie bierze również pod uwagę Soundcloud, które jest znakomitym źródłem pozyskiwania (nawet w pełni automatyzując proces) linków dofollow wewnątrz sieci.
Ciekawy artykuł.
Mam pytanie: czy przypadkiem jakiś czas temu dodając w G+ wpis w rodzaju „Link” – nie był on dofollow?
Z tego co widzę dziś, to już nieaktualne?
Pozdrawiam.
Jak tworzyć linki z profili społecznościowych: http://webmeup.com/blog/26-links-from-social-profiles-and-pages.html
przydatne info ; )