Google jest znane z tego, że reklamy wyświetlane w AdWords podlegają wielu ograniczeniom. Nie można reklamować wielu produktów zabronionych typu używki, substancje psychoaktywne, broń, amunicja, tytoń itp. Wiele produktów i usług podlega także ograniczeniom. Do nich należą treści dla dorosłych, napoje alkoholowe, hazard, opieka zdrowotna. Do tego zestawu dołączają pożyczki pieniężne zwane chwilówkami.
Od 13 lipca 2016 zostaje wprowadzony zakaz reklamy chwilówek i pożyczek pieniężnych z wykorzystaniem Google AdWords. Nie będzie można reklamować produktów, których czas spłaty jest krótszy niż 60 dni od daty udzielenia kredytu. W Stanach Zjednoczonych dodatkowo nie będą akceptowane reklamy produktów pożyczkowych, których stopa oprocentowania jest równa bądź wyższa niż 36%. Obecnie w Polsce nie są powszechnie stosowane tak wysokie stawki oprocentowania. Po części wynika to z obecnej stopy lombardowej i ustawy o kredycie konsumenckim.
Google zdecydowało się na te zmiany ponieważ ich zdaniem, zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, tego rodzaju produkty prowadzą do kosztów, które nie są w stanie ponieść kredytobiorcy i obciążają one za bardzo gospodarstwo domowe.
Ta zmiana ma celu ochronę użytkowników przed kosztownymi pożyczkami i chwilówkami. Natomiast nie ma ona na celu ograniczania możliwości reklamy przedsiębiorstw sprzedających kredyty hipoteczne, kredyty samochodowe, kredyty studenckie, kredyty konsumpcyjne i karty kredytowe.
Jeśli spojrzymy na infografikę i dane przygotowane jakiś czas temu przez Adequate, to zobaczymy, że „pożyczki” i „chwilówki” to jedne z najdroższych słów kluczowych, które funkcjonują na polskim rynku. Z pewnością wprowadzona zmiana będzie miała negatywny wpływ na działanie firm, które głównie korzystają z tego kanału przy pozyskiwaniu klientów na krótkoterminowe pożyczki.
Źródło: http://googlepublicpolicy.blogspot.com/2016/05/an-update-to-our-adwords-policy-on.html
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Festiwal SEO 2025 Katowice - 28 marca 2025
- AI Overviews już w Polsce i Europie: Rewolucja w Wyszukiwaniu Google? - 26 marca 2025
- Czy wiadomości mają znaczenie dla Google? Wnioski z eksperymentu EU 2025 - 25 marca 2025
To teraz zacznie się masakrowanie wyników i walka o pozycje w serpach ! Dobre czasy idą…
i jak – coś się wydarzyło ?Chyba zmienili zdanie i wycofali się z tego pomysłu.
zmieniło się… wszystkie firmy udzielają pożyczki na 61 dni 🙂