Jak przygotować skuteczny landing page?

Błażej Abel

Błażej Abel ze StudioTG oraz autor startupu Landingi.com w krótkiej i dynamicznej prezentacji, na kilkunastu slajdach przedstawił podstawowe zagadnienia „Jak przygotować skuteczny landing page”. Rozpoczął od pokazania jak ważne jest prowadzenie testów, różnego rodzaju badań, między innymi testów A/B i testów wielowymiarowych, ale nie tylko, bowiem na pokazanej liście było ich kilkadziesiąt.

Prowadzenie testów to inaczej CRO czyli conversion rate optimization, a testy pozwalają zwiększyć CR (Conversion Rate). Jakiego wzrostu można się spodziewać, gdy landing page zostanie lepiej przygotowany, będzie to od około 20% do 300%. Następnie zobaczyliśmy przykład, gdzie zmiana landing page na różne nowe warianty, prowadziła do wzrostu ponad 100% od wersji bazowej. Były też ciekawe porównania twarzy na landing page’u, okazało się, że „najlepiej konwertował Michael„.

Dalej były wskazówki od czego zacząć:

  • nagłówek, który ma pasować do treści reklamy z której przyszedł użytkownik,
  • call-to-action powinien być powyżej tzw. „linii zgięcia”,
  • landing page ma poruszać tylko jeden przekaz,
  • produkt lub usługa powinna być ukazana w kontekście,
  • wideo podnosi konwersję o 80%, itd.

Na koniec Błażej pokazał kilka przykładów ze swojej praktyki wraz z otrzymanymi wynikami. Warto też wskazać jego startup landingi.com jako miejsce gdzie możemy zbudować skuteczny landing page.

The following two tabs change content below.

Artur Strzelecki

Niezależny specjalista SEM, który upowszechnia wiedzę o marketingu w wyszukiwarkach internetowych. W wolnych chwilach doradza jak odnaleźć własną ścieżkę w Google.

2 komentarze do “Jak przygotować skuteczny landing page?

  1. Fajna, ciekawa prezentacja, jak na prezentacje sprzedażową to nawet bardzo fajna 🙂

  2. Tego było mi trzeba… Właśnie jestem na etapie tworzenia landing page, a raczej planowania go, z tym że niema on na celu sprzedawania, a zachęcenie do dłuższego pozostania więc każde info na ten temat jest przydatne 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *