Amit Singhal, senior vice president ds wyszukiwania przedstawił w czwartek na konferencji prasowej informacje o uruchomieniu najnowszego algorytmu wyszukiwania Hummingbird (Koliber). Hummingbird działa już od miesiąca i obecnie oddziałuje na 90% światowych wyników wyszukiwania w Google.
Google stara się dotrzymać kroku rozwoju Internetu. Zapytania wprowadzane do wyszukiwarki są coraz bardziej skomplikowane, także tradycyjne metody przeszukiwania sieci i zwracania wyników zaczynają nie wystarczać. Na przestrzeni 15 lat od założenia firmy Google wprowadzono do niej wiele nowych usług, które miały ulepszyć wyszukiwania.
Konferencja odbyła się w Menlo Park w garażu, w którym 15 lat temu założyciele Google Lary Page i Sergey Brin uruchomili swoją nowatorską usługę wyszukiwania. Wielu zapewne pamięta jak wyglądało wyszukiwanie w 1998 roku. Potrzebny był do tego stacjonarny komputer, modem internetowy, wyszukiwane hasło oraz lista 10 wyszukanych stron, które te hasło zawierały. Od tego czasu praktycznie wszyscy przenieśli się do świata online, potencjał Internetu wzrósł wielokrotnie a odpytywać wyszukiwarkę możemy, używając smartfona w kieszeni.
W tym tygodniu Google obchodzi swoje 15-lecie istnienia. We wrześniu 1998 roku w garażu należącym do Susan Wójcicki, obecnie członka zarządu Google uruchomili wyszukiwarkę Google. poniższa infografika pokazuje, jak w ciągu 15 lat ewoluowało wyszukiwanie w Google.
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Czekamy na bliższe informacje o nowym algorytmie 🙂
Co jednak nam to daje a co zabiera ? Tylko tyle wiadomo na razie ?
Jeśli działa od miesiąca to jakoś szału nie zrobiło narazie.
„Zapytania wprowadzane do wyszukiwarki są coraz bardziej skomplikowane” – coś więcej na ten temat? Skąd takie wnioski?
Polecam tę prezentację Jesteś tym, czego szukasz, w której podjęto temat skomplikowanych zapytań i tego co ludzie wpisują do Google.
Ciekawe czy rzeczywiście dużo namiesza… Może to po prostu kolejne „straszonko” 😉