Google jest znane z tego, że reklamy wyświetlane w AdWords podlegają wielu ograniczeniom. Nie można reklamować wielu produktów zabronionych typu używki, substancje psychoaktywne, broń, amunicja, tytoń itp. Wiele produktów i usług podlega także ograniczeniom. Do nich należą treści dla dorosłych, napoje alkoholowe, hazard, opieka zdrowotna. Do tego zestawu dołączają pożyczki pieniężne zwane chwilówkami.
Black Friday 2024 - wyprzedaż programów SEO
Od 13 lipca 2016 zostaje wprowadzony zakaz reklamy chwilówek i pożyczek pieniężnych z wykorzystaniem Google AdWords. Nie będzie można reklamować produktów, których czas spłaty jest krótszy niż 60 dni od daty udzielenia kredytu. W Stanach Zjednoczonych dodatkowo nie będą akceptowane reklamy produktów pożyczkowych, których stopa oprocentowania jest równa bądź wyższa niż 36%. Obecnie w Polsce nie są powszechnie stosowane tak wysokie stawki oprocentowania. Po części wynika to z obecnej stopy lombardowej i ustawy o kredycie konsumenckim.
Google zdecydowało się na te zmiany ponieważ ich zdaniem, zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, tego rodzaju produkty prowadzą do kosztów, które nie są w stanie ponieść kredytobiorcy i obciążają one za bardzo gospodarstwo domowe.
Ta zmiana ma celu ochronę użytkowników przed kosztownymi pożyczkami i chwilówkami. Natomiast nie ma ona na celu ograniczania możliwości reklamy przedsiębiorstw sprzedających kredyty hipoteczne, kredyty samochodowe, kredyty studenckie, kredyty konsumpcyjne i karty kredytowe.
Jeśli spojrzymy na infografikę i dane przygotowane jakiś czas temu przez Adequate, to zobaczymy, że „pożyczki” i „chwilówki” to jedne z najdroższych słów kluczowych, które funkcjonują na polskim rynku. Z pewnością wprowadzona zmiana będzie miała negatywny wpływ na działanie firm, które głównie korzystają z tego kanału przy pozyskiwaniu klientów na krótkoterminowe pożyczki.
Źródło: http://googlepublicpolicy.blogspot.com/2016/05/an-update-to-our-adwords-policy-on.html
Zapisz się do newslettera wypełniając pola poniżej. Będziesz na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami związanymi z Silesia SEM i informacjami o marketingu internetowym w sieci. Nie spamujemy.
Zostanie wysłany do Ciebie e-mail potwierdzający: przeczytaj zawarte w nim instrukcje, aby potwierdzić subskrypcję.
Artur Strzelecki
Ostatnie wpisy Artur Strzelecki (zobacz wszystkie)
- Black Friday i Cyber Monday w SEO – promocje - 29 listopada 2024
- Czy Google staje się coraz gorsze? Nowe badanie rzuca światło na jakość wyników wyszukiwania - 27 listopada 2024
- Jak seo poisoning zagraża małym i średnim firmom – nowe wyzwania i rozwiązania - 19 listopada 2024
To teraz zacznie się masakrowanie wyników i walka o pozycje w serpach ! Dobre czasy idą…
i jak – coś się wydarzyło ?Chyba zmienili zdanie i wycofali się z tego pomysłu.
zmieniło się… wszystkie firmy udzielają pożyczki na 61 dni 🙂